پدر موشکی ایران: نباید به دانشی که داریم اکتفا کنیم +فیلم

شهید حسن طهرانی مقدم در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: ما باید به دانشی که داریم اکتفا نکنیم. باید هر روز در جهت پیشرفت و بهبود کار توپخانه قدمی به جلو برداریم.

به گزارش مشرق، در حال حاضر امنیت مردم ایران مدیون اقتدار و پیشرفت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است؛ پیشرفتی که از همان سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی که هیچ تجهیزاتی برای دفاع از خود نداشتیم، آغاز شد. یکی از بنیان‌گذاران این پیشرفت در بعد صنعت موشکی، شهید حسن طهرانی مقدم بود که در ادامه صدای سخنرانی کم‌تر شنیده شده او را که ۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ در قرارگاه خاتم الانبیاء صل الله علیه و آله و سلم و در شرح عملیات والفجر مقدماتی ایراد شد، می‌شویم:

شهید طهرانی مقدم در این سخنرانی می‌گوید: توپخانه‌های به غنیمت گرفته شده یادگار و ثمره خون شهدا هستند. حداکثر سعی ما بر این است که به نحو احسن در سرکوبی دشمنان قرآن و اسلام از این توپخانه‌ها استفاده کنیم.

پدر موشکی ایران در ادامه تعریف می‌کند: در عملیات فتح‌المبین توپخانه دوربرد ۱۸۲ دشمن که گفته بود من دارم تهدید می‌شوم، با رفتار بسیار تند فرمانده‌اش روبرو شد که هنوز صف اول درگیر نشده، تو چطور تهدید می‌شوی؟

او در ادامه شرح می‌دهد: برادرهای عزیز ما با شجاعت بسیار زیاد توپخانه دشمن را سقوط دادند و چه بسا خون‌های مطهر و پاکی ریخته شد.

شهید طهرانی مقدم می‌گوید: ما می‌بایستی همیشه استفاده صحیح از این سلاح را مدنظر داشته باشیم و به این دانشی که داریم اکتفا نکنیم. باید هر روز در جهت پیشرفت و بهبود کار توپخانه قدمی به جلو برداریم.

شهید حسن تهرانی‌ مقدم از بنیان‌گذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیان‌گذار توپخانه و صنعت موشکی سپاه در ۸ سال دفاع مقدس بود. او بعد از پایان جنگ وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران شد و در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان مسئول سازمان مشغول به کار شد. بعد از اینکه چند موشک در واحد موشکی سپاه با مدیریت حسن طهرانی مقدم و در سکوت رسانه‌ای، ساخته شد، اطرافیانش به او لقب پدر موشکی ایران را دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    روحش شاد یادش گرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس