رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: به پوتین اجازه پیش‌روی در اروپا را نمی‌دهیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در موضع‌گیری جدیدش از اقدامات حمایتی خود برای ارائه کمک به اوکراین در جریان جنگ با روسیه خبر داده و مدعی شد که به روسیه اجازه پیش‌روی به اروپا را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را «اولویت دیگر» خود پس از کمک به تل‌آویو در جریان جنگ با حماس عنوان کرده و مدعی شد اجازه «پیش‌روی روسیه به اروپا» را نخواهد داد.

اظهارات جانبدارانه جانسون از کشور اوکراین در جریان سفر وی به ایالت فلوریدا انجام گرفت. وی در این سفر پس از ارائه اظهار نظراتی در باب حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از رژیم صهیونیستی در جریان نبرد علیه حماس در غزه، حمایت از کشور اوکراین را «اولویت دیگر» خود در این مجلس برشمرد.

جانسون در این رابطه عنوان کرد: اوکراین اولویت دیگر ماست و قطعا نمی‌توانیم، اجازه پیش‌روی ولادیمیر پوتین به اروپا را دهیم. ما ضرورت کمک به اوکراین را به خوبی درک می‌کنیم.

جانسون در ادامه اظهاراتش بر اهمیت «تلاش برای تغییر سیاست های مرزی خود » در آمریکا نیز تاکید کرد. وی در این رابطه هم عنوان کرد که مذاکرات فعالی بین سیاستمداران آمریکایی در زمینه اصلاح سیاست‌های مرزی این کشور در جریان است.

جانسون ضمن اعلام حمایت‌های مجلس نمایندگان از رژیم صهیوینسیتی و اوکراین عنوان کرد: من فکر می‌کنم اکثر همکاران ما در سنا می‌دانند که این دو(حمایت از اوکراین و اسرائیل)و (تغییر سیاست‌های مرزی)باید با هم حرکت کنند؛ چرا که ما در قبال مردم آمریکا هم وظیفه داریم و این همان چیزی است که آنها از ما می‌خواهند.

جانسون در بخشی از صحبت‌هایش نسبت به اینکه کنگره آمریکا می‌تواند بودجه بیشتری برای حمایت از اسرائیل و اوکراین تصویب کند، ابراز «اطمینان و خوش‌بینی » کرد.

مایک جانسون نماینده اکثریت جمهوری خواهان آمریکا و از حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست. مجلس نمایندگان آمریکا تنها در صورت موافقت رئیس مجلس می‌تواند قواینن جدیدی را برای ارائه کمک به اوکراین تصویب کند.

جانسون در پاسخ به سوالی در مورد احتمال افزایش کمک‌های آمریکا به اوکراین عنوان کرد که «تحت شرایط خاصی» با این امر موافقت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    پوتینو باید توی اوکراین خفه کرد دیگ نمیشه متوقفش کرد چون حمایت خود باخته های منطقه رو دارهه 😉 لعنت بهشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس