بازگشت شهید گمنام«خان‌طومان»به وطن پس از ۸ سال

عملیات «خان‌طومان» یادآور شهادت مظلومانه شهدای مدافع حرم در سوریه است که پس از هشت سال پیکر شهید مدافع حرم «رضا عباسی» به همراه هشت شهید دیگر شناسایی و به کشور باز خواهد گشت.

به گزارش مشرق، نوای روضه و مرثیه سرایی حضرت سیدالشهدا (ع) پس از گذشته قرن‌ها در ذهن هر عاشق و دلداده نهضت عاشورا برای همیشه هک شده و مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) ایشان به لالایی مادران برای کودکان تبدیل شده و هر شیعه‌ای آرزو دارد که ای کاش در سال ۶۱ هجری حضور می‌داشت و ندای «هل من ناصر ینصرونی امام مظلوم (ع)» را لبیک می‌گفت و این خاندان را یاری می‌کرد.

با گذشت سال‌ها و با پیروزی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بار دیگر استکبار جهانی برای جلوگیری از گسترش فرهنگ عاشورا پا به میدان نهاد و با تمام امکانات و تجهیزات گروه تکفیری- تروریستی دولت اسلامی شام و عراق با نام اختصاری داعش را تأسیس کرد تا بتواند مانع از توسعه و گسترش جبهه حق بر علیه باطل شود و با میدان آوردن گروه‌های تروریستی به نام اسلام در عراق و شام قتل و غارت را آغاز کرد و مردان، زنان، کودکان را به قتل رساند تا بتواند تصویری خشونت آمیز را از اسلام به جهان مخابره و از سوی دیگر منافع خود را از منطقه تأمین کند.

اما داعش اقدامات خود را به کشت زنان و کودکان و غارت مردم کشور عراق و سوریه محدود نکرد و اعلام کرد که قبر مطهر ائمه اطهار (ع) در عراق و حضرت زینب کبری (س) را تخریب خواهد کرد اما غافل از اینکه شیعیان دلداده این خاندان و عاشق شهادت در مقابل آنها قدعلم خواهند کرد و بار دیگر اجازه هتک حرمت به خاندان عصمت و طهارت را نخواهند داد.

از ایران نیز مدافعان حرم زینب (س) به عشق دفاع از حرم حضرت زینب (س) و شهادت در راه خدا گام در میدان نبرد گذاشتند و با نقشه شوم استکبار جهانی به مقابله پرداختند، سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی در سخنانی می‌گوید «جبهه های حق مجلای نوری است که همه پروانه‌ها را به خود می‌کشد و چه کند آن نوجوان اگر پروانه‌ی عاشقی در درون خود دارد؟»

بازگشت شهید گمنام«خان‌طومان»به وطن پس از ۸ سال

درک عمق این تهدیدات را مقام معظم رهبری به خوبی در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم بیان فرمودند: «قضیه داعش و تروریست‌های تکفیری برای شکست ایران است. این قضیّه داعش و این قضیّه تروریست‌های تکفیری در واقع درست کرده‌اند برای اینکه جمهوری اسلامی را شکست بدهند؛ عراق مقدّمه بود، شام مقدّمه بود؛ مقدّمه این بود که بتوانند اینجا را تحت تأثیر قرار بدهند؛ قدرت اینجا موجب شد که اینها در آنجا هم زمین گیر شدند؛ وَالّا آنها هدفشان این بود.»

عملیات خان طومان و شهادت رزمندگان مدافع حرم

خان‌طومان، یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی عناصر تروریستی به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب واقع در سوریه بود که این شهرک راهبردی در نقشه میدانی جنگ به دلیل فاصله ۱۵ کیلومتری از اتوبان اعزاز (جاده مواصلاتی حلب به دمشق) اهمیت بسزایی داشت، از این‌رو چندین بار بین نیروهای مقاومت و تروریست‌ها دست‌به‌دست شد که در یکی از این عملیات‌ها تعدادی از نیروهای مدافع حرم کشورمان به شهادت رسیدند و پیکر تعدادی از شهدا در منطقه باقی ماند، به همین دلیل پس از اینکه حاج قاسم ۳۰ آبان سال ۱۳۹۶ طی نامه‌ای به فرمانده کل قوا پایان کار شجره خبیثه داعش را اعلام کرد، کار تفحص پیکرهای شهدا نیز به صورت جدی‌تر آغاز شد.

اما با گذشت هشت سال هویت پیکر مطهر هشت شهید مدافع حرم ایرانی همزمان با ایام فاطمیه طی عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا توسط تیم تفحص ایثارگران سپاه و نقسا در سوریه از طریق آزمایش DNA شناسایی شد که یکی از این شهدا، شهید مدافع حرم کرمانشاه «رضا عباسی» است.

شهید عباسی متولد یکم آبان ۱۳۵۸ و زاده شهرستان صحنه بود که دوران کودکی اش در زیر آتش توپخانه‌ها و موشک باران جبهه غرب در دوران دفاع مقدس سپری شد.

بازگشت شهید گمنام«خان‌طومان»به وطن پس از ۸ سال

شغل شهید پاسدار رضا عباسی مکانیکی بود اما بعد از ظهور داعش در منطقه و دیدن جنایات فجیع این گروه تروریستی علیه مردم مظلوم منطقه و نیز حرمت شکنی‌های بی‌شرمانه آنها و تهدید برای تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س)، خود را مکلف به دفاع از حرم اهل بیت (ع) دانست و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم برای نبرد با کفار داوطلبانه عازم سوریه شد. وی علت رفتنش را به همسرش اینگونه بیان کرد «همانگونه که تمام کفار از سراسر دنیا بر علیه مسلمانان سوریه و عراق جمع شدند ما نیز نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و نظاره‌گر سربریدن مظلومان باشیم، نمی‌گذاریم بار دیگر حضرت زینب (س) به اسارت گرفته شود» و سرانجام در بیست و یکم دی ماه ۱۳۹۴ در منطقه عملیاتی خان‌طومان در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

این شهدا بیش از ۶ سال گمنام بودند که چهار تن از هشت شهید شناسایی شده متعلق به تهران و چهار تن از استان‌های کرمانشاه، گلستان، گیلان و قزوین هستند که مردم شهیدپرور استان کرمانشاه در راه دفاع از حرم ۱۵ شهید به نام‌های شهید فریدون احمدی، شهید حسین علیخانی، شهید رضا عباسی، شهید مراد عباسی فرد، شهید سجاد حبیبی، شهید سعید قارلقی، شهید خیرالله احمدی فر، شهید حمزه کاظمی، شهید ابوذر امجدیان، شهید صادق یاری، شهید اکبر ملکشاهی، شهید اکبر نظری، شهید مهدی نوروزی، شهید ستار عباسی به همراه شهید شاهرخ دایی‌پور را تقدیم کرده است.

انتظاری که در آخر به شهادت ختم شد / ‏شهید «رضا عباسی» به آرزوی دیرین خود رسید

همسر شهید مدافع حرم رضا عباسی اظهار کرد: الگوی زندگی مشترک ما از همان ابتدا برگرفته از زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) بود و تا زمان شهادت این الگوبرداری ادامه یافت و یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی ایشان کمک به فقرا و نیازمندان بود.

بازگشت شهید گمنام«خان‌طومان»به وطن پس از ۸ سال

وی یکی دیگر از خصوصیات شهید عباسی را تاکید بر تبعیت و اطاعت از ولایت فقیه دانست و ادامه داد: وی در بخشی از وصیت نامه خود بیان کرد که جدایی از رهبری جدایی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی به چگونگی پیوستن شهید عباسی به جمع مدافعین حرم و نحوه شهادتش پرداخت و گفت: در زمان ظهور داعش در منطقه، شهید عباسی هموار دلهره هتک حرمت حرم مطهر حضرت زینب (س) را داشت و نیز با دیدن صحنه‌های جنایات فجیع گروه‌های افراطی و تفریطی و داعشیان و به خاک و خون کشاندن زنان و کودکان مظلوم دیگر نمی‌توانست نسبت به این جنایات بی‌تفاوت باشد.

همسر شهید عباسی به عشق و دلدادگی این شهید بزرگوار نسبت به اهل بیت (ع) و پرچمداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشاره و تاکید کرد: شهید عباسی با درک تهدید داعش مصمم شد برای دفاع از حرمین مطهر و نیز مردم مظلوم سوریه اقدامی انجام بدهد.

بیژنی گفت: شهید عباسی نظامی نبود و تنها در پایگاه‌های بسیج محله فعال بود، لذا زمانی که برای اعلام آمادگی در دفاع از حرمین مطهر به سپاه مراجعه کرد به وی گفتند که نظامی نیست و در این خصوص وظیفه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: شهید عباسی نسبت به اتفاقات کشورهای مسلمان بی‌تفاوت نبود و همیشه می‌گفت حتی اگر جنگ سوریه نیز پایان یابد و توفیق دفاع از حرمین مطهر (ع) نصیبش نشود باید به یاری و دفاع از دیگر کشورهای مظلوم منطقه برود.

بازگشت شهید گمنام«خان‌طومان»به وطن پس از ۸ سال

بیژنی بیان کرد: شهید عباسی سرانجام پس از ۲ سال انتظار برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و مقابله با کفار عازم سوریه شد و در دی سال ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان حلب پس از رشادت‌های بسیار به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد و تا به‌حال نیز پیکر مطهرش بازنگشته است.

شهید مدافع حرم در بخشی از وصیت نامه خود می‌نویسد «جدایی از رهبری، جدایی از امام حسین (ع) و اهل بیت امام حسین (ع) است. اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، خدا را هرگز در زندگیتان فراموش نکنید.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    12 4
    کجائید ای شهیدان راه خدائید
  • ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 3
    انشاالله قسمت همه عاشقان فلسطین و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس