کد خبر 1551610
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴

به گزارش مشرق، کانال ایتای «حرف حساب» با معرفی کتاب «جهاد تبیین» بخشی از متن این کتاب را منتشر کرد:

باید روزبه‌روز بر خودمان اضافه کنیم

ما باید «بفهمیم»، تا بتوانیم آنچه را که فهمیده‌ایم، «تبیین» کنیم. پس، کسب فهمیدن هم برای ما واجب و ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. ما باید روزبه‌روز بر خودمان اضافه کنیم. آنچه که ما می‌دانیم، در مقابل آنچه که نمی‌دانیم، یک پَر کاه در مقابل صحراها و کشتزارها هم نیست. آنچه که ما می‌دانیم، چیست؟ هر کتابی که آدم باز می‌کند، می‌بیند سیل مطالب در این کتاب‌ها هست، که آن ظرف خالی ما محتاج آن است. کو عمق؟ کو استعداد؟ کو توفیق برای این همه فهمیدن؟ به‌هرحال، ما باید تلاش کنیم.

ما در مقابل آنچه که باید بدانیم، و نسبت به معارفی که مردم ما محتاج آن هستند، چیزی نمی‌دانیم. ما باید درس بخوانیم و مطالعه کنیم. حالا من نمی‌خواهم در این‌جا تکلیف درس خواندن بکنم؛ باید با مطالعه و تحقیق و تأمل و تفکر، بر خودمان بیفزاییم، تا بتوانیم بیان کنیم.


برگرفته از کتاب «جهاد تبیین»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 3
    ریشه موضوع نیاز بودن حجاب در شرایط فعلی کشور ( به لحاظ کاربردی از نگاه روانشناسی و انگیزه بخش استقامت جمعی در مقابل تهدیدات اعتقادی خارجی - با 300 میلیون جامعه صهیونیزم مسیحی و یهودی ) باید در مدارس و مراکز آموزشی تبیین شود . در غیر این صورت چون علت نیاز معلوم نیست و نقش حیاتی پدافند غیر عامل بودن نوع پوشش در مقابل تهدیدات آنی متصور نیست و از دست رفتن محتمل اجماع عقیدتی با نیروهای انگیزه دار مقاومت در اقصی نقاط منطقه در مقابل تهدیدات ( با لحاظ تنهایی استراتژیک ایران از نگاه ملی گرایی صرف و سکولار ) معلوم نیست و همچنین بنابر تبیین مقام معظم رهبری وجود جامعه ایمانی انگیزه دار در مقابله با تهدیدات ( دیدار خانواده های شهدای همدان 1402) در هر نوع جنگی خیلی کاربرتر از جامعه ملی گرا استقامت و تمکین دارد معلوم نشده ... مجبورا با آسمان ریسمان کردن و مباحث فقهی که فعلا محل اعتنای نسل اینترتی نبوده نمیتوان این فاکتور استراتژیک رو درست تبیین کرد ... مصی هرزه نژاد قشنگ نسخه ایران از برنامه 20 سال قبل صهیونی ناتانیاهو و اسرائیل رو در کل منطقه ، جهت تخریب عقبه پدافند غیر عامل اجتماعی کشور اجرا کرد ( در جنگ عراق و ایران نقش خانواده ایمانی جهت انگیزه بخشی به مقاومت ایران قشنگ رصد شده بود - همانند معجزه ایمانی اهالی غزه در مقاومت کردن مقابل انواع سلاح نا همتراز ) ... اگر بی حجابی هدف جامعه نسوان بعنوان آزادی جنس زن مطرح است باید نسبت به هزینه های کلان امنیتی آن برای جامعه ملی و اعتقادی ایران ، جهت دختر خانم ها مثل اسرائیل 3 سال سربازی اجباری در حساس ترین و بدترین پایگاههای مرزی افغانستان و ... تعریف شود... رسما بچه های رده 20 سال بخاطر نگاه ساده انگارانه دستی دستی تمام داشته های تمدنی مشترک داخل و خارج کشور رو در حال شخم زدن هستند که عنقریب خود این رده سنی در وضعیتی به مراتب سخت تر از جنگ عراق گوشت دم توپ خواهند شد اون هم در حالت فشل کامل و بی انگیزگی اعتقادی برای حفظ استقامت ...افغانستان پشتون با بلوچستان ...کردستان انبار شده از سلاح با آذربایجان و امارات ، تحت همگی تحت سیطره اسرائیل کشوری بشدت فالانژ اعتقادی بدون تعریف مرز های رسمی و بین المللی ...
  • ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    بر خودتان که بحمدالله اضافه میکنید ولی برای مردم هم یک فکری بشود بد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس