کد خبر 1547447
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی شامات درباره حال و روز این روزهای اسرائیل و وجهه آن در غرب مطلب زیر را منتشر کرد:

رژیم اسرائیل برای غرب از یک «راه‌حل مطلوب» به یک «مشکل راهبردی» تبدیل شده است.

به همین دلیل بعضی از تحلیلگران ارشد امنیتی غرب هشدار داده‌اند که پیروی از سیاست نتانیاهو در جنگ غزه سبب تشدید مشکلات غرب می‌شود. «توماس فریدمن» در نیویورک تایمز خطاب به بایدن نوشته است «ما نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم چرا که ممکن است همه - وابستگان به آمریکا در منطقه، منظور دولت‌های عرب - را سرنگون کند».

روزنامه «بلومبرگ» روز چهارشنبه هفته گذشته نوشت دولت آمریکا نگران رفتار دولت اسرائیل بوده و «به‌طور فزاینده‌ای از رفتار آن در جنگ علیه حماس ناامید شده است» این روزنامه می‌نویسد «آمریکا تلاش می‌کند تا به درگیری غزه سر و شکل دهد - آن را آنکادره نماید - اما رژیم اسرائیل تنها به پیروزی خود در این جنگ می‌اندیشد».

«جان آلترمن» معاون ارشد رئیس اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» روز چهارشنبه به «بلومبرگ» گفت «طی ۵۰ سال گذشته - بعد از جنگ ۱۹۷۳ - جنگ‌های اسرائیل به این دلیل پایان یافت که آمریکا وارد عمل شد و گفت «زمان توقف فرا رسیده است».

غرب طی حدود هفت دهه گذشته، سیاست‌های خود در غرب آسیا را «اسرائیلیزه» نموده و همه چیز را با شاخص حفظ برتری اسرائیل تنظیم کرده است.

در طول این دوران لااقل ۳۴ طرح فراگیر برای ایجاد و تداوم برتری اسرائیل از سوی غربی‌ها ارائه شده اما با وجود آن، هم‌اینک احساس غرب این است که بقاء و تقویت اسرائیل به تضمین منافع غرب در این منطقه ویژه سیاسی - اقتصادی (یعنی غرب آسیا) منجر نشده و به‌طور فزاینده، رابطه معکوسی میان این دو به وجود آمده است.

در واقع این موضوع تا حد زیادی روی انگیزه غرب به‌خصوص ملت‌های غرب تأثیر منفی گذاشته و نتانیاهو را به ‌شدت ناراحت و نگران کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فعلا که دارن جهان اسلام را مشغول نگه میدارن تا با داشتن اختلافات داخلی هیچوقت به جایگاه واقعی شون در جهان نرسند
  • ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    تنیدگی های اقتصادی شون بیشتر از این حرف هاست و الا مثلا در مصر و جاهای دیگه هم تئوری های انقلابی وجود نداره که بتونه مصر یا حتی اردن را از دل فضای آمریکا خارج کنه وضعیت عراق و ترکیه هم که مشخصه
  • ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ابدادودولتی وهزینه امریکا برای فلسطین هم بایدگوشزدکرد چون مستنده
  • ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    وضعیت کنونی غزه مثل اینه که با دست خالی رفتند پیشواز نابودی. احتمال اینکه ریس غزه عامدانه قرارداد نابودی با غاصب بسته باشند زیاده چون توهم میکردند که موشکها به هدف میخورد ولی 4 تا به هدف نخورده و محاسبات غاصب درست بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس