کد خبر 154794
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
اجلاس ساليانه سازمان بسيج اساتيد روزهاي مياني شهريور، در جوار حرم مطهر رضوي با حضور اساتيد بسيجي و انقلابي برگزار شد. در كنار موضوعات و مباحث مطرح شده در اين اجلاس، سخنان فرمانده كل سپاه با برجسته سازي موضوع جنگ نرم و تأكيد بر نقش آفريني اساتيد بسيجي به عنوان فرماندهان اين رزمگاه، از جمله كليدي ترين و ضروري ترين موضوعات مطرح شده به شمار مي رود؛ موضوعي كه در نگاه به سخنان فرمانده كل سپاه مي توان ديد كه همواره در صدر مطالب و از اولويت هاي مهم بوده و از بيشترين تأكيد برخوردار بوده است.

در اين راستا، نگاهي به دغدغه هاي فرمانده معظم كل قوا مبني بر حضور همه جانبه دشمنان و بدخواهان نظام در عرصه جنگ نرم و ضرورت نقش آفريني نخبگان علمي و اجرايي كشور در اين ميدان، به عنوان اهميت و ضرورت طرح مسئله مورد اشاره قرار مي گيرد.

تأكيد رهبر معظم انقلاب بر اهميت جنگ نرم كه در طول زعامت ايشان با ادبيات به ظاهر متفاوت اما يك ريشه، همچون تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي مورد توجه قرار گرفته، از چنان اهميتي در عرصه صيانت از نظام برخوردار است كه توصيه هاي راهبردي معظم له در حوزه جنگ نرم، شكلي الزامي و حكومتي به خود گرفته است.

در اين راستا، نهاد انقلابي سپاه به عنوان پاسدار اصلي انقلاب در ادوار مختلف، از تكليفي سنگين برخوردار است. هرچند دغدغه هاي فرمانده كل سپاه در عرصه جنگ نرم بر شناخت سنگيني از اين مسئوليت حكايت دارد، اما تقابل با حضور سازماندهي شده، عميق و پرنفوذ دشمن در اين عرصه، نيازمند نقشه راه جامع با ضمانت هاي اجرايي و دور از سعي و خطاهاي مرسوم است.

در اين نقشه راه ها توجه به نقش مهم نخبگان علمي و اجرايي كشور با روحيه و تفكر انقلابي و جهادي در قالب كارگروه تدوين و ترسيم بسيار حياتي است. چنانكه توجه به مطالبات و انتظارات رهبري در قالب نگاه آرمانگرايي واقع بينانه و استفاده از تجربه هاي سه دهه گذشته شرايط بهره مندي از ظرفيت هاي بالاي مادي و معنوي نهاد انقلابي سپاه را در پرتو اين نقشه جامع فراهم كند، در اين ميان فعال سازي «شوراي راهبردي جنگ نرم» در سپاه براي تعيين اولويت ها، راهكارها و چالش ها و استفاده صحيح از ظرفيت هاي فرهنگي و رسانه اي و همچنين مديريت بر فعاليت هاي سخت افزاري و نرم افزاري درون نهادي و برون نهادي و تدوين بسته هاي فرهنگي جامع و مناسب در عرصه جنگ نرم از گام هاي نخست در تسريع بخشي به تدوين اين نقشه به شمار مي رود.

از ديگر موارد پيشنهادي، مخاطب شناسي و توجه به گروه هاي مخاطب در تدوين اين نقشه از جمله تأكيد بر نقش زيرشاخه هاي نيروي انساني در سپاه همچون خانواده، بسيج و افراد شاغل اعم از طيف هاي مختلف است. چرا كه بنا به توصيه رهبر معظم انقلاب، موثر بودن نقش سپاه در پيشرفت انقلاب، مستلزم كار درون نهادي و برون نهادي است. به عبارتي، مي بايست ضمن تلاش براي صيانت از خانواده سپاه به پاسداري از خانواده انقلاب نيز توجه شود.

اثرگذاري بر حركت گسترده دشمنان و پشتيباني از تحركات انقلابي، نيازمند تلطيف فضا، الگوسازي و صيانت از سرمايه هاي معنوي انقلاب و نظام اسلامي در دنياي واقعي و مجازي است، چرا كه حفظ هويت اسلامي و انقلابي جامعه در پرتو كار گروهي به مفهوم واقعي، ضمن كاهش قدرت مانور به عناصر دشمن، در فعال سازي افراد انقلابي و برجسته سازي نقش آنان در صيانت از انقلاب و نظام بسيار موثر است.

* اكبر صفرى

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمحمد ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    جنگ نرم، تاثیرش خیلی بیشتر از جنگ سخت هستش. قشر هدف در جنگ سخت، حتی در شرایط حمله هسته ای، یک شهر بیشتر نیت ولی در جنگ نرم، قشر هدف، شامل افراد تحصیلکرده و نخبگان تا عوام الناس است پس میطلبد جدی تر به این موضوع نگاه کنیم و با تقویت سایتهایی مثل مشرق که در خط مقدم این نبرد هستند وظیفه دینی خود را به انجام برسانیم.دشمنان امروز ما در این نبرد، بنگاههای سخن پراکنی غرب نظیر بی بی سی هستند به یاد داشته باشیم و بکوشیم ناخواسته ابزار دست آنها نشویم
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس