کد خبر 1546786
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
آنکارا: اسرائیلی‌ها حق ندارند از قانون صحبت کنند

وزارت خارجه ترکیه بامداد پنجشنبه در واکنش به اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی، گفت که عاملان جنایات علیه بشریت در نوار غزه و فلسطین، دیر یا زود محاکمه خواهند شد.

به گزارش مشرق، اتهام‌زنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی به ترکیه، بعد از انتقادهای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور از حملات به غزه، با واکنش آنکارا همراه شد.

وزارت خارجه ترکیه بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «مقامات اسرائیلی که با ظلم و کشتار مردم فلسطین وارد صفحات تاریک تاریخ شده‌اند، حق ندارند از قانون صحبت کنند».

در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو و کوهن نمی‌توانند با تهمت‌های بی‌اساس علیه اردوغان، جنایات خود را بپوشانند».

وزارت خارجه ترکیه تصریح کرد: «عاملان این جنایات علیه بشریت، که خشم عمیق افکار عمومی جهانی را برانگیخته است، دیر یا زود محاکمه خواهند شد».

این بیانیه اینگونه ادامه می‌دهد: «مقامات اسرائیلی که مشروعیت خود را در وجدان بشریت از دست داده‌اند، نمی‌توانند جنایاتی را که با بمباران بیمارستان‌ها و کشتار زنان و کودکان در مقابل چشم تمام جهان مرتکب شده‌اند، پنهان کنند و نمی‌توانند توجهات را منحرف کنند».

این وزارتخانه در پایان تاکید کرد: «ترکیه به ایستادگی در برابر کشتار در نوار غزه و حمایت از آرمان عادلانه مردم فلسطین ادامه خواهد داد».

اردوغان روز چهارشنبه طی سخنرانی در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک «دولت تروریست» نام برده بود.

بعد از آن، مقامات تل‌آویو، اردوغان را به حمایت از تروریسم و همچنین «ایستادن در سمت اشتباه تاریخ، در کنار ایران و سوریه و لبنان» متهم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سیدمحمدمهدی ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    بسم رب شهدا والصدیقین سلام علیکم ، سپاس فراوان. ((این روزها ماجرای غم‌انگیز آن دخترک سوری نه یک‌بار و صدبار بلکه هزاران هزار بار در غزه به تکرار نشسته ... .)) دیگران کاشتند و ما خوردیم. ما بکاریم دیگران بخورند، بسیاری از کودکان فلسطینی در غزه طی این چند روز والدین و نزدیکان خود را از دست داده اند و چشم امیدشان به آزادگان عالم است بعد از خداوند متعال که برای زنده ماندنشان در مجامع بین‌المللی و در برابر رژیم ددمنش صهیونیستی با نام اسرائیل غاصب به ایستیم. تا زنده بمانند. قهرمان من آن کودک فلسطینی در غزه است که به خاطر تلاش برای زنده ماندن زنده از زیر آوار بیرون آمد تا نشان دهد صبر و پشتکار او برای آزادی خودش توانسته دماغ ارتش رژیم اشغالگر قدس و آمریکایی جنایت کار را به خاک ذلت بکشد و زنده چشمهایش را به برادران مسلمانش و آزادگان جهان جلو دوربین خبرگزاری نشان دهد. مرگ بر ظالم صهیونیستی.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    اردوغان جان ریا کاری کناربگذار وروراست بیا با اسرائيل قطع رابطه‌ بکن وبا ملت ترکيه همنوا شو
  • ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    2 2
    آنکارا شریک دزد و رفیق قافله!
    • اطلس ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      نفاق در وجود این قوم مهاجر موج میزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس