کد خبر 1551927
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا ویدئویی از کیسینجر و استعاره‌های ماندگار کیسینجر از ایران با عنوان از «علت و ملت» و «کمربند شیعی» تا «امپراتوری باستان» را منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت:

کیسینجر عادت داشت استعارات و ویژگی‌های خاصی را به سیاست خارجی ایران نسبت دهد، ویژگی‌هایی که به زعم او در تقابل با سیاستگذاری‌های خارجی ایالات متحده عمل می‌کردند. می‌توان گفت که این قبیل استعاره‌ها تا حدودی بیانگر نوع اختلافات ایران و آمریکا در دنیای امروز است.

از نظر هنری کسینجر، ایران مشکلی بزرگتر از داعش و برنامه هسته‌ای ایران نیز نگران‌کننده‌تر از بحران تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است. فارغ از تاثیرات مهمی که کیسینجر بر سیاست خارجی کلان آمریکا در قبال خاورمیانه داشته است، او در پنجاه سال گذشته تاثیرات و اظهارنظرهایی نیز در مورد ایران داشته است که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    5 4
    الآن بهترین استعاره براش اینه: چاق و چله ترین هیزم جهنم
  • ایرانی ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    کسینجر خودش و طرفدارانش را حمال الحطب کرد او گل سرسبد سیاست آمریکا در جهان بود اما در انزوا و در گوشه خانه اش مرد یعنی انزوای سیاست آمریکا
  • ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    . هو القهار_ از عدالت خداوند به دور بود که کیسینجر سر سالم به گور ببرد. او دق کرد . باید در روزهای آخر عمرش ـ با طوفان الاقصی ـ فروپاشی بنیان های حکومت غاصب اسراییل را می دید. حکومتی که یک عمر با انواع دسیسه ها دنبال تقویت بنیان های آن بود.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    کیسینجر پس از نابودی دسترنج یک عمرش دق کرد . کیسینجر ؛ دستانش تا مرفق آلوده به خون مظلومان عالم است .کسینجر چهار ماه بعد از اینکه ترامپ قدرت را به بایدن را واگذار کرده بود، رویکرد دونالد ترامپ در قبال مسائل خاورمیانه را با سیاستی که ریچارد نیکسون در قبال چین در پیش گرفت مقایسه کرده و گفته بود «ترامپ دو موفقیت بزرگ در سایه سیاست خاورمیانه‌ای خود کسب کرده است: نخست اینکه موفق شده موضوع فلسطین را از سایر مسائل این منطقه جدا کند. چنین امری مانع از آن شده است که هر اقدامی در منطقه با وتوی مخالفان در شورای امنیت روبه‌رو شود. دومین موفقیت ترامپ گرد آوردن کشور‌های سنی در منطقه دربرابر دولت شیعی ایران بود.» --- کیسینجر پس از نابودی دسترنج یک عمرش ـ طوفان الاقصی ـ دق کرد
  • ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    حکومتهای ماندگار حتی اگر افراد لایق و صالح در انها باشند، بتدریج خسته و بی تفاوت نسبت به مشکلات فزاینده جامعه شده و خدمت با منت و بی کیفیت ارائه داده و با بهانه های مختلف از بار مسئولیت شانه خالی میکنند. در جوامع لیبرال که حکومت وجود ندارد، دولتهای انتخابی در بازه زمانی مشخص، جای خود را به تازه نفسها داده و از کیفیت خدمات کاسته نمیشود و مسئولین بدنبال جلب رضایت مردم اند اما در ایران همه چیز برعکس است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس