کد خبر 1549630
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
تضعیف ارزش دلار طلا را گران کرد

امروز در بازارهای جهانی، دلار دومین هفته کاهشی خود را ثبت کرد و موجب بالا رفتن ۴ دلاری قیمت طلا شد سرمایه گذارانی که با ارزهای غیر از دلار می خرند امروز می‌توانستند طلای بیشتری بخرند.

به گزارش مشرق، طلای جهانی امروز ۴.۲ دلار گران شد و به قیمت ۱۹۹۶ دلار در هر اونس رسید،افزایش قیمت در یکماه گذشته هم ادامه داشت و ۱۶ دلار رشدکرده است.

رویترز اعلام کرد:‌ «قیمت طلا با ضعیف شدن ارزش دلار بالا رفته است»،تنش‌های منطقه ای هم تقاضا برای دلار را افزایش داده است.

بر ا ساس این گزارش، دلار که ضعیف می شود، سرمایه گذارانی که با ارز غیر از دلار، طلا می‌خرند برایشان ارزان تمام می‌شود و تقاضا برای این فلز گران افزایش می یابد.

اما تحلیلگران هنوز معتقدند که طلا در ادامه تا پایان سال میلادی از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر نخواهد رفت این را رونا کانسل تحلیلگر استونکس می‌گوید.

وی معتقد است که طلا در صورتی از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر می رود که تنش ها در منطقه خاورمیانه بیشتر شود و یا فشار بانکی در آمریکا و دیگر کشورها افزایش یابد. مثلا نرخ بهره اگر کاهش یابد هزینه نگهداری طلا کم می‌شود در این صورت تقاضا بیشتر خواهد شد.

ارزش دلار آمریکا امروز ۰.۱ درصد در برابر سبدی دیگر از سایر ارزها کاهش یافت، این هفته دلار دومین هفته کاهشی خود را سپری کرد.

البته رویترز پیش بینی کرده که با نزدیک شدن به مراسم شکرگزاری، معاملات طلا در اکثر بازارهای آمریکا کاهشی می شود.

امروز قیمت فلز اساسی پالادیوم ۴ دلار رشد کرد اما قیمت فلزاتی مانند نقره و پلاتینوم کاهش هایی به ترتیب نیم و سه دلار را تجربه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس