کد خبر 1549289
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
آشتیانی: مدافعان تیم ملی پیر هستند/ کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده مقابل ازبکستان اشتباهات زیادی داشتند

کارشناس فوتبال گفت: میانگین سنی بازیکنان و به ویژه مدافعان تیم ملی فوتبال ایران باعث شده است که راحت از مهاجمان حریف جا بمانند.

به گزارش مشرق، اردلان آشتیانی درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در دومین دیدار رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: ازبکستان در نیمه دوم تغییر سیستم و تاکتیک داد و از جلو و خط حمله‌اش بازیکنان تهاجمی تیم ایران را پرس کرد. به خاطر اینکه میانگین سنی مدافعان ایران به ویژه شجاع خلیل‌زاده بالاست، آن‌ها نمی‌توانستند تیم را به سمت دروازه ازبکستان جلو ببرند و تیم ملی مدام تحت فشار قرار می‌گرفت. ازبکستان نیز پشت سر هم بازیکنان صاحب توپ ایران را پرس می‌کرد و توپ را خیلی سریع پس می‌گرفت. آنها سرعت انتقال توپ به سمت دروازه کشورمان را بالا برده بودند و موقعیت‌های گل خوبی را می‌ساختند. کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در بازی ازبکستان اشتباهات زیادی داشتند.

وی ادامه داد: کادرفنی جدید تیم ملی مدت زیادی نیست کنار هم جمع شده‌اند و باید به امیر قلعه‌نویی زمان و فرصت بدهند. اما او باید بازیکنان جوان‌مان را مقابل تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ بازی می‌داد. چون نفرات جوان‌تر می‌توانند در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به تیم ملی کمک کنند. در بازی با ازبکستان وقتی سامان قدوس بیرون آمد خط هافبک تیم ملی ایران محو بازی ازبکستان شد. اما جوان‌ترها سرشار از انگیزه، خوش تکنیک و جنگنده هستند.

*نباید بازی‌های نوجوانان را این قدر حساس کنند

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: ژاپن و کره‌جنوبی به جوانانشان میدان می‌دهند. فوتبال ژاپن ۱۸-۱۹ بازیکن لژیونر دارد و اینکه یک کشور آسیایی این تعداد لژیونر دارد به خاطر این است که لیگ‌های معتبر اروپایی بازیکنان جوان را جذب می‌کنند. باید به جوان‌ترها بازی بدهند تا تجربه کسب کنند و بهترین عملکرد خودشان را به نمایش بگذارند.

کارشناس فوتبال درباره حذف تیم نوجوانان در مرحله یک هشتم جام جهانی یادآور شد: رده سنی نوجوانان اولین مقطعی هستند که وارد مسابقات می‌شوند و آنچنان تجربه بازی رسمی ندارند. در فیفا تاکید شده است که نباید نتیجه‌گرایی در رده سنی نوجوانان اهمیت داشته باشد. به طور مثال نیجریه بیشترین قهرمانی در نوجوانان جهان دارد. بازیکنان نوجوانان باید در مسابقات تجربه کسب کنند و میدان ببینند تا به استعدادهای درخشان تبدیل شوند، سپس سال‌های بعد پشتوانه تیم ملی بزرگسالان شوند.

*باید برخی از بازیکنان نوجوانان را در کمپ تیم‌های ملی نگه دارند

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید بازی‌های نوجوانان را اینقدر حساس کنند و روی بازیکنان فشار آورده شود، چون سن‌شان پایین است از لحاظ روحی آسیب می‌بینند و ممکن است به فوتبال‌شان ادامه ندهند. بازیکنان نوجوانان کشورمان به آن سنی نرسیدند که بیش از این از آن‌ها انتظار داشته باشیم. تیم نوجوانان ایران مقابل برزیل، انگلیس و مراکش بازی خوبی انجام دادند و در دیدار با مراکش هم مالکیت توپ و میدان را اختیار داشت. باید برخی از بازیکنان نوجوانان را در کمپ تیم‌های ملی نگه دارند تا در سال‌های آینده به مهره‌های ارزشمندی و قابل اتکایی تبدیل شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    لابد تو انتظار داری تيم ملی تمام بازي ها ببرد وتمام بزرگان فوتبال جهان شکست بده که مورد قبول تو باشه
  • ایرانی با غیرت ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مشکل اساسی تیم ملی علاوه بر مسن بودن تیم , وجود چند پرسپولیسی است که در حمایت از اخراج احمد نورالهی از تیم ملی در تیم کم کاری کردند و باعث گل خوردن تیم ملی در نیمه دوم بازی با ازبکستان شدند. حرکت های اضافی بیرانوند و پاس اشتباه او به بازیکن ازبک و اشتباه مهلک کنعانی و بازی بد ترابی را باید یاداور شویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس