کد خبر 1543793
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
۲۵۰۰ میلیارد تومان، خسارت سیل به مازندران

سیل در مازندران از عصر شنبه (۱۳ آبان ماه) شروع شد و تا عصر دوشنبه به ۱۰ شهرستان این استان آسیب وارد کرد.

به گزارش مشرق، به گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، بیشتر از ۲۵۰۰ میلیاردتومان برآورد خسارت شده است. حسینعلی محمدی در این باره به همشهری گفت: «برآورد اولیه خسارت ۲۳۰۰ میلیارد تومان شده است که البته فکر می‌کنم برآورد نهایی بیشتر از ۲۵۰۰ میلیارد تومان شود.»

او با بیان اینکه حجم خسارت سیلاب در مازندران خیلی زیاد بوده است، افزود: «سیلاب با دوره بازگشت ۲۵۰ ساله بوده است. خسارتی که سیل به استان مازندران وارد کرده به این ترتیب است که چند دهنه پل، سازه‌های تقاطعی آسیب جدی دیدند. همچنین نزدیک به ۳۷۰ واحد مسکونی خسارت ۳۰ درصدی داشتند. مسیرها و ابنیه فنی نیز خسارت دیده است.»

به گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، سیل اخیر به ۱۰ شهرستان استان مازندران خسارت وارد کرده است. آخوندی اعلام کرد: «فعالیت‌های نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد تا مناطق سیل‌‎زده از شرایط اضطرار در حوزه آب، برق و ... خارج شود.»

سیل استان مازندران علاوه بر اینکه افزون بر بیش از ۴۵۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات و شبکه‌های آب‌رسانی استان خسارت وارد کرد، خرابی‌های متعددی در برخی نقاط به ویژه شهرستان عباس‌آباد در غرب مازندران به بار آورد. سیل آب آشامیدنی دست کم ۱۶۰۰ مشترک نقاط غربی شامل شهرستان‌های عباس‌آباد، چالوس، نور و در شرق استان هم شهرستان بابل قطع کرده بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، بیشترین خسارت به شهرستان عباس‌آباد و چالوس وارد شده است. حسینعلی محمدی گفت: «اکثر مسیرها مانند کندوان بازگشایی شده است.» او در ادامه یادآور شد:‌ «سه‌شنبه(۱۶ آبان) پیش‌بینی بارندگی در استان شده است. برای همین، توصیه ما این است که نکات ایمنی را رعایت کنند، به ویژه مسافران که آخر هفته به استان مازندران تشریف می‌آورند. در واقع وضعیت استان به گونه‌ای نیست که مسافران در شرایط مطلوبی قرار بگیرند.»

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه، خوشبختانه فصل پربارشی در استان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: «سیلاب درختان جنگل را شکسته و با خود آورده و به برخی از سازه‌ها آسیب وارد کرده است. از سازمان جنگل‌ها، محیط زیست و جهاد کشاورزی خواهشمندیم فکری برای این موضوع کند. مردم نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند و باید فکری برای این موضوع شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس