وزیر کشور: تیراندازی مقابل مجلس امنیتی نبوده است

وزیر کشور در واکنش به حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی و خیابان مجاهدین اسلام گفت: فردی براساس مسائل شخصی تیراندازی کرده بود و به هیچ وجه امنیتی نبوده است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی، وزیر کشور، در حاشیه جلسه صبح امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه امنیتی نبوده و بر اساس انگیزه و مسائل خود تیراندازی کرده که با وی برخورد شده است.

براساس اعلام مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور، روز گذشته (سه‌شنبه ۳۰ آبان) فردی با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تیراندازی هوایی (چهار تیر) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی کرد که بلافاصله توسط ماموران انتظامی خلع سلاح و دستگیر شد.

همچنین در توضیحات این مرکز بیان شده است: در این تیراندازی به هیچ کس آسیبی نرسیده است. حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و این فرد فاقد هرگونه سابقه سو امنیتی بوده و انگیزه خود را از تیراندازی به دلیل مشکلات شخصی و جلب توجه عنوان کرده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قرارداد خرید واگن مترو از چین ۲ هزار دستگاه است که تا کنون فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه آن عملیاتی شده است.

وی درباره تقیسمات کشوری گفت: که این موضوع دائمی است و معمولا بررسی های کارشناسی می شود و استان تهران غربی جزو پیشنهاداتی بوده که بررسی شده و سیر مراحل آن در کمیسیون مربوطه است.  وزیر کشور گفت: این موضوع پس از بررسی در کمیسیون ها و تصویب هیات دولت، باید برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وحیدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: تنها از مراجع ۵ گانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آن هم در مراحل بعدی می‌توانند [برای اعتراض] مدارک خود را ارائه دهند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک تیرانداز ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    اگر بگید امنیتی بوده که خودتون زیر سوال می رید.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    چراگرفتنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس