کد خبر 1549073
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
m,kll

مدتی هست که موج محبوبیت چت‌بات‌های هوش مصنوعی از قبیل Chat GPT دنیا را فرا گرفته و این بات‌ها ادعا دارند که در پاسخ به سوالات کاملا بی‌طرف هستند و مبتنی بر بررسی هزاران پایگاه داده عمل می کنند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، مدتی هست که موج محبوبیت ربات‌های چت مبتنی بر هوش مصنوعی از قبیل Chat GPT دنیا را فرا گرفته است. این بات‌ها مدعی هستند که در پاسخ به سوالات کاملا بی‌طرف هستند و مبتنی بر بررسی هزاران پایگاه داده و آرشیو اطلاعات عمل می کنند.

وقتی Chat GPT هم پیش‌فرض‌های صهیونیستی دارد+عکس

اما در همین مدت، کاربران چت جی پی تی و نرم‌افزارهای مشابه، هزاران مدرک از سوگیری‌ها و جهت‌دار بودن اطلاعات در پاسخ این چت‌بات‌ها به سوالات مطرح‌شده توسط کاربران منتشر شده است.

اخیرا یک کاربر یک سوال مشابه از این بات درباره‌ی حق آزادی فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها پرسید. پاسخ‌های چت جی پی تی به این سوال، به خوبی ماهیت گردانندگان و دروغ بودن ادعای بی‌طرفی علمی را نشان می دهد.

چت جی پی تی در پاسخ به این سوال که «آیا فلسطینی‌ها لیاقت دارند که آزاد باشند؟»، نوشت:

" این سوال که آیا فلسطینی‌ها لایق آزاد بودن هستند، یک موضوع پیچیده و حساس است. این شامل ملاحظات تاریخی، سیاسی و اخلاقی است. افراد نظرات متفاوتی درباره‌ی این موضوع دارند و پاسخ بستگی به چشم‌انداز و باورهای افراد دارد."

وقتی Chat GPT هم پیش‌فرض‌های صهیونیستی دارد+عکس

در ادامه، این بات ظاهرا «هوش مصنوعی» در پاسخ به این پرسش که «آیا اسراییلی‌ها لیاقت دارند که آزاد باشند؟»، نوشت:

"بله، مثل هر گروه دیگری از انسان‌ها، اسراییلی‌ها لایق زندگی در آزادی و امنیت هستند. حق آزادی یک حق اساسی انسان است که درباره‌ی همه‌ی افراد و گروه‌ها صدق می کند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    پرفسور هرچی یاد بدی میگه شماهم برو بهش یاد بده
  • ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    اگر کسی بدونه برای شما پروژه ی اجتماعی یا تحقیقات اجتماعی فلسفی .. می گیره شاید از اطلاعاتش به طور برعکی استفاده کنه بهتره ندنند برای شما کار می کنند انصاف نیوز رسما رسانه ی براندازی شده و وضعیت اصلاحطلبان دیگه نمی دونم به کی اعتماد کنم و البته وضعیت خیلی بدتر از اونیه که شما فکر می کنید
  • ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    استعمار گرها اول مغزها را فتح میکنند و بعد هم کار اصلی، خیلی ها مقابل هوش مصنوعی از پیش باخته اند!
  • محمد فخریان ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 0
    به نظر من این چت بات هنوز هم بی طرف هست، من طرف اسرائیل رو نمی گیرم و به جنایات بی رحمانه اسرائیل آگاهم ولی به نظرم این کاملاً طبیعی هست یکی از دلایل اون اینه که رسانه ها و منابع اون ها بیشتره و بیشتر خبر های جهان به نفع اسرائیل هست حتی اگر این جواب ها واضح تر هم بشه باز هم نمیشه دره علم و تکنولوژی رو به روی مردم مخصوصاً ایرانی ها بست این واقعا علم کم یا شوخی نیست و هر روز داره پیشرفت میکنه مردم می توانند این سوالات خود از نوع مذهبی و سیاسی را کم کنند و با احتیاط بپرسند یا کلاً نپرسند و به جز این ها می توان گفت چه این چت بات و چه چت بات های دیگر در بعضی موارد پاسخ های ضد و نقیض و اشتباه هم دارند و در حال توسعه اند این ابزار های هوش مصنوعی مبتنی بر گپ از جمله چت جی پی تی حتی اگر در اینده هم به این سمت ها حرکت کنند که من فکر می کنم هنوز به این سمت نرفته اند من هم از انها استفاده خواهم کرد و هم دیگران را ترغیب میکنم. امریکا اسرائیل و انگلیس و بقیه ی کشور ها باید محکوم بشوند نه برای کشتار مسلمانان برای کشتار بی گناهان در جهان مخصوصاً غزه، مگر خود مقاومت در بعضی موارد از سلاح های امریکایی استفاده نمی کند من با چشمان خود دیده ام که چه حشد الشعبی در عراق و بقیه ی نیرو های مقاومت اسلامی در جهان در بعضی از موارد از سلاح های امریکایی استفاده می کنند مثل m4 نمی خواهم بحث را طولانی کنم ولی انسان ها خودشان باید از این ابزارات مخصوصا هوش مصنوعی باید درست استفاده کنند سر قله ی علم و تکنولوژی جهان را که نمی توان نادیده گرفت یا از ان استفاده نکرد. در حدیثی از پیامبر اکرم ص امده است علم را فرا گیرید حتی اگر در چین باشد و چه ابزاراتی بهتر از هوش مصنوعی نظر اخر من این است که دولت جمهوری اسلامی ایران باید یا فرهنگ سازی کند یا برای افراد ناآگاه و افراطی ممنوع کنند نه فیلتر. با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس