توافق ایران و ارمنستان برای رفع آلودگی ارس ظرف یک سال

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در صدر هیئت مذاکره کننده ایران، از توافق با ارمنستان برای رفع آلودگی ارس خبر داد.

به گزارش مشرق، نشست نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان برای پایش و قطع آلودگی رودخانه مرزی ارس به سرپرستی ایرج حشمتی معاون سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان جمهوری ارمنستان امروز برگزار و توافق شد دولت‌های دو کشور برای حل و فصل قطعی موضوع ورود آلودگی‌های معدنی و صنعتی به رودخانه ارس طی یک سال اقدام کنند.

دو طرف تفاهم کردند به منظور انجام بررسی‌های مشترک سه گروه کارشناسی اعم از گروه کارشناسی مشترک معادن به‌ویژه مس و مولیبدن، گروه کارشناسی پایش مشترک کیفیت آب رودخانه ارس و گروه کارشناسی رصد و نظارت مشترک تشکیل شده و گروه‌های کارشناسی ماهانه به صورت مجازی و یا حضوری، دیدار مشترک داشته و نتایج بررسی‌ها، جمع بندی‌ها و راهکارهای فنی خود را به روسای هیات‌های دو کشور ارائه دهند.

مقرر شد اولین نشست روسای هیات‌های دو کشور در دهه پایانی ماه فوریه ٢٠٢٤ در آگاراک و جلفا با حضور روسای سه گروه کارشناسی برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات آتی برگزار شود. همچنین هر دو کشور آمادگی خود را برای همکاری و مشاوره فنی برای قطع کامل تخلیه پساب صنعتی به رودخانه ارس اعلام کردند.

لازم به ذکر است پس از گزارش‌های مختلف از آلوده سازی ارس توسط دولت ارمنستان این معضل در بیست و پنجمین نشست نمایندگان دو کشور در ایروان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس