کد خبر 1549210
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
سرمربی سه‌شیرها در نزدیکی خط پایان؛ جلیقه شانس از کار افتاد!

تهران- ایرنا- رسانه‌های انگلیسی با اشاره به شرایط کنونی تیم ملی فوتبال این کشور، از احتمال خداحافظی سرمربی سه‌شیرها خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، گرت ساوتگیت که از سال ۲۰۱۶ هدایت سه شیرها را برعهده دارد، این روزها با خبرهایی مبنی بر خداحافظی‌اش از تیم ملی انگیس مواجه است. انگلیس با هدایت او در جام‌جهانی قطر با قبول شکست برابر فرانسه از دور رقابت‌ها کنار رفت تا سه‌شیرها فرصتی برای حضور در جمع چهار تیم پایانی نداشته باشند.

آنها در یورو ۲۰۲۰ با وجود رسیدن به فینال برابر ایتالیا در ورزشگاه ومبلی لندن بعد از تساوی در وقت‌های قانونی و وقت‌های اضافه در ضربات پنالتی مغلوب لاجوردی پوشان شدند تا دست آنها در خانه از جام دور بماند.

انگلیس که پیش از آخرین بازی خود در مرحله گروهی، صعودش به یورو ۲۰۲۴ را به عنوان صدرنشین قطعی کرده بودt با تساوی یک بر یک برابر مقدونیه شمالی در این مرحله به کار خود پایان داد. آنها در بازی‌های قبلی ۲ بر صفر مالت را شکست داده و ۳ بر یک ایتالیا را از پیش رو برداشته بودند. برد خفیف یک بر صفر برابر استرالیا و برتری سه‌ بر یک مقابل اسکاتلند از دیگر نتایج گرت ساوتگیت با تیم ملی انگلیس است. تساوی یک بر یک برابر اوکراین و برد هفت بر صفر برابر مقدونیه شمالی در دیدار رفت نیز بخش دیگری از کارنامه سرمربی سه‌شیرها در این مدت است.

اینکه چرا در چنین شرایطی صحبت‌هایی از خداحافظی یا کنار گذاشتن ساوتگیت مطرح شده است، جای سئوال دارد اما به زعم برخی از کارشناسان انگلیسی این تیم ناهماهنگ و از هم گسیخته بازی می‌کند، البته سرمربی سه‌شیرها در اظهاراتی به نکاتی اشاره داشته و مدعی شده است که «می‌دانیم در جایگاهی که می‌خواستیم و می‌توانیم باشیم، نبودیم!»

هواداران سه‌شیرها یورو ۲۰۲۴ را در شرایطی آغاز خواهند کرد که دیگر نامی از لیونل مسی و آرژانتین نیست. آنها باید خودشان را برای تقابل با تیم‌هایی از جمله آلمان، فرانسه، هلند و یا حتی اسپانیا آماده کنند و این امیدها را برای قهرمانی در این جام بیشتر می‌کند. هرچند این دوره از رقابت‌ها به میزبانی آلمان برگزار می‌شود و باید دید آیا آنها فرصت و شانس حضور در در استادیوم المپیک برلین را خواهند داشت یا خیر.

در رنکینگ فیفا فرانسه بعد از آرژانتین در رده دوم است و انگلیس نیز بعد از برزیل در جایگاه چهارم قرار دارد. بلژیک، پرتغال، هلند، اسپانیا و ایتالیا نیز در رده‌های بعدی جای دارند. سیدبندی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ نیز به این شرح است:

سید یک‌: آلمان - پرتغال - فرانسه - اسپانیا - بلژیک و انگلیس

سید دو: مجارستان - ترکیه - رومانی - دانمارک - آلبانی و اتریش

سید سه: هلند - اسکاتلند - کرواسی - اسلوونی - اسلواکی و چک

سید چهار:‌ ایتالیا - صربستان - سوئیس - برنده پلی آف یک - برنده پلی آف دو و برنده پلی‌آف سه

تیم‌های ملی ولز، لهستان، استونی، فنلاند، اوکراین، ایسلند، بوسنی، گرجستان، قزاقستان، یونان و لوکزامبورگ از حالا به مرحله پلی‌آف رسیده‌اند و برای سه سهمیه باقی‌مانده رقابت‌های یورو باهم رقابت خواهند کرد.

قرعه‌کشی این رقابت‌ها شنبه ۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۱ آذر ۱۴۰۲) از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در شهر هامبورگ آلمان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس