مترو پرند فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

سخنگوی دولت گفت: تکمیل متروی تهران به پرند که با تأمین منابع از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، آماده افتتاح توسط رئیس جمهور برای فردا هست.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات اخیر هیئت وزیران، اظهار کرد: در جلسه امروز رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از پیشرفت برنامه‌های صنعت هسته‌ای از جمله پیشرفت طرح‌های فعال‌شدن رآکتورهای تولید برق هسته‌ای که در کشور انجام شده و سرعت قابل‌قبول داشته، ارائه کرد.

وی افزود: وزیر راه گزارشی از پیشرفت طرح‌های حوزه مسکن و ترانزیت یا حمل و نقل کالاها ارائه کرد که نشان می‌دهد با افزایش حدود ۲۸ درصدی در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته مواجه شده است. گزارشی از تکمیل متروی تهران به پرند ارائه شد که با تأمین منابع از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شد و فردا آماده افتتاح از سوی رئیس‌جمهوری است.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: در کنار افتتاح مترو پرند که فردا انجام می‌شود، واگذاری ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکن را هم در استمرار طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل طرح‌های قبلی مسکن خواهیم داشت. علاوه بر اقدامات زیربنایی در طرح‌های دولت، خدمات روبنایی از جمله سرانه‌های فرهنگی، خدماتی، رفاهی و ورزشی هم در نظر گرفته می‌شود. افتتاح مسکن‌ها فردا در پرند همزمان است با بهره‌برداری از مرکز درمانی، پارک و مسجد.

بهادری جهرمی یادآور شد: در جلسه هیئت دولت گزارشی از سوی معاون علمی رئیس‌جمهوری درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد که چه طرح‌های نوآوری در این شرکت‌ها پیش می‌رود. در حوزه وزارت صنعت جمعا ۲۶ قراداد به مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان در چند ماه اخیر میان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

سخنگوی دولت گفت: در زیرمجموعه‌های وزارت کار ۲۲ قرارداد به مبلغ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است که همگی نشان از پیشرفت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است‌. این آمار علاوه بر اقداماتی است که در حوزه برقی‌سازی انجام می‌شود و از جمله روز گذشته شاهد افتتاح دومین خط تولید اتوبوس برقی بودیم.

وی افزود: گزارشی از اقدامات کمیته‌ امداد برای توسعه حمایت از جامعه تحت پوشش این کمیته با همکاری دولت ارائه شد که در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدامات مثبتی را به ثبت رسانده است.

سخنگوی هیئت دولت تاکید کرد: تمامی ایرادات محدودی که از سوی هیئت تطبیق به آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد شده بود، بررسی و اصلاح شد و با همکاری دولت و مجلس، نظام انتخابات مجلس اصلاح، بروزرسانی و نهایی شد و اکنون نیز در حال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • زادا ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    هماهنگی با ارتش چین برای تقویت هژمونی فارسی ، اتحاد با چین ، اخاذی انگلیسی را دفع می کند . چین به ایران نیاز دارد و ایران نیز به چین برای دفاع از آسیا نیاز دارد . کل جهان چندین اتحاد دارد . و اتحاد آسیا به ایران حق کنترل بهتر را خواهد داد
  • عماد ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    افتتاح کنید
    • ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      افتتاح شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس