دادگاه خاوران علیه منابع طبیعی استان تهران اعلام جرم می کند

رئیس دادگاه بخش خاوران گفت: دادگاه خاوران علیه منابع طبیعی استان تهران اعلام جرم می کند.

به گزارش مشرق، محمد رحمتی عصر شنبه در جمع خبرنگاران از ورود دستگاه قضا در خصوص لایروبی سیل بندها در روستاهای بالادست بخش خاوران خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بازدید میدانی که به همراه بخشدار خاوران و رئیس شورای اسلامی بخش و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ری از سیل بندهای واقع در ارتفاعات بخش خاوران، انجام و مشاهده شد، سیل بندها به دلیل عدم لایروبی مملو از گل‌ولای و بعضاً تخریب‌شده و در بارش باران امسال کارایی لازم را نخواهد داشت.

رئیس دادگاه بخش خاوران بر اهمیت ترمیم سیل بندها تأکید کرد و گفت: در زمان بارندگی احتمال وقوع سیلاب در جاده امام رضا (ع)، وجود دارد، لذا آخرین اخطار به مدیرکل منابع طبیعی استان تهران برای ترمیم و اصلاح سیل‌بندها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: مکاتبات متعددی در این زمینه انجام شده و بر اساس برآورد دستگاه‌های متولی میزان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و مرمت سیل بندها در حدود ۴ میلیارد تومان است که هنوز تأمین نشده است.

بر اساس این گزارش هر ساله محور امام رضا (ع) در بخش خاوران شهرری یکی از محورهایی است که در مواقع بارش باران سیلابی و خطرآفرین شده و مشکلاتی را برای خودروهای عبوری ایجاد می‌کند.

در متن این اخطار ابلاغی آمده است درصورتی‌که تا پیش از تشدید بارش‌ها برای ترمیم و اصلاح سیل بندها اقدام نشود، بر اساس دستورالعمل رسیدگی به وضعیت مدیران نسبت به نهادهای متولی اعلام جرم و در زمینه برخورد با ترک فعل مدیران اقدام خواهد شد.

گفتی است که شرایط مشابهی همچون محور امام رضا (ع) در روستاهای سنگتراشان و لپه زنک از بخش خاوران نیز دیده می‌شود که عدم وجود سیل بند سالم و کار آمد را تأیید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس