کد خبر 1545129
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

به گزارش مشرق، مهدی خراتیان، فعال رسانه در رشته توئیتی نوشت:

با روشنتر شدن ابعاد طرح مشترک واشنگتن/تل‌آویو برای مدیریت جنگ و همراهی ریاض با آن، میتوان گفت که در یک افق حداکثر یکماهه مساله تصعید جنگ به امری گریزناپذیر برای محور مقاومت مبدل شده است.

۱.اگرچه حماس تاکنون مقاومت بسیارخوبی از خود نشان داده، اما با توجه به استراتژی «درسدن‌»سازی اسرائیل در قبال غزه با بمبارانهای وسیع مناطق مسکونی و زیرساختها و قتل عام غیرنظامیان و تبدیل غزه به منطقه‌ای غیرقابل سکونت که هیچ‌جای آن برای هیچکس امن نیست، ابعاد اجتماعی و روانی جنگ بتدریج دستاوردهای نظامی حماس را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

۲. اگر جنگ به غزه محدود بماند، متناسب با افزایش خرابیها وزنه اسرا درمذاکرات بعد از جنگ کمتر خواهدشد چون غزه نیاز به بازسازی وسیع دارد و هزینه آن باید توسط کشورهایی چون ترکیه، قطر و سعودی تامین شود و با توجه با ادامه معامله عادیسازی دیگر حماس نمیتواند در جایگاه مدیریت مدنی و امنیتی غزه باقی بماند.

شرط برقراری عادیسازی نابودی حماس یا تبدیل آن به تشکیلاتی زیرزمینی و سپردن غزه به تشکیلات خودگردان یا هر نهاددیگری غیر از حماس با ایجاد دوگانه «بقای حماس»-«بازسازی غزه» است.


‏۳. درصورت آسیب دیدن حماس، طرح دودولتی مدنظر افرادی چون بن سلمان و جارد کوشنر حول شعار «امنیت برای اسرائیل- رفاه برای فسطینیان» دور خواهد زد که در آن امتیازات ارضی کم و امتیازات امنیتی صفر برای فلسطینیان در نظر گرفته خواهد شد که عاقبت چنین طرحی هضم تدریجی مناطق فلسطینی در مناطق اسرائیلی و ادامه روند گذشته خواهد بود، با این تفاوت که اینبار مقاومت فلسطینی‌ها در کنار خشونتهای نظامی و اطلاعاتی با ابزارهای اقتصادی و ترس از تکرار خشونت افسارگسیخته اسرائیل پس از حوادث ۷ اکتبر بشکل شدیدتری کنترل خواهد شد.


‏۴. هدف از این بمبارانهای وسیع و ایجاد رعب و وحشت بسیار این است که به جامعه فلسطینی که به موجب آمار روز به روز بیشتر با طرح دودولتی مخالفت میکند فهمانده شود که میان مرگ و ویرانی یا یک طرح دولتی نصفه نیمه باید یکی را انتخاب کند.


۵. هرگونه تضعیف شدید حماس در این جنگ، بمعنای چراغ سبز تهران به تل‌آویو و واشنگتن برای تمرکز بر ایران با هدف ترور، خرابکاری و فعال کردن گسلهای اجتماعی در ایرانی است که به شدت مستعد بهم ریختگی است. موساد به هیچ وجه نباید خیالش از مرزهای اسرائیل راحت باشد.

‏۶. همانطور که بارها گفتیم، کلید پیروزی در این جنگ نه در دست حزب الله، بلکه در دست انصارالله یمن است. افزایش حدود ۲۰٪ قیمت نفت، معادل ۰/۵٪ به CPI آمریکا فشار وارد میکند که این امر باتوجه به نرخ بهره بالا برای بایدنی که برای ۲۰۲۴ آماده میشود سم مهلک است.

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

کلید پیروزی در این جنگ در دست انصارالله یمن است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    نویسنده این توئیت ها هیچ درکی از مسائل سیاسی و نظامی و امنیتی منطقه و جهان ندارد.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    زمستان سخت😁😁
  • ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    4 4
    کم کم تحلیلها داره میره به سمتی که حماس رفتنی است و مدیریت جدید میاد از اول هم شما اینو میدونستین هیچ چیز در سیاست یکدفعه نیست
  • ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظر میرسه طبق توافق حماس رو دادن به اسرائیل ... توافق ایران و امریکا ممکنه ایران رو مجبور کرده باشه حماس رو رها کنه ... شایدم توافق ایران و عربستان ایران رو مجبور کرد حماس رو رها کنه
  • ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    سیاست خیلی کثیفه ... اگه حماس بره بعدش سوریه نابود میشه ... در نهایت ایران تجزیه میشه از چندین طرف .... همه دنیا دیدن که اسرائیل چقدر بی رحمانه میزنه و میکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس