حمله سایبری به سایت نیروی هوایی رژیم اسرائیل

رئیس پدافند سایبری رژیم صهیونیستی، نسبت به افزایش شدت حملات سایبری ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: گابی پورتنوی، رئیس اداره سایبری اسرائیل، به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: من بسیار نگرانم که جمهوری اسلامی ایران درگیری پنهانی طولانی‌مدت خود با اسرائیل در عرصه سایبری را با حملات جدی‌تر به زیرساخت‌های اسرائیل شدت بخشد.

گابی پورتنوی گفت: «آنها می‌دانند که می‌توانند در فضای سایبری، آزادانه‌تر از فضای فیزیکی عمل کنند. ما تا حد ممکن برای این موضوع آماده‌ایم.

به گزارش صدای آمریکا، «پورتنوی هشدار داد که هرگونه تشدید تنش در فضای سایبری، برای ایران هزینه‌ خواهد داشت و هکرهای اسرائیلی می‌توانند با حملات تلافی‌جویانه اقدام کنند. اما او که مسئول امور پدافند سایبری، و نه تهاجم سایبری، است، هدفش را جلوگیری از تبدیل شدن فضای سایبری به جبهه دیگری در جنگ بین اسرائیل و حماس، برشمرد».

سی‌ان‌ان می‌گوید: براساس مصاحبه‌هایی که با کارشناسان امنیت سایبری داشته است، در طول چهار هفته پس از حملات حماس به اسرائیل، هکرهایی که گمان می‌رود ایرانی بوده‌اند مسئولیت هک تعداد زیادی از دوربین‌های امنیتی در اسرائیل را برعهده گرفته‌اند و ویدئویی آموزشی را درباره چگونگی ساخت کوکتل‌مولوتف برای حمله به سفارت‌های اسرائیل و آمریکا منتشر کرده‌اند.

سی‌ان‌ان افزود: جدای از حملات راکتی و پهپادی به نیروهای اسرائیل که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان انجام می‌دهند و حملات مشابه دیگر، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق، نشان دادن تهدیدهای دیجیتالی راه دیگر جمهوری اسلامی برای قدرت‌نمایی در طول جنگ حماس و اسرائیل است.

پورتنوی همچنین مدعی شد که هکرهای وابسته به حزب‌الله، دوربین‌های امنیتی خصوصی در اسرائیل را هک کردند تا حرکت سربازان اسرائیلی را در هفته‌های اخیر ردیابی کنند.

سی‌ان‌ان می‌گوید: به نظر می‌رسد هدف هکرهای ظاهرا ایرانی، انتشار روایت‌هایی در رسانه‌ها از آسیب‌پذیری اسرائیل و آمریکا در برابر حملات سایبری باشد. اما رشته فعالیت‌های سایبری اخیر ایران نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی ایجاد کرده است. آنها نگران هستند که جمهوری اسلامی می‌تواند از توانایی هکری قابل توجه خود برای ضربه زدن به منافع اسرائیل و آمریکا بهره ببرد و در عین حال از رویارویی فیزیکی مستقیم با اسرائیلی‌ها اجتناب کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که از زمان حمله حماس، با تبادل اطلاعات در مورد هرگونه تهدید سایبری، روابط نزدیک خود با اسرائیل در عرصه سایبری را افزایش داده‌اند.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، نیز نسبت به تشدید احتمالی تنش در فضای سایبری ابراز نگرانی کرده است. او سه‌شنبه در سنا گفت: «انتظار می‌رود که حملات سایبری به منافع و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا که اکنون می‌بینیم ایران و بازیگران غیردولتی انجام می‌دهند، در صورت گسترش درگیری اسرائیل و حماس بدتر شود، همان‌طور که تهدیدات حملات فیزیکی بدتر خواهد شد.»

یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا به نام اریک گلدشتاین به سی‌ان‌ان گفت: درخصوص تهدیدها، مقامات آمریکایی «تغییری» را علیه سازمان‌های آمریکایی شناسایی نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 0
    زمانی که به سایت هسته ای ایران حمله کردی باید فکر حالا میکردی
  • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    باشه بگو تلافی جویانه حمله بکنن احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس