کد خبر 1550697
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
حماس چهارمین گروه از اسرای اسرائیلی را به صلیب سرخ تحویل داد

در ادامه روند تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، جنبش حماس گفت که چهارمین گروه از اسرای اسرائیلی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

به گزارش مشرق، جنبش حماس فلسطین خبر داد که لیست اسامی اسرایی را که قرار است امروز از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند، تحویل گرفته است.

حماس با اشاره به اینکه قرار است سه زن و ۳۰ کودک اسیر آزاد شوند، خبر داد که چهارمین گروه از اسرای اسرائیلی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

گردان‌های القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه گذشته خبر داد که در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه داشت و امروز به مدت دو روز دیگر نیز تمدید شد.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

مایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند.

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی امروز (شش آذر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

بسیاری از شخصیت‌های غربی و اروپایی تصریح کرده‌اند که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد. در تازه‌ترین تحلیل در این راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در نشستی در بارسلونا گفت که حماس یک تفکر و ایدئولوژی است و امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس