کد خبر 1551362
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
آیا اینترنت جهان فردا قطع می شود؟

ساعاتی پیش در برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر قطعی اینترنت برای هفته‌ها یا ماه‌ها منتشر شد. این اخبار به پست یک محقق در ایکس ارجاع می‌دهند در حالیکه در این پست به قطعی اینترنت اشاره‌ای نشده است.

به گزارش مشرق، یک محقق در ایکس(توییتر سابق) اعلام کرد طوفان خورشیدی ناشی از پرتاب جرم تاجی در منطقه برخورد زمین توسط ناسا مدل سازی شده و پیش‌بینی می‌شود که طوفان تا نیمه روز اول دسامبر(جمعه) به زمین برسد.

«تامیتا اسکاو» که محقق حوزه هواشنایی فضاست در پست خود توضیح داد که در صورت وقوع این پدیده ممکن است شفق های قطبی بیشتر شوند و مشکلاتی در دریافت امواج رادیو و جی پی اس اتفاق بیافتد.

این محقق گفته است که در چنین شرایطی هشدار «G3+» محتمل است. این نامگذاری برای بیان سطحی از طوفان خورشیدی است که شدت آن بعد از متوسط قرار داردو هنگامی که سطح طوفان به G3 می رسد، ممکن است در ناوبری ماهواره و رادیویی با فرکانس پایین مشکلاتی رخ دهد. در چنین شرایطی ممکن است اصلاحات ولتاژ در سیستم‌های برق(power) مورد نیاز باشد و هشدارهای کاذبی در برخی از وسایل محفاظتی ایجاد شود.

آیا اینترنت جهان جمعه قطع می شود؟

طوفان های خورشیدی زمانی ایجاد می شوند که خورشید انفجاری از پلاسمای باردار الکتریکی ( پرتاب جرم تاجی) ساطع می کند. این ذرات باردار، به اصطلاح طوفان های ژئومغناطیسی ایجاد می کنند که باعث خاموشی و نقص فنی ابزارهای روی زمین می شوند زیرا با میدان مغناطیسی محافظ اطراف سیاره تداخل دارند.

سطوح مختلف طوفان‌های خورشیدی در تصویر زیر قابل مشاهده است:

آیا اینترنت جهان جمعه قطع می شود؟

همانگونه که مشخص است، این محقق صرفا از وقوع یک طوفان خورشید خبر داده است که احتمالا منجر به برخی اختلالات رادیویی و ارتباطاتی جزئی می‌شود و هیچ اشاره‌ای به قطع گسترده اینترنت آن هم به مدت طولانی نشده است.

گفتنی است تیرماه نیز برخی رسانه‌ها مانند هندوستان‌تایمز ادعای مشابهی در خصوص قطع اینترنت جهان مطرح کرده بودند که Space در مطلبی با بررسی اطلاعات علمی موجود، این ادعا را رد کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    3 0
    فیبرهای نوری درزیراقیانوس ها کارگذاشته شده
  • ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    7 3
    همش دروغه
  • شهروند ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    51 2
    سلام ، اینترنت کشور عزیز ما ، تقریبن و تحقیقن همیشه قطع است و برای ما فرقی نمی کند .
  • ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    3 0
    به نظر من همزمانی این خبر با حضور ایلان ماسک در فلسطین اشغالی برای اجرای طرحهایی اینترنتی که رژیم صهیونیستی را از فشای افکار عمومی در رسانه‌ها مخصوصا فضای مجازی نجات دهد یک مقدار مشکوک است. احتمالا اتفاقی دیگر در حال رخ دادن است و قرار است یک تغییر عمده و مخفیانه درشبکه جهانی اینترنت اتفاق بیفتد نیاز به قطع اینترنت می‌باشد. چرا که صهیونیسم مدتها تلاش کرده است که به وسیله رسانه بر افکار عمومی جهان حکومت کرده و آنها را کنترل و هدایت کند ولی در ماههای اخیر دیدیم که محتوای فضای مجازی بر علیه صهیونیسم بود و به نوعی یک بیداری در ملتها نسبت به ظلم و سمتهای رژیم غاصب بوجود آمد. که این مسئله اسرائیل را خیلی بیشتر از حمله حماس هراسناک و مشغول کرده است.
    • Mm ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      1 1
      حالا ایلان ماسک یه غلطی کرده رفته اسرائیل،دوباره افسانه هزار و یک شب شروع شد ،باز خوبه خورشید فاصله با ما زیاده والا یه برچسب به اون میزدن
  • ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 1
    شاید خداوند به کمک فلسطینیان آمده، اگر جی پی است قطع بشه، مشکل بزرگی برای هدایت موشکها و بمب‌های رژیم صهیونسیتی که از جی پی است استفاده میکنند پیش خواهد آمد و فلسطینیان باید از این فرصت استفاده کنند
  • امیر آرین ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    ماکه اینترانت داخلی داریم غمتون نباشه
  • ج د ا ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 1
    اگرم قطه بشه کار خودشونه ...اینترنت هر کشوری را هروقت بخان قطع میکنند و دوباره وصل میکنند ... صهیونیزم جهانی ... استکبار جهانی
  • Ti ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    نترسید و اصلا نگران نباشید ،، اینترنت قطع بشه نشه زیاد بشه کم بشه ، نصف بشه نصف نشه وصل بشه وصل نشه به من ربطی نداره . خیالتان راحت
  • ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    اگه قط شد دیگ بازم وصلم بشه کشور عزیزمان وصلش نخواهد کرد چون مث فیلترینگ مزه ش میره زیر دندون شون
  • ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    دروغه مشرق خان. کل دنیا با اینترنت کارش راه میفته
  • ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    یادمه چند ماه پیش وزیر نطق کرده بود که سرعت اینترنت قراره صد برابر بشه
  • آروین ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    خیلی بد شد زود تر کار های اینترنتی تو نو بوکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس