کد خبر 1544974
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
قیمت نفت در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی قرار گرفت

با توجه بروز نشانه‌هایی از کند شدن تقاضا و تمرکز بازار بر این مورد، قیمت نفت در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، هر چند قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما در سایه بروز نشانه‌هایی از کند شدن تقاضا و تغییر توجه بازار به سوی نشست مهم کشورهای عضو اوپک پلاس در این ماه که اقدام بعدی این کشورها برای تولید را مشخص می‌کند، در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی قرار گرفته است.

هر بشکه نفت برنت ۹۴ سنت افزایش ۸۰.۹۵دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۵ سنت افزایش ۷۶.۵۹ دلار معامله شد.

هنوز درگیری‌ها بر قیمت نفت تاثیر دارد اما از شدت تاثیر آن بر بازار کاسته شده است. هر ۲ شاخص نفتی طی این هفته تا این زمان حدود ۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

کامرزبانک اعلام کرد: «نگرانی‌ها در مورد تقاضا جایگرین نگرانی در مورد درگیری‌های منطقه غرب آسیا شده است.»

آمارهای ضعیف اقتصادی چین نیز نگرانی در مورد کاهش تقاضا را تشدید کرده است. بعلاوه، پالایشگاه‌ها در چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام یعنی عربستان از ریاض نفت کمتری برای ماه دسامبر درخواست کرده‌اند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک قرار است در ۲۶ نوامبر نشست داشته باشند و بر در مورد سیاست تولید خود تصمیم‌گیری گنند. همچنین تمرکز بازار بر این خواهد بود که آیا عربستان کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان امسال تمدید کرده، باز هم ادامه خواهد داد یا نه.

با این حال، تحلیلگران بانک سیتی معتقدند، فشار نزولی قیمت کاهش می‌یابد و قیمت‌ها پس از سقوط به پایین‌ترین سطح از ماه جولای در اوایل این هفته، بهبود می‌یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    باید قیمت بالا بره تا آمریکا تن بده به توافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس