یکی از رؤسای سابق موساد: «دانشمند هسته‌ای» عنوان کوچکی برای فخری‌زاده بود+فیلم بازسازی ترور

رئیس سابق اطلاعات و عملیات موساد در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: با توجه به استراتژی اسرائیل در قبال ایران، یکی از مهم‌ترین وقایع رخ داده در سال‌های اخیر ترور محسن فخری‌زاده بود.

به گزارش مشرق، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، ۷ آذرماه ۱۳۹۹ توسط عوامل موساد در منطقه آبسرد دماوند مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

چند هفته بعد از شهادت این دانشمند بزرگ، آلون بن دیوید روزنامه‌نگار اسرائیلی گزارشی در کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی درباره عملیات‌های موساد منتشر کرد که در این مستند بخش‌هایی از صحنه‌های ترور شهید فخری‌زاده بازسازی شده بود. بخشی از این مستند را که به زبان عبری منتشر شده است، می‌توانید در ادامه تماشا کنید:

در بخش‌هایی از این مستند درباره شهید محسن فخری‌زاده به زبان عبری گفته می‌شود: در مطبوعات، محسن فخری‌زاده را یک دانشمند هسته‌ای توصیف کردند، اما این عنوان برای او ناچیز است. این شخصیت به مدت ۲ دهه شخصیت اصلی برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

در ادامه این مستند درباره ترور شهید فخری‌زاده اظهار می‌شود: او می‌دانست که از مدت‌ها پیش هدف ترور بوده است.

هایم تومر، رئیس سابق اطلاعات و عملیات موساد در بخشی از این مستند اذعان می‌کند: محسن فخری‌زاده، باسابقه و شناخته‌شده بود. حتی نخست وزیر ما در یکی از حضورهای عمومی‌اش که در آن از پیش‌روی برنامه هسته‌ای ایران هشدار می‌داد، از او نام برد.

بنیامین نتانیاهو در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: بخش اصلی این برنامه ایجاد سازمان‌های جدید برای کارهای بیشتر بود. دکتر محسن فخری‌زاده روی پروژه عماد به این شکل کار می‌کرد. این نام را به خاطر بسپارید؛ دکتر محسن فخری‌زاده!

آلون در بخشی از این مستند به عنوان مجری برنامه از هایم می‌پرسد: شما می‌گویید محسن فخری‌زاده کم‌تر از قاسم سلیمانی قابل توجه نیست؟

هایم پاسخ می‌دهد: قاسم سلیمانی مرد درسایه بود و مجری سیاست صدور انقلاب. ترور حاج قاسم در کنار ترور محسن فخری‌زاده را می‌توان مهم‌ترین نتیجه حلقه‌ای که اتفاق افتاده دانست.

هایم در ادامه تأکید می‌کند: با توجه به استراتژی اسرائیل در قبال ایران، یکی از مهم‌ترین وقایع رخ داده در سال‌های اخیر، صرف‌نظر از اینکه چه کسی این حرکت را انجام داده است، ترور فخری‌زاده بود.

امروز ۷ آذرماه، سومین سالگرد ترور و شهادت این دانشمند بزرگ هسته‌ای توسط عوامل موساد است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    25 0
    در بزرگي شهيد شكي نيست. اما شما با اين همه ادعا براي انتقام گرفتن از رژيم غاصب چه كرديد؟
    • ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      11 2
      اینها فقط ادعا دارند نتونستند از جان یک دانشمند بزرگ هسته ای محافظت کنند
    • ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 5
      انتقامها بارها گرفته شده.. منتها از اونجائیکه صهیونیست پاید، قدرت رسانه ای هستش بهتون نمیگن.
    • ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      1 3
      هفته بعد از این حادثه دانشمند اسرائیلی به درک واصل شد... کمی اطلاعات و اخبار را بررسی کنید تا درجریان قرارگیرید
  • علی ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 1
    چرا گردن ادم عدام شده میندازیذ مگه جراید نگفتن اسراییل ابتدا چهره ش فخری زاده رد در بازدید احمدی نزاد از \روزه هسته ای در یکی تز اون فیلمها دیده بودند
  • محسن ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    5 1
    شهادت سردار سلیمانی و فخری زاده با چراغ سبز دولت روح...بخصوص خودش و ظر.... بوده.خدا روح و ظ رو لعنت کنه
  • ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 0
    انتقام ؟!
  • ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 2
    هرچی ترور می‌کنند اوضاعشون بدتر میشه...
  • محمد ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 1
    درسته که مرگ دست خداست. ولی خاک بر سر شماها خداوکیلی. چقدر احمقید که یک همچین عالم بزرگی که هدف ترور بوده رو با ماشین جابجا میکردید. چه میشد یک هلیکوپتر به ایشان اختصاص میدادید؟ ترور این مرد بزرگ هم رده ترور میرزا تقی خان بود. چندین دهه یا شاید صده طول میکشه تا چنین بزرگی تربیت بشود
    • ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      جناب دلسوز و دوست دار کشورتان هیتید خوب است ولی این حرف شما کاملا خنده دار است ... ایشان بیست سال در لیست موساد ترور بوده است و در این سالها تخت حفاظت بودند و ترور های مختلفی برایشان رخ داده بود که نجات یافتند ...
  • ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 1
    همیشه پای خیانت اصلاح طلبان در کار است ، اصلاح طلبان از اول انقلاب اسلامی با خیانت هایشان باعث ترور فرماندهان و دانشمندان ایران شدند سردار بزرگ ایران حاج قاسم سلیمانی هم توسط خیانت دولت روحانی به شهادت رسید
  • ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 0
    خدا این شهید گرانقدر و بااخلاص را سر سفره اهل بیت روزی دهد . ایشان بیست سال در لیست ترور موساد قرار داشتند و نفر اول آن لیست بودند و در این سالها ترورهایی علیه ایشان رخ داده بود که از آن نجات یافتند . یادشان گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس