کد خبر 1548388
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
نبرد ستاره‌ها برای گرفتن جای جهانبخش

مصدومیت علیرضا جهانبخش در بازی با هنگ‌کنگ، به دغدغه کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با ازبکستان تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، در جریان بازی تیم ملی ایران با هنگ‌کنگ در حالی که تیم کشورمان با دو گل از حریف خود پیش بود، علیرضا جهانبخش در موقعیت خوب گلزنی قرار داشت که آن را از دست داد. وی بعد از این صحنه نقش زمین شد و از کادرفنی خواست تا تعویض شود. بعد از بازی مشخص شد که جهانبخش از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت جزئی شده و از همین رو به بازی با ازبکستان نخواهد رسید.

بر این اساس، به بررسی گزینه‌های احتمالی برای جانشینی وی در بازی با ازبکستان خواهیم پرداخت.

مهدی ترابی

ترابی در دقیقه ۷۰ بازی با هنگ‌کنگ به جایی محمد محبی وارد بازی شد و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. وی در چند صحنه پایه‌گذار حملات تیم ملی بود که در مهم‌ترین آن، سردار آزمون را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد که وی توپ را به مهدی طارمی داد که در موقعیت آفساید قرار داشت. با وجود اینکه جهانبخش در پست وینگر راست بازی می‌کند و ترابی در پرسپولیس در سمت چپ بازی می‌کند، این احتمال وجود دارد قلعه‌نویی در بازی با ازبکستان از ستاره پرسپولیس به عنوان جانشین، جهانبخش استفاده کند.

از طرفی نیز این امکان وجود دارد با توجه به سابقه حضور محمد محبی در سمت راست خط حمله استقلال در فصل گذشته، وینگر رستوف در سمت راست به جایی جهانبخش بازی کند و ترابی در سمت چپ خط حمله به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

مانیکونه: تیم ایران دفاعی نیست

مهرداد محمدی

ستاره استقلال در فصل جاری که به امید اینکه به لباس تیم ملی برسد به لیگ برتر بازگشت، در بازی با هنگ‌کنگ در لیست ۱۸ نفره تیم جایی نداشت و از روی سکو بازی را تماشا کرد. با مصدومیت جهانبخش حالا این فرصت برای محمدی پیش آمده تا به ترکیب اصلی برسد. مهاجم محبوب جواد نکونام در این فصل در ترکیب استقلال در سمت راست خط حمله این تیم درخشیده و به لباس تیم‌ملی نیز رسیده است و شاید در بازی با ازبکستان این بازیکن جانشین جهانبخش در ترکیب تیم ملی شود.

سامان قدوس

قدوس که با درخشش در برنتفورد بار دیگر مورد توجه قلعه‌نویی قرار گرفته قابلیت این را دارد که در چند پست بازی کند و همین موضوع این احتمال را به وجود خواهد آورد که وی در پست جهانبخش به میدان برود. با توجه به حضور قدوس در میانه میدان سرمربی تیم ملی اگر بخواهد وی را در بال راست به کار گیرد باید یک بازیکن دیگر را در خط هافبک به کار بگیرد که به احتمال زیاد این بازیکن امید ابراهیمی خواهد بود.

رضا اسدی

دیگر بازیکنی که سرمربی تیم ملی می‌تواند از او به جایی جهانبخش در ترکیب تیم ملی استفاده کند، رضا اسدی آقای‌گل رقابت‌های لیگ برتر است. بعد از مصدومیت جهانبخش در بازی با هنگ‌کنگ، اسدی با نظر قلعه‌نویی جانشین وی شد و به نظر می‌رسد او نیز یکی دیگر از گزینه‌های قلعه‌نویی در پست وینگر چپ باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس