کد خبر 1551272
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
دیدار باقری با رئیس مجلس ملی سنگال

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس ملی سنگال دعوت قالیباف از همتای سنگالی برای سفر به تهران را به وی ابلاغ کرد.

به گزراش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به سنگال سفر کرده، روز سه شنبه هفتم آذرماه با آماده مامه جوب رئیس مجلس ملی سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات، معاون وزارت امور خارجه اظهار داشت: ابتکار برگزاری نشست دوره‌ای صلح و امنیت آفریقا نشان از اهتمام سنگال به بازیابی هویت آفریقایی و تحکیم استقلال کشورهای آفریقایی دارد.

وی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های مختلف، خواستار تداوم و توسعه روابط در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی شد.

باقری با اشاره به نقش و اهمیت همکاری‌های پارلمانی کشورهای اسلامی خواستار به کارگیری این ظرفیت در رابطه با احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

در این دیدار، معاون وزارت امور خارجه، دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف از همتای سنگالی خود برای سفر به تهران را به وی ابلاغ کرد.

مامه جوب نیز ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست مجمع صلح و امنیت آفریقا گفت: دو کشور به دلیل مشترکات فرهنگی همواره دارای روابط مناسبی بوده داشته و خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، صنایع و معادن هستیم.

وی با اشاره به ریاست سنگال بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل گفت که مواضع این کشور درباره حمایت از ملت فلسطین ثابت و پایدار است.

وی ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس