کد خبر 1551976
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
«گوهر علی‌خان» جانشین «عمران‌ خان» شد

به‌دنبال برگزاری انتخابات داخلی حزب تحریک انصاف پاکستان، «گوهر علی‌خان» جانشین «عمران‌ خان» شد.

به گزارش مشرق، جانشین «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان که در حال حاضر با اتهاماتی در زندان به سر می برد، امروز شنبه انتخاب شد.

بر اساس اعلام این رسانه، ماجرا از آنجا آغاز شد که کمیسیون انتخابات پاکستان پیشتر اخطار داده بود که حزب تحریک انصاف (TTP) باید انتخابات درون حزبی را برگزار کند؛ در غیراینصورت نمی تواند از نشان انتخاباتی برخوردار باشد.

امروز نیز انتخابات درون حزبی حزب تحریک انصاف پاکستان برگزار شد. در این انتخابات درون حزبی، عمران‌ خان از ریاست حزبش کناره گیری کرده و «گوهر علی‌خان» (Gohar Ali Khan) به عنوان رئیس جدید این حزب انتخاب شد. وی یک حقوق دان و از شخصیت‌ های تاثیرگذار در حزب عمران‌ خان شناخته می‌ شود.

عمران خان از سال ۱۹۹۶ موسس و رئیس حزب تحریک انصاف بود.

طبق گزارش‌ های منتشر شده این حزب اعلام کرده بود که تصمیم نخست‌ وزیر پیشین پاکستان در خصوص کناره‌ گیری به دلیل موانع قانونی است.

نخست وزیر سابق پاکستان چهارشنبه پیش گفته است که وی یکی از وکلای خود را به عنوان نماینده موقت خود برای رقابت در پست ریاست حزب معرفی کرده است.

حزب تحریک انصاف در پاکستان نیز ویدئویی منتشر کرده و «گوهر خان» وکیل دادگستری را نشان می داد که نامزدی خود را اعلام می کرد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان که ۳ ماه پیش درخصوص پرونده افشای اسناد محرمانه دولتی به ۳ سال زندان محکوم شد، در حال حاضر در کنار شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه سابق پاکستان که هم‌حزبی عمران خان نیز است، در زندان آدیاله راولپندی حضور دارد.

ماه گذشته، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند دادگاهی در این کشور «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و معاونش را در پرونده افشای اسرار رسمی مجرم شناخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 1
    گوهر اینا مرد است
  • ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 1
    پاکستان و هند را فراموش کرده ایم. بخصوص بازار مصرف شان را
  • سروش ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    افشای اسناد دولتی سه سال زندارن برای نخست وزیر؟؟؟؟!!!! جناب آقای روحانی افشاگری در داخل ایران انجام ندادند چون مردم نامحرم بودند ولی برای بیگانگان طبق اسنادی که اطلاعات داره فاش کردند ولی مردم رو با دروغ صبح جمعه مسخره کردند و آشوب سفارشی طبق اصول و اصلوب بیگانه برپا کردند ولی مجازات نشده و حتی اخم هم ندید و الان برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده از این نظر باید به پاکستان پیشرفته کجا و ایران که این نوع موجودات اصلوب غرب طلب( اصلاحات) را ذخایر نظام میخوانند کجا ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس