ایران با بمب اتمی چقدر فاصله دارد؟ | امیرعبداللهیان: وضعیت الان تفاوت کرده است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در جریان عملیات حماس نبودیم و این یک تصمیم کاملاً فلسطینی بود، تاکید کرد: ما به حمایت‌های سیاسی خود از مقاومت برابر اشغالگری ادامه می‌دهیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ژنو با شبکه سی بی اس نیوز مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه مشروح آنرا می‌خوانید:

پرسش: امروز مقامات کشور آمریکا اعلام کردند که یکی از ناوهای جنگی شان در دریای سرخ توسط یکی از پهپادهای یمنی به صورت مستقیم هدف قرار گرفته است. همان طور که می دانیم شورشیان حوثی از حمایت ایران برخوردارند. البته ایران همواره تأکید کرده است که نمی‌خواهد جنگ بین حماس و اسرائیل در منطقه گسترش یابد. این مسأله می تواند نشانه چه باشد؟ ضمن این که حوثی ها وعده داده اند که از طریق دریای سرخ اهداف آمریکایی را هدف قرار خواهند داد. به نظر شما این مسأله - آن هم در حالی که ایران ادعا می کند به دنبال گسترش جنگ نیست - برای مردم دنیا چه پیامی دارد؟

پاسخ: از ابتدای این بحران ما گفتیم که به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم. البته آمریکا هم بارها اعلام کرده که به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست. اما برخلاف این اظهارات، ما شاهد هستیم که آمریکا شدت جنگ را از طریق کمک‌های گسترده خود به رژیم اسرائیل افزایش داده است. حوثی‌ها شورشی نیستند بلکه یک بخش مهم از جامعه و نظام سیاسی کنونی کشور یمن هستند. یمن سیاست های خاص خود را دارد. آن ها در چارچوب مصالح خود تصمیم گیری و اقدام می کنند. البته آن ها به صراحت اعلام کردند که نسبت به نسل کشی در غزه بی تفاوت نخواهند بود.

پرسش: پس شما می فرمایید که ایران از حوثی ها حمایت می کند ولی مسئولیت اقدامات آن ها را نمی پذیرید؟

پاسخ: ما با همه گروه ها، احزاب و بخش ها در یمن روابط نزدیکی داریم؛ از جمله با حوثی ها و انصار الله رابطه متوازنی داریم، ولی مسئولیت تصمیماتی که حوثی‌ها و انصار الله در یمن می‌گیرند و تصمیماتی که صنعا می‌گیرد و با شفافیت اعلام می‌کند متوجه خودشان است. البته ما قبلاً هشدار داده بودیم که در صورت تداوم جنایات جنگی علیه غزه و کرانه باختری گسترش دامنه جنگ اجتناب ناپذیر است.

پرسش: در مورد گروه‌هایی که در عراق و سوریه به منافع آمریکا حمله می‌کنند چطور؟ آیا ایران مسئولیتی در قبال این حملات دارد؟

پاسخ: ما شفاف هستیم. زمانی که در دوره ترامپ ژنرال سلیمانی به دستور ترامپ ترور شد، ایران پایگاه آمریکایی عین الاسد را با ۱۳ موشک بالستیک نقطه زن مورد هدف قرار داد و ما آن را رسماً اعلام کرده و مسئولیت آن را پذیرفتیم. در شرایط کنونی نسل کشی و جنایت جنگی در غزه، جریان هایی در کشورهای عربی مثل سوریه و عراق در حمایت از همنوعان عرب خود تصمیماتی را می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

پرسش: به نظر می‌رسد که شما می‌فرمایید ایران از گروه‌هایی نظیر حوثی‌ها یا گروه‌هایی در عراق و سوریه حمایت می‌کند ولی مسئولیت اقدامات آنها را به گردن نمی گیرد؟

پاسخ: گروه‌هایی که در عراق و سوریه علیه منافع آمریکا اقدام کرده‌اند، خود تصمیم گرفته‌اند و بر اساس جمع‌بندی و تصمیمات خود اقدام کرده‌اند. طرف آمریکایی در روزهای گذشته پیام‌هایی را در این رابطه به ما داده است و ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که ایران هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد. اما در مورد این که چرا این گروه‌ها علیه آمریکا عمل می‌کنند، مثلاً در عراق این کشور سال ها تحت اشغال نظامیان آمریکا بود. در دوره اشغال آمریکا بیش از یک میلیون و صد هزار عراقی کشته شدند. گروه‌هایی برای مبارزه با داعش در عراق بسیج شدند. همین طور در سوریه برای مبارزه با داعش بسیج شدند. خوب آنها اکنون خود تصمیماتی را می‌گیرند و عمل می‌کنند.

ما به صراحت به طرف آمریکایی گفتیم؛ کاخ سفید اکنون به طور علنی و آشکار در کنار رژیم اشغالگر اسرائیل قرار دارد. اکنون از تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه تسلیحات جنگی و از جمله سلاح‌های ممنوعه در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌گیرد. یعنی آمریکا به طور آشکارا در جنگ علیه غزه و نسل کشی در غزه نقش دارد. البته کاخ سفید به ما پیام می‌دهد و می‌گوید که به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست و برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و توقف انسان دوستانه جنگ تلاش می‌کند اما تا این لحظه هیچ گاه آمریکا اراده خود را برای توقف جنگ نشان نداده بلکه شدت جنگ را افزایش داده است. آمریکا باید مسئولیت این امر را بپذیرد.

پرسش: آیا ایران در آماده‌سازی حماس برای اجرای عملیات ۷ اکتبر نقشی داشت و از آن با خبر بود؟

پاسخ: ما در جریان این تصمیم و اقدام حماس نبودیم. این یک تصمیم کاملاً فلسطینی بود.

پرسش: آیا این درست است که رهبر جمهوری اسلامی ایران به حماس گفته است که چون حماس قبل از این اقدام ایران را مطلع نکرده است، پس ایران هم وارد جنگ نمی‌شود؟

پاسخ: ما حماس را یک جریان آزادی بخش در مقابل اشغالگری می‌دانیم. در چارچوب حقوق بین‌الملل وضعیتی که در رابطه با رژیم اسرائیل وجود دارد، وضعیت قدرت اشغالگر و کشور اشغال شده فلسطین است.

سرزمین‌های اشغال شده قوانین خاص خود را در منطق حقوق بین‌الملل دارند و مردمان کشور اشغال شده طبق حقوق بین‌الملل می‌توانند برای دفاع از خود حتی وارد جنگ مسلحانه شوند. ما مخالف کشتن زنان و کودکان در هر جای دنیا هستیم، اما اقدام حماس به عنوان یک گروه آزادی‌بخش فلسطینی در مقابل اشغالگری را کاملاً در چارچوب حقوق بین‌الملل می‌دانیم.

پرسش: پس می‌خواهید بگویید کاری که حماس انجام داد توجیه پذیر است؛ کشتن غیرنظامیان، زنان و کودکان و به گروگان گرفتن آنها؟

پاسخ: ما مخالف کشتن زنان و کودکان در هر جای دنیا هستیم. ولی فرض کنید ۱۴۰۰ نفر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شدند. متعاقباً نتانیاهو اعلام کرد که انتقام خواهیم گرفت. تا الان ۱۴۵۰۰ زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی را در غزه و کرانه باختری کشتند. چه تناسبی در اینجا وجود دارد؟

پرسش: آیا این توجیه اقدام حماس در روز ۷ اکتبر است؟

پاسخ: حماس به عنوان یک جنبش آزادی‌بخش فلسطینی در مقابل اشغالگر حق دفاع مشروع دارد. حماس ده‌ها نظامی اسرائیلی را اسیر کرده است. اما رژیم اسرائیل تا الان ۴۴۰۰ کودک را در غزه و کرانه باختری کشته است. چرا شما در مورد زنان و کودکان فلسطینی نمی پرسید و حرفی نمی زنید؟ رژیم اسرائیل ۵۰ همکار خبرنگار شما را در بمباران‌ها کشته است. دو طرف سکه را ببینید.

پرسش: در مورد تجاوز چطور؟ آیا تجاوز حماس به غیرنظامیان اسرائیلی توجیه پذیر است؟

پاسخ: تجاوز صورت نگرفته است. دفاع در مقابل پدیده اشغالگریست. تجاوزی که الان توسط اسرائیل در حال انجام است، چه نام دارد؟ ویران کردن ۴۰ درصد از غزه چه نام دارد؟ آیا تجاوز است یا دوستی؟ آیا آواره کردن بیش از یک میلیون نفر در شمال غزه تجاوز نامیده می شود یا خیر؟ اسرائیل یک قدرت اشغالگر است. حقوق بین الملل که اتفاقاً در خود آمریکا و غرب هم نوشته شده است، این حق را برای اتباع کشور اشغال شده قائل است که سلاح حمل کنند و از خود دفاع کنند. آنها برای جنگ با نظامیان و به اسارت درآوردن آنان رفته‌اند. ما کشتن زنان و کودکان را در هیچ جا تایید نمی‌کنیم، ولی شما هم کشتار بیش از ۸ هزار زن و کودک فلسطینی ظرف کمتر از ۴۰ روز در غزه و کرانه را محکوم کنید.

پرسش: آیا تلویحاً اشاره می‌کنید که حماس با کشتن غیرنظامیان مرتکب یک اشتباه راهبردی یا اخلاقی شد؟

پاسخ: حماس از حق دفاع مشروع خود استفاده کرده تا به ۷۵ سال تجاوز و کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل پاسخ دهد. مثلاً وقتی آلمان به فرانسه تجاوز کرد، برداشت غرب چه بود؟ آیا برای آلمان حق دفاع مشروع قائل شدند؟ حماس حق دفاع مشروع داشته و از این حق بر اساس حقوق بین‌الملل استفاده کرده است. اکنون من از شما می پرسم؛ کشتن ۱۴۵۰۰ غیرنظامی ظرف مدت ۴۰ روز با چه منطقی سازگار است؟ آیا اصل تناسب در حقوق بین‌الملل توسط آمریکا و رژیم اسرائیل رعایت شده است؟ اصلاً آمریکا در کنار اسرائیل چه می‌کند!؟ چرا همه پایگاه های... (خبرنگار: کار من این نیست که چیزی را توجیه کنم. من یک خبرنگار هستم. کار من پرسیدن سؤال است.

پرسش: بگذارید به سؤالی که قبلا پرسیدم، برگردم. آیا این حقیقت دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به حماس گفته است که چون (در مورد عملیات ۷ اکتبر) قبلا به ما اطلاع و هشدار نداده بودید، بنابراین ما وارد جنگ نمی‌شویم؟

پاسخ: چنین چیزی صحت ندارد.

پرسش: آیا هنوز این امکان وجود دارد که وارد جنگ شوید؟

پاسخ: ما چهار هفته قبل هشدار دادیم که اگر جنگ و نسل کشی در غزه ادامه پیدا کند، گسترش دامنه جنگ اجتناب ناپذیر است. این اتفاق اکنون در منطقه رخ داده است. این طور که شما می‌گویید لبنان، عراق، سوریه و یمن وارد جنگ شده‌اند. این نشان می‌دهد که جنگ گسترش یافته است، اما این که ایران چگونه عمل خواهد کرد، ما راجع به هر موضوعی در زمان مناسب خود تصمیم گیری خواهیم کرد. ارزیابی ما این است که نیروهای مقاومت در فلسطین و در منطقه می‌توانند سرنوشت این جنگ را رقم بزنند. البته ما به حمایت‌های سیاسی خود از مقاومت در برابر اشغالگری ادامه می‌دهیم.

پرسش: آقای وزیر، ایران چه قدر تا ساخت بمب اتمی فاصله دارد؛ سال ها، ماه ها یا هفته‌ها؟

پاسخ: الآن به نظرم وضعیت تفاوت کرده است. الان سؤال اصلی جامعه جهانی این است که چرا وزیر رژیم اسرائیل درخواست کرد که اسرائیل از بمب هسته‌ای علیه ساکنان غزه استفاده کند؟ در نشست اخیر سران کشورهای اسلامی و عربی در قطعنامه پایانی بندی آمده است مبنی بر این که اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت است، چون هم سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و هم به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه غزه تمایل دارد. لذا اکنون در جامعه جهانی این سؤال مطرح است که چه زمانی اسرائیل باید خلع سلاح هسته‌ای شود. تهدید اصلی آنجاست. اما برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است. ما هیچ نیت و برنامه‌ای برای رسیدن به بمب هسته‌ای نداریم.

پرسش: می‌خواهم در مورد دوست نزدیک شما (ژنرال) قاسم سلیمانی سؤال کنم. می دانم که شما دوست بسیار نزدیک (ژنرال) قاسم سلیمانی بودید. ترور وی توسط آمریکا چه تأثیری بر روی شما داشت؟

پاسخ: سردار سلیمانی قهرمان ملی ماست. او در مبارزه با تروریسم در منطقه اقدامات فوق العاده‌ای انجام داد. نقش بسیار بزرگی در برقراری صلح و امنیت در منطقه داشت. من باور دارم اگر تلاش‌های ژنرال سلیمانی نبود و اگر تلاش‌های مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم نبود، امروز اروپا و حتی آمریکا امنیت نداشت. او مرد بزرگ صلح و امنیت در جهان بود. ترامپ حماقت بزرگی کرد.

پرسش: حتما هنوز هم بابت کشته شدن او خیلی عصبانی هستید؟

پاسخ: احساس تأسف می‌کنم. او برای صلح و امنیت در جهان تلاش زیادی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    9 48
    حتی جرات نکرده جواب بده خخخخخ خودشم خوب میدونه یه قدم سمت سلاح اتمی برداره بلایی که سر غزه اومد سر ایران میاد
    • ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      ایرانی بی ریشه / ایران غزه نمیشه
    • حسین ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      خفه شو مزدور .
    • ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      بمب اتم بازدارنده هست تهاجمی نیست هر کس بزنه میخوره حالا نه کل یه شهر اما پادگانها بزرگ را صاف میکنه
    • ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      نه وطن فروش جان اسقاطیل تو همون غزه با یه گروه چهل هزار نفره بدون جت جنگنده و پهپاد و موشک پیشرفته و نیروی نظامی سازمان یافته تلفاتش با کل جنگ هایی که تا الان کرده داره برابری میکنه به کوری چشم تو و اربابات اسرائیل نابود میشه
    • ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      نه وطن فروش جان اسقاطیل تو همون غزه با یه گروه چهل هزار نفره بدون جت جنگنده و پهپاد و موشک پیشرفته و نیروی نظامی سازمان یافته تلفاتش با کل جنگ هایی که تا الان کرده داره برابری میکنه به کوری چشم تو و اربابات اسرائیل نابود میشه
    • ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      سطحی نگری و ساده انگاری درد بی درمانی است که ابتلای خیلی از عزیزان را با اظهار نظر هاشون نشون میده
    • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      کل فلسطین اشغالی نصف تهرانم نی، بعد تو س.گ اسغاطیلی اومدی مارو تهدید میکنی ؟ XD ادعای ابر قدرتی دارید، اما از پس چند تا گروه زپرتی کوچیک بر نمیایید.
    • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      چقدر ابله می تونی باشی که یکم فکر نمی کنی... برو خوب فکر کن بعد به چیزی که نوشتی می خندی البته اگه فکر داشته باشی که بعید می دونم :))
    • ایرانی ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      خفه شو نکبت دوزاری، اربابت اگه عرضه غلط زیادی داشت اونقدر بهانه برا حمله داره که یه لحظه هم تردید نمیکرد مشکل اینه که وجودشو نداره، حالا هم بدو برو صورتحساب این پیامتو از ارباب بگیر تا از گشنگی و سرما سَقَط نشدی🤪
    • ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      احمق دلقک ۲۲:۲۵ چقدر تو بیشعوری .کسی نمیاید اسرا جنگی و اسرار صنعتی خود را به دشمن بگه بیسواد . شماها در کدوم انباری رشد کرده اید که از بدیهیات هم بی اطلاع هستید.ا
    • ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      مگه آدم هر چی داره باید به دوست و دشمن جار بزنه؟ ما در مقام حمله کاری نمی کنیم اما در مقام دفاع قابل پیش بینی نیستیم
    • ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      ایران باید بمب اتم داشته باشه تا جونت در بیاد اول از همه باید تل‌آویو و بعد واشنگتن را لونه ی اربابانت را بزند مزدور
  • آشنا ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 5
    ایکاش اقای امیرعبداللهیان به یک نکته ظریف اشاره میکرد . وقتی آلمان نازی در جنگ جهانی اول و دم شهرهای اروپایی را تسخیر کرد گروههای مردمی خودجوش بعنوان " پارتیزان" تشکیل و به نازی ها حمله میکردند چگونه آن حملات دفاع و مقدس بود اما اکنون حملات نیروهای مردمی حشدالشعبی به متجاوزین تروریستی است .
  • ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    50 8
    ما بمب اتم نیاز داریم.و باید بسازیم.
    • ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 11
      خیر
    • ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      11 8
      مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....
    • ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      چرا وزیر خارجه در پاسخ به سوال ((پس شما می فرمایید که ایران از حوثی ها حمایت می کند ولی مسئولیت اقدامات آن ها را نمی پذیرید؟)) نگفت امریکا و انگلیس و فرانسه از اشغالگری و جنایات اسراییل با سلاح و پول و رای وتو حمایت میکند و حاضر است مسئولیت کشتار - مجروح و معلول کردن و یتیم کردن میلیون ها فلسیطنی را به عهده بگیرد ؟؟؟؟؟؟
    • ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 0
      اونی که گفت خیر.... واقعاً ساده لوح تشریف داره
    • ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      بسم الله القاسم الجبارین خوردن گوشت مردار حرام است ولی به مقدار رفع گرسنگی و ترس از مردن از گرسنگی حلال اندر حلال است و همینطور بمب اتم حرام است حال با توجه به شرایط موجود و تهدید جنایتکارانی همچون صهیونیستها که تهدیدشان کاملا واقعیست حکمش همان است و حاکم شرع دراین شرایط میتواند و این اختیار را دارد که درصورت صلاحدید فتوا دهد که به مقدار لازم ساخت بمب اتم حلال است والسلام علی من التبع الهدی
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      مثال بی ربطی بود.ولی به هر حال ایران باید به سلاح هسته‌ای مجهز باشه
  • ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    40 9
    وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم و اسرائیل هم غزه را به استفاده از بمب اتمی تهدید کرد باید بمب اتمی بسازیم تا امنیت ملی مون 100 درصد تامین یشود.
    • ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      3 28
      بمب اتم حرام شرعیست
    • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      مگه این سنت پیامبر نیست که باید همیشه از لحاظ نظامی قوی باشیم؟ حرام شرعی اینه که خلاف سنت پیامبر عمل کنیم... حرام شرعی اینه که از لحاظ نظامی تو موضع ضعف باشیم... حرام شرعی اینه که بازدارندگی کافی ایجاد نکنیم و دشمن راحت بتونه علیه ما از سلاح هسته ای استفاده کنه... اگه اسرائیل رو سر ملت ایران بمب اتم بندازی تو می خوای پاسخگو باشی؟
    • ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      بمب اتم حرام شرعیست// نه عمو بمب اتم حرام شرعیت تا جائیکه با بمب اتم تهدیدت نکرده اند . و اگر دشمن 10 تا بمب داشت ما باید 100 تا داشته باشیم. چون میدونند ایران با کسی شوخی نداره از بمب اتمیش میترسند وگرنه اگر کشورهای زیر دستشون بمب اتمی داشته باشند براشون مهم نیست.
  • ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    6 53
    همینمون مونده بمب اتم بسازیم تا مثل قذافی اززمین واسمون وچپ وراست دنیابریزه سرمون
    • ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      12 1
      قذافی اتم رو گذاشت کنار که ریختن سرش.اوکراین گذاشت کنار که امروز خاکش رو از دست داده.
    • ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      7 0
      آخه نیست که الان نریختن
    • سید ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      13 3
      وقتی از چپ و راست دنیا ریختن رو سر قذافی که موشک ها را بار زد فرستاد فرانسه دقیقا همون کاری که دوستان شما خواستند انجام بدهند اما رهبری اجازه نداد.
    • حمید ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      خطاب به 22:54، بهتره اظلاعات تاریخی خودتو اصلاح کنی و داستان تخیلی سر هم نکنی. لیبی هیچ گاه به سمت سلاح هسته ای حرکت نکرده بود و حتی سالها قبل از حمله ناتو به لیبی، قذافی دستور داده بود که همه تاسیسات هسته ای لیبی و موشک های این کشور بار کشتی شود و به سمت آمریکا حرکت کند و این کارش هم موجب تمجید امریکایی ها قرار گرفته بود. تحریم لیبی هم به خاطر حادثه لاکربی (انفجار هواپیمای شرکت پان آمریکن) بود. ایران هم هیچ گاه ادعای ساخت سلاح هسته ای نکرده است و همه فعالیت های هسته ای کشورمان هم کاملاً تحت نظارت آزانس بین المللی انرژی هسته ای قرار دارد.
    • ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      اتفاقا قذافی چون سلاح هسته ای نداشت بهش حمله کردن. اول مطمئن شدن خشت خشت امکانات ساخت سلاح هسته ای رو از هم جدا کرد و فرستاد برای غربیها بعد مورد حمله وحشیانه کفتارهای غربی قرار گرفت. صدام هم همینطور. وقتی آمریکا مطمئن شد صدام سلاح کشتار جمعی که در جنگ با ایران از غربیها گرفته بود، همه رو از بین برده، بهش حمله کردن. چرا فکر میکنی آمریکا و ناتو تا امروز روسیه رو با خاک یکسان نکردن و خاکش رو به توبره نکشیدن؟ چون روسیه سلاح هسته ای داره. آمریکا و ناتو فقط به بیدفاع حمله میکنن.
    • ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      9 3
      توشاگردکلیدسازبرجامی نبودی؟
    • اهبرخان ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      11 0
      اتفاقا قذافی اشتباه کرد که نساخت. اگر می ساخت الان مردم بیچاره لیبی گوشت قربانی نبود
    • حسین ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      تو خفه شو ،مزدور ترسو.
    • محمد ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      12 0
      یه چی شنیدی قزافی تمام تجهیزات غیر متعارف و بمب های شیمایی رو تحویل داده بود زمانبچی که غرب خصوصا آمریکا و فرانسه یقیین پیدا کردن که دیگه خطر ساز نیست بهش حمله کردن،زمان صدام هم دقیقا همین قضیه اتفاق افتاد.
    • ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      10 1
      اتفاقا قذافی چون کنار اومد همه چی را داد رفت انداختنش دور مردک جهودی اینجا پیام نذار
    • پژمان ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 3
      خب آخه باهوش بمب اتمی داشته باشیم که کسی جرات حمله به مارو نمیکنه.قذافی رو زدن چون بمب اتم نداشت.
    • ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      دیر رسیدی بیچاره دو هفته قبل گفته شد انصارالله حداقل 10 کلاهک و تعداد قابل توجهی موشک قاره پیمای نیویورک کوب از کره تحویل گرفت ایران که جای خود دارد هم میتواند بسازد هم بخرد
    • ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      اولا بی.شر.ف قذاف بمب اتم نداشت، دوما، زمانی به لیبی حمله شد که رفت به مذاکره با این دزد ها و استعمارگرها و وحوش غربی، و عملا صنایع هسته ای و موشکیشو نابود کرد، بعدش اون بلا سر کشورش اومد.
    • ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      اخه تو که سواد نداری و در این حد نمی دونی که قذافی اصلاً بمب اتم نساخت چرا نظر می دی؟؟؟؟؟؟ قذافی تاسیسات هسته ایش رو جمع کرد... موشکاشو جمع کرد.... چیزی تحت عنوان سلاح هسته ای نداشت و بهش هنوز نرسیده بود...
  • ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    7 0
    جمله آخر خبرنگار آمریکایی نشاندهنده عمق کینه و نفرت آمریکایی ها از حاج قاسم هست و با پرسیدن این سوال کاملامشخصه قصد عقده گشایی داشته
  • ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 2
    اسرائیل به هیچکس جوابگو نیست و اگر بمب اتم برسر مردم هر کشوری بریزه ، غرب بازهم ازش حمایت و جنایتش رو توجیه میکنه و بهمین خاطر برای بازدارندگی هم که شده ما باید بمب اتم داشته باشیم تا بمب اتم روسرمون نریزند.
  • ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    آیا اینها خبرنگار هستند یا در جایگاه قاضی خود خوانده نشسته! چه مدرکی دال بر حمایت نظامی ایران از گروههای محور مقاومت دارند یا حمایت مالی ایران. وزیر خارجه بایستی میگفت که شما از چه جایگاهی سوال میکنید از جایگاه خبرنگار یا از جایگاه دیگری چون وظیفه خبرنگار سوال بر اساس شواهد و عدله هست و نه بر اساس باد شکم. من بودم چنین احمقی رو با لگد مینداختم بیرون چون بدوون سند و مدرک به ایران تهمت ناروا میزند. در ضمن مگر ایران تحت نظارت مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست و البته ایران بسیار بیشتر از تعهداتش عمل کرده . وزیر خارجه بایستی به سوالاتی جواب میداد که جوابش در نهادهای بین المللی قانونا داده نشده هست
  • ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 0
    ما اززمان احمدنژاد تاخالا حداقل باید۵بمب اتم داشته باشیم که روخانی بهمراه خاتمی مانع شدند برای هرکدام از۵ابرقدرتهابه اضافه اسرائیل بایدحداقل ۶تاداشته باشیم که دیگه بهمان زور نگویند
  • ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 0
    فرض کن ایران با ساختن بمب اتمی و هیدروژنی و برتر از آن‌ها فاصله‌ای نداره. حالا گمشو جاسوس در پوشش خبرنگار
  • ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 0
    یادمان آمد!خداوکیلی بعدازاینهمه هزینه های جانی ومادی تحریم سازش ترس واتواع اشتباهات دیپلماسی ومیدان ومسایل داخلی وخارجی تازه میگوئیدچقدر تا بمب اتم فاصله داریم درصورتیکه حداقل ۶تا باید داشته باشیم!؟
  • ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 1
    در این دنیای وحشی داشتن بمب اتمی از واجبات است در این جنگل باید قوی باشی وگرنه از بین می‌روی
  • ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 1
    علی الحساب باید 100 کلاهک از دوستان روسی ، چینی و کره ای تهیه کنیم تا جواب مقتضی برای پاسخ به جنایتکاران جهانی داشته باشیم . در مورد تولید هم باید به دستور قرآن مبنی بر تقویت استطاعت دفاعی عمل کنیم .
  • ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    9 0
    این مصاحبه ردبدل شده درخبرگذاریcnnآمریکاست سؤال مجری برنامه ازچندمقام نظامی دعوت شدبه خبرگذاری CNN:سؤال:ازبین سه کشورروسیه ویاکره شمالی ویاایران کدومش رابرای حمله اتمی احتمالی انتخاب می کنید؟ جواب متفق القول:«ایران» مجری برنامه!به چه دلیل؟ جواب یانکیها:به این دلیل که ایران بمب اتم ندارددر آستانه اتمی شدن هست بایدزودترکارش راتمام کرد
  • حسین ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 1
    بمب اتم حق مسلم ما.
  • رضا ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    5 3
    چه خبرنگار سمج و بی انصافی. مرتب سعی داشت غزه را جنایتکار جا بزند. بدون کوچکترین اشاره ای به قتل عام فلسطینیان و هزاران طفل معصوم
  • ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    این خبرنگارها کور خودشون هستند و بینای دیگران. هر چقدر دلیل و منطق و ب تناقض در کشورهای غربی اشاره کنید، باز هم کله خودشون را دارند. فکر می‌کنند بقیه مرغ هستند، فشار می‌آورند مرغ را در لانه کنند.
  • همشهری ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 19
    کره شمالی بمب هسته ای داره، اوضاع مردمش را با کره جنوبی مقایسه کنید؟ فقط فرهنگ کفتگو و تعامل راه کار است، و نمونه آرامش در ایران را در سالهای بیان گفتگوی تمدنها دیدیم،کشوربمب اتم لازم نداره، مدیر با ادب و عاقل لازم داره
    • ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 1
      کل عمرت همش تو خونتون بودی، 1 شهر اونورتر نرفتی مسافرت، بعد اومدی درباره وضعیت زندگی 2 تا کشور نظر میدی؟ XD
    • ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 1
      چه ربطی داره؟ می خوای بگی هرکی بمب اتم داشته باشه اوضاع اقتصادیش خرابه؟ بیا مثال نقض می خوای؟؟؟ آمریکا هم بمب اتم داره هم اقتصادش خوبه
    • ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      گفت و گوی تمدن ها شد برجام که کلاه بزرگ سر ملت بود.ما کره شمالی نیستیم بلکه یک کشور نفتی هستیم و غرب به دنبال استعمار ماست.کره جنوبی رو آمریکا پیشرفته نکرد بلکه با تلاش خودشون صنعتی شدن آمریکا هیچ کشوری رو نساخته و هیچ کس قرار نیست شما رو آباد کنه.تعامل با کسانی که شما زیر چکمه میخواهند مسخره است.گفت و گوی که شما ازش حرف میزنید رو لیبی تجربه کرد.
    • ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      موضوع اینه کره جنوبی درصورت جنگ به بادی بندهست... ولی کره شمالی کسی جرات نذاره بهش بگه بالا چشمت ابرو
    • ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      اسکل زمان گفتگوی تمدن‌ها بود که ایران محور شرارت خوانده شد تو هم مثل مغروق قائل به نداشتن موشک هستی که ما موشک ونیروی نظامی قوی نداشتیم الان ناموست دست داعشی ها خرید و فروش میشد داعش اسرائیل و کلا استکبار اهل گفتگو هستند اگر اهل گفتگو بودند یاسر عرفات و محمود عباس به هدفشون رسیده بودند نه الان از خواب پا می‌شوند می بینند چند روستا وشهر فلسطینی رو خراب کردند به جاش شهرک یهودی نشین زده اند برو مغزت را سمباده بکش
    • ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 1
      احتمالاً منظور شما از مدیر با ادب ادمهایی از جنس همان ادمهای فحاش هستند که در دانشگاه شریف از ان الفاظ زشت استفاد میکردند(در زنان اغتشاشات)
  • ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    وقتی نظام بین الملل از قانون جنگل تبعیت میکندچرا برای بازدارندگی وبطور بالقوه هم که شده نباید سلاح هسته ای داشته باشیم. در این جا همانند جنگ سرد ایجاد توازن ترس متقابل در دل دشمن سبب ایجاد امنیت و رونق اقتصادی و مهار تورم خواهد شدوبا خیال راحت شب را به صبح می رسانیم
  • ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    فضا وجو حاکم مصاحبه علیه مقاومت است واقعا چقدر غربیها باوجود این همه جنایت وکشتار کودکان وزنان غزه گستاخ هستند
  • ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    اقدامات غرب علیه برنامه هسته ای ایران شاید برخلاف آنچه که تصور میشود صلح آمیز بودن آن است چون غرب بخوبی میداند فناوری هسته ای ابعاد بسیار زیادی در توسعه یک کشور دارد که سلاح هسته ای تنها بخش کوچکی از آن است که ایران به آسانی میتواند به ان دسترسی پیداکندچون فناوری ساخت سلاح هسته ای مربوط به بیش از هفتاد سال پیش است وغرب را میتواند رام کند
  • ایمانش ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 0
    خیلی هوشمندانه و با سعه صدر جواب داد. احسنت. خبرنگار ته موذیگری بود.
  • وحید IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خبرنگار سوال پرسید جواب انحرافی داد و خیلی باسیاست اگه هم داریم باید بگیم نداریم البته به وقت خودش داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس