به گزارش مشرق، کانال ایتای فحوا نوشت:

چرا وزیر خارجۀ رژیم صهیونیستی میگوید فقط ۲ هفته فرصت داریم کار را در غزه یکسره کنیم؟

کوهن از یکسو تاکید فراوانی بر فشارهای بین المللی علیه اسرائیل دارد. ملت های کشورهایی که حافظ سنتی منافع اسرائیل بوده اند، فشارهای گوناگونی را بر دولت های خود وارد ساخته اند.

از سوی دیگر او کلید واژه مهمی را به کار برده است. ۲ هفته دیگر، هفته اول آذرماه است و برخی ارزیابی‌های تحلیلی بر توقف جنگ تا پایان نوامبر(هفته اول و دوم یا نهایتا نیمه آذر) حکایت دارد.

واقعیت این است که اکنون دشمن صهیونیستی سه لشکر نخبه خود را در سه محور وارد عرصه کرده و پس از گذشت بیش از دو هفته به اهداف اصلی، یعنی ترور و دستگیری رهبران حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.
برخی اهداف نمادین برای تصویرسازی جعلی مانند زدن منزل اسماعیل هنیه، نابودی بیمارستان الشفا و ... هم هنوز محقق نشده و اکنون روی مواردی مانند پارلمان غزه مانور می‌دهند که آن هم در عمق غزه نیست و مهمتر از اینها دشمن حتی یک تونل کامل را حتی در مناطق کشاورزی و خالی از سکنه تصرف نکرده است.

برای درک بهتر، در ۱۹۷۳، رژیم صهیونیستی با سه لشکر خود در شش روز، ارتشِ قدرتمند مصر را شکست داد و حتی سینا را هم تصرف کرد! در مرحله فعلی نیز تاکتیک مقاومت باعث خنثی‌سازی بیش از ۱۶۰ تانک رژیم و ده‌ها کشته و صدها زخمی شده است.


باید توجه کرد که پیشروی دشمن در نوار ساحلی هیچ دستاوردی برای آن ها محسوب نمیشود و میزان و حجم تلفات بسیار سنگین بوده است.

از سویی فشار اولیه حمله نیز گرفته شده و اگر مقاومت بتواند تا چند روز آینده به حفظ اهداف کلیدی غزه، حفظ توان و نیروی خود، ضربه به پیکره دشمن و تداوم فشار بازوها به شریان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه دهد، چه بسا شاهد شروع ضدحملات مقاومت برای بیرون راندن دشمن صهیونیستی از مناطق نیمه اشغالی نیز باشیم.

اینجاست که خبرها حاکی از آن است که توافق آتش بس در حال نهایی شدن است تا براساس آن رژیم اسرائیل تعداد 250 نفر از گروگانها از زنان و نوجوانان فلسطینی را در مقابل آزادی 70 تن از اسرای صهیونیست مبادله کند و یک آتش بس 5 روزه برقرار شود تا کمکهای بین المللی از گذرگاه رفح وارد غزه شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    12 3
    خداکمکشون کنه هرچند کارهای لازم روانجام دادن
  • ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 3
    جنگ در۹ آذر پایان ۵۵ روز تمام میشه
  • ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    و بسیار ناقص آتش بس هم هستند .
  • ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    دریای توهمات کرانه ندارد تا دیروز از تردید اسراییل در حمله زمینی و ترس از موشک‌های حزب الله می گفتید حال که پیش بینی هاتون غلط از آب در اومد شروع به خیال‌بافی تازه کردید
  • ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    18 3
    خدا کمکشان کنه فلسطینی های مظلوم
  • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    یکی از وزرای صهیونی یک هفته قبل گفت ما ۲هفته وقت داریم که میشددوم و سوم آذر،حالا تمدید شد نیمه آذر، اینجوری پیش بره،۲ه تا پایان آذر طول دارد،مگه هر هفته چند روزه؟
  • ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    باید روزی یک گروگان رو بکشند و بگویند در بمباران رژیم سگ کشته شده
  • ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    انشاءالله بزودی فلسطین از بحر تا نهر شکل میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس