1

روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی به‌خوبی می‌داند سکوت در این مقطع جایز نیست چرا که می‌تواند بر بررسی صلاحیت او و ارزیابی جامعه تاثیر بگذارد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشبنه ۲۸ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شده است که بازتاب تجمعات سراسری مردم ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، وضعیت معیشتی پرستاران، ترمیم مزد کارگران و بهبود حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

موضوع نطق یک عضو مجلس خبرگان علیه صلاحیت حسن روحانی در آخرین اجلاسیه این مجلس در روزهای اخیر مورد توجه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفت و آنان تلاش کردند از روحانی در این ماجرا دفاع کنند. حالا خود دفتر روحانی هم نامه او به اعضای خبرگان در رد انتقاداتی را که نماینده مازندران در مجلس خبرگان علیه او طرح نمود، بیان کرده است.

یکی از انتقاداتی که آیت الله توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری علیه روحانی طرح کرد، اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت او باوجود مخالفت صریح ولی فقیه بوده است. نطق توکل منتشر نشده است، اما او در گفت‌وگویی با سایت جماران، گفته که نطق تند و تیزی علیه روحانی داشته و بسیاری از نمایندگان خبرگان هم از او بابت این نطق تشکر کرده‌اند. توکل معتقد است که مواضع روحانی تضعیف رهبری بوده و با توجه به دوران هشت سال ریاست جمهوری روحانی، صلاحیت او برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری نباید تأیید شود.

علاوه بر این، توکل موضوع دوم انتقاد از روحانی را این گونه مطرح می‌کند: «رهبری فرمودند اگر خارجی‌ها آن برگه برجام را پاره کنند، ما برگه برجام را آتش می‌زنیم. اما بعد از آن سخنرانی آقای روحانی گفتند، "انگار یک منقلی اینجا هست که آدم بخواهد داخل آن کاغذی را آتش بزند! " این تعبیری که ایشان آوردند، چه تعبیر زشتی بود!»

طبق همین گفتگو، روحانی پس از نطق توکل، از خود دفاع کرده، اما پس از آن دیگر ننشسته و فوراً جلسه را ترک کرده است و سپس دو کلیپ از اظهارات روحانی در مورد سند ۲۰۳۰ و همین موضوع برجام در مجلس خبرگان پخش شده است.

روزنامه آرمان‌ملی که معمولا نقش وکیل مدافع خانواده هاشمی را دارد، در دفاع از حسن روحانی نوشته است:

او خودش عضوی از این مجلس است و بیش از آن به‌عنوان سیاستمداری شناخته می‌شود که می‌داند کدام زمان درباره چه موضوعی واکنش نشان دهد به همین دلیل او را در برخی موضوعات اشبه یه آیت‌ا... هاشمی می‌دانند. مرحوم هاشمی هم هرگاه احساس می‌کرد سکوتش سبب خدشه‌دارشدن اصول جمهوریت و آرمان‌های انقلاب می‌شود، نامه می‌نوشت.

این روزنامه اصلاح‌طلب به نیت‌خوانی نامه روحانی پرداخته و نوشته است که دلیل نگارش نامه به مجلس خبرگان در انتفاد به اظهارات حجت‌الاسلام توکل، عضو دیگر مجلس خبرگان است. روحانی به‌خوبی می‌داند سکوت در این مقطع جایز نیست چرا که می‌تواند بر بررسی صلاحیت او و ارزیابی جامعه تاثیر بگذارد، نکته جالب توجه آن که بی‌بی‌سی فارسی نیز معتقد است که اگر روحانی از خود دفاع نکند رد صلاحیت می‌شود!

آیا حسن روحانی رد صلاحیت می‌شود؟/ رئیس دولت تدبیر به ترک فعل خود افتخار کرد!

روزنامه آرمان امروز دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز نوشته است که اگر امروز روحانی از خود دفاع نکند، فردا ردصلاحیت خواهد شد! در بخشی از این گزارش آمده است:

مخالفان «حسن روحانی» از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند تا در مسیر تخریب او به حرکت خود ادامه دهند حالا در نزدیکی برگزاری ششمین انتخابات خبرگان رهبری بار دیگر جناح رقیب تلاش برای خاک آلوده کردن فضا کنند اما روحانی نشان داده که به این زودی‌های تصمیمی برای خالی کردن فضای سیاسی را ندارند، گرچه ردصلاحیت او دور از ذهن است ولی با این حال باز هم این احتمال می‌رود که نام او در لیست ردصلاحیت‌ها قرار بگیرد.

آیا حسن روحانی رد صلاحیت می‌شود؟/ رئیس دولت تدبیر به ترک فعل خود افتخار کرد!

حمایت تمام‌قد بی‌بی‌سی فارسی از حسن روحانی

روحانی به دنبال شانه‌خالی کردن از ترک فعل خود در دوران تصدی مسئولیت است. در نامه روحانی به اعضای خبرگان آمده است که «تهمت مربوط به اینکه بنده گفته باشم "تا من هستم سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنم" یک دروغ آشکار و حاصل تقطیع ناجوانمردانه بخشی از سخنرانی مورخ ۴/۳/۱۳۹۶ است، هر ذهن غیرمریضی که حتی ادبیات و قرینه متصل در اصول را هم نخوانده باشد در نگاه اول می‌فهمد که این سخن ناظر به دنبال کردن توطئه‌گران است نه اجرای سند ۲۰۳۰ (چه اینکه در تاریخ ۱۸/۴/۱۳۹۶ در دولت یازدهم و ۲۴ روز قبل از شروع دولت دوازدهم، خود دولت آن را لغو کرد.».

آیا حسن روحانی رد صلاحیت می‌شود؟/ رئیس دولت تدبیر به ترک فعل خود افتخار کرد!

اما اسناد نشان می‌دهد که لغو مصوبه ۲۰۳۰ گرچه در تیرماه ۹۶ به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، اما تا شهریور ۱۴۰۰ و روی کار آمدن رئیس‌جمهور بعدی، این قانون ابلاغ نشده بود. کسی هم که موظف به ابلاغ این مصوبه بود، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یعنی حسن روحانی بود. اما او با ترک فعل، این موضوع را آن قدر معطل نگه داشت تا عمر دولتش به پایان رسید.

تاریخ ابلاغ این مصوبه از سوی رئیس‌جمهور مربوط به شهریور ۱۴۰۰ است که دیگر نه حسن روحانی، بلکه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بود. در واقع حسن روحانی در حالی از لغو ۲۰۳۰ برای خودش و دولتش افتخارآفرینی می‌کند که ترک فعل او در این زمینه می‌تواند حتی مورد پیگیری قضایی قرار بگیرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    25 5
    رد صلاحیت که جای خود دارد جای تعجب است که روحانی با فلاکتی برای کشور به بار آورد و می خواست توان موشکی کشور ازبین ببرد تاکنون محاکمه نشده است ایشون بیست سال توسعه و پیشرفت کشور عقب انداخت تأیید چنین افرادی به ضرر کشور است
    • حاجی از لندن ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      9 2
      فلاکت رو که کدخداتون سرتون آورد روحانی که یه عروسک خیمه شب بازیه
    • ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 2
      زندگی مستضعفان رو نابود کرد برای همیشه مستاجرمون کرد اگر تایید بشه عدالت اسلامی زیر سوال میره
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      آمریکا کدخدای شما اصلاحاتچی هاست نه ما شما چون گوش به فرمان ارباب آمریکایی بودید اونم هر چه خواست لگد زد
  • بختیاری ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    20 5
    سوال درست این هست چرا حسن روحانی زندان نرفت.؟ /// امیرکبیر خودخوانده که رفت. اگر امیر کبیر واقعی باذن خدا بارها رجعت کنه بازهم نمیتونه دست گلهای این آقا که به سر مملکت زده درست کنه. /// بنظر من این اومدن دلیلی جز انتخاب یا تایید صلاحت داشته و بقول امنیتی ها قصد سفید سازی حاجی فیروز مورد نظر دارند که بعیده
  • مهران ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    21 6
    با سلام حسن روحانی نه تنها باید رد صلاحیت شود بلکه باید باید بعلت توهین به رهبری و ترک فعل به هنگام ریاست جمهوریش محاکمه قضایی شود.
  • ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    33 4
    فعلا که مملکت و مدیریتهای ارشد دست لیبرالها و ضد حزب اللهی هاست. این فرار به جلو برای ریشه کن کردن همان کمترین حضور ارزشیها در بدنه مدیریت کشور است که شاید کمتر از یک هزارم باشد.
  • سید فروزان ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    16 2
    آنقدر مورد دارد برای رد صلاحیت که این دو در برابر آنها هیچ میشود ، عامل فتنه بنزین ، عامل امضای برجام بدون خواندن آن ، عامل خصوصی سازی به بهای مفت ، عامل خالی مردن ذخیره طلا و ارز مملکت ووووووووو آنوقت این بی حیا باز هم از صلاحیت میگوید ، هشت سال مملکت را در دست داشتند ، نیروی حزب الهی را حذف کردند ، با سپاه ضدیت ولجاجت ، قطع رابطه با کشورهای منطقه جهت منافع انریکا ، پشتیبانی از برادر دزد و جاسوسش ، حمایت از جاسوسان ،ووووووووووو
    • ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 1
      عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    8 4
    یکبار حسن و دار و دستش مملکت را تا مرز سقوط پیش بردند، نباید رد صلاحیت بشه چون بار دوم از نظام حاکم چیزی باقی نمی‌گذارد و مردم ایران را نجات خواهد داد!
  • حامد ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    17 5
    اگر روحانی رد صلاحیت نشه دهن کجی به ملته
  • ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    9 2
    به نظر من حتی صلاحیت نام نویسی هم نداره چه برسه به اینکه تایید یا رد صلاحیت بشه. این نامرد بارها با ادبیات بسیار زشت در مقابل مردم و رهبری قرار گرفت. دشمن ایران را کدخدا نامید. از ادبیات منقلی استفاده کرد. این نمک نشناس نامرد باید خلع لباس بشود. مگر اینکه به عنوان نماینده مخالفین جمهوری اسلامی و مخالفین امام و رهبری و مخالفین شهدا و یا به عنوان نماینده آمریکا و انگلیس تایید بشود. قیافه منفعل و خنده های زشت او را در مقابل مقامات انگلیس و فرانسه و بقیه تروریستهای کت و شلواریه کروات زده در حاشیه سازمان ملل فراموش نمی کنم.
  • سعید ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    11 4
    اگر نظام امروز صلابت رد صلاحیت یک مهره سوخته انگلیس را نداشته باشد آنگاه این مماشات فردا هزینه های زیادی برای ایران و نظام اسلامی خواهد داشت .
  • سعید ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    10 2
    اگر نظام امروز صلابت رد صلاحیت یک مهره سوخته انگلیس را نداشته باشد آنگاه این مماشات فردا هزینه های زیادی برای ایران و نظام اسلامی خواهد داشت .
  • مهدی ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    14 1
    اگر حسن روحانی رد صلاحیت نشود به همه ظلم شده است او نبايد در کنارصالحان فقیهان در مجلس خبرگان قرار گیرد
  • کچل خان ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    12 1
    بله دروغگو وخائن باید رد صلاحیت وحتی محاکمه بشه مرگ براو
  • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    4 13
    وضعیت سفره ما در دوران رئیسی بدتر شده
    • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      9 2
      اینم از دولت روحانی است شروع گرانی شروع مصیبت ها کرونا و واکسن های آزمایشی همه از دولت روحانی شروع شد
    • ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      2 3
      قبل اومدن روحانی تورم کشور چهل و یک درصد بود هشت سال بعدش موقع رفتن ایشون 59 درصد چجوری مصیبت از روحانی شروع شد ؟!
    • مهدی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      بی بصیرت .بروآگاهیت بیشترکن.مبلغ حسن فریدون نشو.
  • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 2
    اگه روحانی تایید صلاحیت بشه من یکی که تا اخر عمرم اصلا در هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم
  • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    12 2
    اگه روحانی تایید صلاحیت بشه من یکی که تا اخر عمرم اصلا در هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم
  • ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    16 2
    اینا رو محاکمه نمی کنید که هر روز پررو تر میشن
  • ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    16 2
    بی شک این فریدون خبیث؛
  • حمید ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 2
    یعنی حسن روحانی امکان داره تایید صلاحیت بشه؟ این مردک یعنی اگه از شورای نگهبان فعلی با اونهمه خیانت هایی که انجام داده تاییدیه بگیره دیگه باید فاتحه ی معانی چون انقلاب و جمهوری اسلامی و مصلحت و نگهبانی و این بحثا رو باهم باید خوند، برجام و FATF و CFT و پالرمو، معاهده ی پاریس و عدم عضویت در بریکس و شانگهای، سند 2030 و تصمیمات مشکوک تو حوزه ارزی و طلا و از بین بردن بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی و طلایی مون بین سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ و کودتای بنزینی سال ۹۸ که منجر به اون اتفاقات و تبعات برا کشور شد و پاس گل هایی که ب دشمن داده و وزیر خارجه ی احمقش هنوزم داره میده و خیانت های دیگه ای که آشکارا و پنهان انجام داده که یه نمونه دیگش میشه خوابوندن کشور به بهانه ی تحریم و و و موارد بیشمار دیگه، اگه با این وضعیت این آشغال انگلیسی تبار بهایی از شورای نگهبان و مصلحت نظام تاییدیه بگیره و دوباره وارد عرصه ی سیاسی انتخاباتی کشور بشه من به شخصه دیگه هیچ حرمتی برا این معانی که بالاتر عرض کردم قائل نخواهم بود، میشه مگه همچین اتفاقاتی تو این مملکت توسط همچین جرثومه ای رقم خورده باشه و دستگاه قوه قضائیه ی ما لال و بی عمل مونده باشه؟ مگه نه اینکه قوه قضائیه و عدلیه وظیفش برخورد با تخلفه؟ پس کو اونهمه وعده و وعید؟
    • ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      3 3
      من میگم 90درصد تایید میشه چون حسن روحانی در تشخیص مصلحت و شورای نگهبان نفوذ داره اونایی که مسئول تایید هستند ضاهراً غزبزده نیستند اما متاسفانه نفوذی هستند
  • آرش ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    12 1
    اگر حسن روحانی تایید صلاحیت شود. همه مردم باید انتخابات را تحریم کنند، چون معلوم میشود هیچ عدالتی درکار نیست و مقامات ملت رو ریشخند وبه سخره گرفتند . کمترین مجازات برای شیخ بنفش برکناری او از همه مناصب دولتی و پرداخت جریمه به خاطر ۸سال ناکارآمدی ونابودی توانمندی های کشور بود
  • مصطفی ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    8 1
    اتفاقا خیلی هم دور از ذهن نیست. بر فرض محال هم اگر احراز صلاحیت بشن رای لازم رو نمیتونند از مردم تهران و افسادطلب ها اخذ کنند. جامعه ایرانی هنوز تاوان هشت سال مدیریت ایشون نتونسته هضم کنه
  • ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    14 4
    رد صلاحیت نکنین گوسفند های که بهش رای میدن شناسایی کنیم بفرستیم تیمارستان
  • ناشناس ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 2
    اگر این رد صلاحیت نشه مطمئن باشید دشمن در شورا هم نفوذ کرده
  • ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    6 5
    جوش نزنید، اینا دعوای زرگری ، زیاد دیدیم، روحانی هم دلجویی میکنن برمیگرده، یااااار صدیق اکبر بوده بابا
  • ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    4 2
    باز هم حسن!
  • ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 2
    کشتن روزی 700بیمار کرونایی به ترک فعل روحانی اضافه کنید
    • ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      4 2
      با یک بیماری من درآوردی(کرونا) و با واکسن های آزمایشی طب اسراییلی
  • ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    12 1
    این انگل یسی را جهت مصلحت محاکمه نکردیم... با اینکه خودش هم می داند که در چه جایگاهی قرار دارد اما تیرهای آخرش را هم می زند ... مراقب این مار زنگی باید بود..
  • مهران ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    12 2
    با سلام این شیاد پدر نسوخته را محاکمه کنید.
  • ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 2
    حسن با چه حساب و کتابی کاندید شده چهل سال دارد از این سفره که خیلی چرب و پیل هست می بلعد مگر او برای این انقلاب چه کرده هست که تا دم مرگ باید بخورد؟؟؟؟
  • ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    10 2
    آیا نه! بلکه باید رد صلاحیت شود به هزار دلیل
  • ایرانی ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    10 1
    برای تنویر افکار عمومی انتشار کلیپ سخنرانی حسن روحانی در دو مقطع در مورد از هر چی بگذرم از 2030 نمیگذرم و موضوع پاسخ کنایه آمیز و گستاخانه روحانی در مورد منقل و انداختن کاغذ( برجام) تو اون مناسب به نظر میرسه.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    12 2
    شاگرد کو ندارد نشان از رئیس تو بیگانه خوانش، بخوان کاسه لیس
  • رستم ایرانی ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    10 3
    اگه رد صلاحیت نشه خیلی از جوان ها بدبین خواهند شد با ان همه خیانت یا به قول شما ترک فعل نه تنها باید رد صلاحیت شود بلکه او و ظریف در ملا عام از برج میلاد به زمین انداخته شوند تا بدن نحس شون تکه تکه شود
  • محمدایوب ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    13 2
    اگر قرار باشد برای ترک فعل مورد پیگرد قرار گیرد ابتدا مدرک تحصیلی او که شاکی خصوصی دارد ماست مالی نمی شد دوم کشته شدن ده ها نفر برای فهمیدن صبح جمعه او در گرانی بنزین سوم دروغگویی او که بارها ثابت شده من خودم از رسانه ملی دیدم وشنیدم که گفت تا من هستم 2030را اجرا میکنم رسانه های انقلابی این را برای مردم پخش کنند و دیگری یک غلطی آذری جهرمی یا بانک مرکزی کرده بود آمده گفت من گفتم اگر قراراست محاکمه کنند من را باید محاکمه کنند موضوع خیلی زیاد است ابتدا از او یک امتحان بگیرند چون در طول این 8سال هرچه پنهان کرده بود آشکار شد درود بر حجت الاسلام توکلی هرکه در خبرگان مسلمان است باید از او حمایت کند
  • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    6 3
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    5 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل
  • alir ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 1
    حمایت تمام قد ...!؟؟ ما هیچ حرف درستی نزنیم نکند یه وقت فلان دستگاه بیگانه از ان استفاده نکند!- ؟؟
  • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    9 3
    فقط محاکمه روحانی و اعضای دولتش که کشور را تا مرز تباهی پیش بردند ضمنا باتوجه به افشاگری های انجام شده در مورد قتل پسرش و داشتن تابعیت مضاعف وی بایستی بررسی دقیق شود
  • محمدایوب ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    7 1
    شورای نگهبان همیشه در آزمون بوده اما اکنون در معرض یک آزمون بزرگی قراردارد وانهم رد صلاحیت شیخ کذاب من به عنوان برادر شهید ویک ایثارگر ومتعهد به راه امام وغلام سید علی امیدوارم شورای نگهبان در اذهان مردم انقلابی مانند قوه قضاییه مردود نشود
  • نن ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    5 2
    از منابع غیر رسمی شنیده ام که ولایتی و حداد عادل سعی دارد نظام را مجاب کند تا روحانی رد صلاحیت نشود انان با تمرکز بر روی انتخابات پرشور و عملکرد ضعیف رئیسی که باعث امیدوار شدن مردم به دولت روحانی میشد، این بحث را مطرح کردند. حتی عده ای گفتند وحود روحانی سرمایه های مملکت اند و باعث شور و نشاط در جامعه است.
  • محمدایوب ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    8 1
    برای عضویت مجلس خبرگان طرف عالم وعادل وصادق باشد در این 8سال به دوست ودشمن ثابت شد که حسن فریدون فردی کذاب ودروغگو به توان هزار است وبی عدالتی او هم ثابت شد اما در طول این سالها یکی اعلام نکرد سطح علمی او چقدر است پیش چه کسانی درس طلبگی خوانده تا چه سطحی درست است شاید آبروی آن استادها با چنین شاگردی برود ولی لازم است ودکترایش هم که معلوم است در انگلیس گلاسکو دوزار زبان انگلیسی بلد نیست رساله اش هم دزدی وشاکی خصوصی دارد
    • ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 1
      سطح علمی عالی در کپی پیست!
  • یاسر ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    4 5
    حسن روحانی کاری نکرد درسته اما رئیسی چه کرد؟ یه جراحی اقتصادی کرده که الآن دو ساله بخیه اش چرک کرده
    • ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 13
      مغلطه نکن! فعلا بحث حسن فریدونه! و اینکه آیا شرایط مجلس خبرگان که اجتهاد و عدالت هست را دارا هست یا خیر.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    6 1
    این مرد رو باید اعدام کرد نه رد صلاحیت
  • علی ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 1
    اگر این فرد و امثالش مورد تائید قرار گیرند باید به نظام اسلامی مملکت شک کرد که چه اسان در دامن خائنین به ملت و مملکت قرار گرفتند
  • ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 1
    لطفا ، دقیق و‌ مستند به ما مردم گزارش دهید. که جریان شکوائیه حددود ۵۰۰ هزار نفر از حسن و ... و ترک فعل های دولتهای ۱۱ و ۱۲ که مدتها نقل محافل خبری و... بود. فعلا هم هر از چندی در برخی از رسانه ها فراز و نشیب و... دارد. بالاخره داستان چی شد؟ آیا خبرها درست بوده؟ و شکوائیه های مستند و محکمه پسندی در کار بوده، اگه بله، خلافهای طرف مد نظر چی ها بوده؟ حدود و مواد قضائی و حکم طرف چی می تونه باشه؟
  • ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 3
    دوره اول روحانی بهتر از دوره اول رئیسی بود 4 سال هیچ تورمی نداشتیم...
    • ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      6 2
      خاک بر سزت همین امثال تو احمق باعث قلاکت ایران شدین
  • ایمان ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    4 1
    به نظر شخصی بنده ایشان دارای صلاحیت نمیباشد . لبیک یا خامنه ای
  • ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 1
    بحث عدالت که پیشکش! انصافا یه سئوال و جوابی بشه سطح معلومات ایشون یه محک بخوره و نتیجه اش هم منصفانه منتشر بشه تا ملت هم آگاه بشن.
  • ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 1
    روحانی مگر صلاحیت داشت که حالا رد صلاحیت بشه ، اونایی که اینو انداختن به ملت همراه این از ازل بی صلاحیت باید مجازات بشن هرچندی به این قوه قضاییه امیدی نیست
  • دکتر محلاتی ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 1
    آقای رو از طرف رادیو ارباب BBC و کشور تابعیت دومش حسابی دفاع میشود ! هر چند که او مهره نظام خبیث انگلیس از نظر اکثریت شهروندان ایرانی به حساب میاید ولی هنوز کاملا هم تاریخ مصرفش لائقل برای اختشاش و ایجاد فتنه به پایان نرسیده است هوشیار باشیم و با بصیرت البته کلید خودش با شکستن کلید در قفل گیر افتاده 🤭
  • ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 1
    ۲ سوال از منوچهر فریدون با نام استتار حسن شناخته شده به اسم کلید ! ۱) از حسن روحانی بپرسید ایا بلد است ایران را روی اطلس و نقشه پیدا کند ۲) لغت دین مسلمانان با س و یا ص و یا ث نوشته میشود
  • ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 1
    نظام تحت فشار بوده که اجازه ثبت نام داده ؟ حتی نباید اجازه می‌دادند حسن کلید شرکت کند در ثبت نام مجلس خبرگان یعنی بچه ها هم فهمیده اند چرا رفته به سمت ثبت نام جدای از جناح بندی اینکه ضربه ای اینکه این موجود بر پیکر ایران و مردم وارد کرد ،به لحاظ جبرانش مالی سالها طول خواهد کشید جبران فکری و حس نا امیدی میان ملت بماند
  • مهسا ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    تکیه بر جنایتکاران آمریکا، گره زدن تمامی مسائل ریز و درشت کشور به برجام، فتنه بنزینی آبان 98 و خندیدن به ریش مردم، اقتصاد شرطی و واگذاری اهرم فشار به غربی ها، دعوت مردم بی اطلاع به بورس و آسیب به اعتماد مردم، قطعی برق در فصل تابستان، معضل واکسیناسیون کرونا و ....علی برکت الله. رد صلاحیت؟؟؟؟ دفاع؟؟؟
  • مهرداد ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 2
    با سلام خدمت مسلمانان و مؤمنان ایران و هموطنان عزیز لطفا به کسی که بنده شیطان شده و معروف به کذاب است رای ندهید، و من الله توفیق
  • زینب ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    واقعا سنگ پای قزوینم از رو برده این رو با چه رویی دوباره برگشته الله اعلم معلوم‌
  • ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    روحانی =محاکمه.... یک کلام
  • ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    تایید صلاحیت روحانی نشون میده تمام حرفایی که درباره او زده شد یا دروغه و یا اینقدر از او می‌ترسید که جرات برخورد با اورا ندارید
  • مهدی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    اگر تایید صلاحیت بشه انگلیس خوشحال کردین .ملت روکنارزدین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس