کد خبر 1546318
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۲

به گزارش مشرق، علی مهدیان در کانال خود در ایتا مطلبی را با عنوان قرآن زنده منتشر کرد و نوشت:

خدا رحمت کند آیت الله بهجت را که میفرمود اتصال به قرآن اتصال به صاحب الزمان عج است. این حقیقت قابل کتمان نیست که قرآن، انسان کامل مکتوب است. به تعبیر یکی از همسران پیامبر اکرم ص که درباره آقا رسول الله ص می گفت:«کان خلقه قران».

این اتصال به حقیقت امام عصر عج است چه بدانیم چه ندانیم.

دقیقا مثل کسانی که اسلام را نمیشناسند اما به هر آنچه ندای فطرتشان است پاسخ میدهند و پای آن میایستند. اینها هم به اندازه خود متصل به آن حقیقت انسان کاملند که فرمود «علی مع الحق و الحق مع علی» یعنی همه حق با علی ع است و هر جا حقی دیدی آنجا نور امیرالمومنین ع است که میتابد. نور صاحب الزمان عج است که میتابد.

ارتباط با قرآن میتواند شبیه بسیاری از علمای جهان اسلام باشد، که ورد زبانی بیش نیست. حرکتی را در آنها باعث نمیشود. در امت هم حرکتی ایجاد نمیکنند. وارد جنگ نیستند. دشمن هم کاری به کارشان ندارد. این قرآن نیست سایه قرآن است. قرآن روی طاقچه است. قرآن سر قبر است. اگر قرآن سر نیزه نباشد. این را مقایسه کنید با آن جوانی که با سر خون آلود روی تخت بیمارستان خبر شهادت کل خانواده اش را میشنود و بعد شروع میکند به تلاوت آیات قرآن که اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون، این نور ایمان است به آیات قرآن که تلولو میکند. این اتصال به قرآن است به حقیقت قرآن. صدای قاریان خوش صوت مصری جذاب است اما آن کجا و صدای لرزان کودک فلسطینی که روی تخت میگوید الله اکبر، الله اکبر ، الله اکبر.

آری این اتصال به حقیقت قرآن است. که حقیقت قرآن انسان کامل است. چه آن کودک فلسطینی بداند چه نداند. به قول امام خمینی ره در کتب فقهی خود توضیح داده که اکثر مردم عالم، خیلی امور را نمیدانند و تقصیری هم ندارند. اما مردم عالم در عمل به آنچه میدانند، با هم متفاوتند. آن کودک فلسطینی چه بسا از من طلبه حوزه قم در عمل به آنچه میداند جلوتر است. و نور ایمان و انسان کامل که او بروز میدهد با بسیاری از دانایان بی عمل قابل مقایسه نخواهد بود.

الذین آتینا هم الکتاب یتلونه حقّ تلاوته اولئک یؤمنون به.

غزه بیدار است. بیدار تر از کل عالم. غزه قاری قرآن شده، آیات قران را از لبان کودک و جوان و پیر و مرد و زنش بشنوید. خوب گوش کنید این قرآن بیدار میکند. این قرآن شفای بیماریهای قلب من و شما و بلکه کل امت اسلام و بلکه کل عالم انسانی است. این صدای امام عصر عج است که میشنوید. این نوای غربت و اقتدار صاحب این دوران است. گوش کنیم و بیدار شویم. با آیه آیه قرآن قدم قدم پیش آییم. به تعبیر پیامبر اکرم ص، آی اهل عالم هرکس دنبال خدا میگردد گوش کند آیات قرآن را. ألا مَن اشتاقَ إلَی اللّه ِ فَلیَستَمِعْ کلامَ اللّه

همه چیز در حال ظهور است در حال غربال شدن. هم کفر دارد خود را بهتر از قبل نشان میدهد و هم حق. زیبا است اما نگران باشید، نکند از این دوران ظهور حق عقب بمانیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس