امیرعبداللهیان خواستارمداخله گروه بریکس برای توقف جنایات درغزه شد

وزیر امور خارجه کشورمان، طی نامه‌های جداگانه به وزرای امور خارجه پنج کشور بریکس خواستار مداخله فعال کشورهای عضو این مجموعه در راستای توقف حملات در نوار غزه، توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، طی نامه‌های جداگانه به وزرای امور خارجه پنج کشور عضو بریکس (برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی)، ضمن ابراز نگرانی و تأثر عمیق نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله فعال، سازنده و مسؤولانه کشورهای عضو این مجموعه در راستای توقف حملات در نوار غزه، توقف جنایت علیه بشریت و پاسخگو کردن متجاوزان اشغالگر شد.

در این نامه تأکید شده است که غصب اراضی ساکنان اصلی سرزمین فلسطین، کشتارهای دسته‌جمعی، تخریب خانه‌ها و مزارع مردم، حمله به مراکز درمانی، دستگیری و شکنجه مردان و زنان و حتّی کودکان، تحقیر و توهین به کرامت ملت فلسطین، تنها بخشی از جنایات و اعمال خلافی است که رژیم اشغالگر در حق مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده است.

امیرعبداللهیان با مهم توصیف کردن نقش مجموعه بریکس در کنار سایر ائتلاف‌ها و ساختارهای مهم پساغربی، همچون سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اوراسیا، سیکا، آسه‌آن و …، خواستار آن شد تا این سازمان‌ها اوضاع وخیم غزه را با هدف جبران برخی از مهم‌ترین اشکالات نظم فعلی، در دستور کار فوری خود قرار دهند تا زمینه عدالت‌خواهی مظلومان در برابر سلطه‌جویان، مسؤولیت بین‌المللی در قبال جنایات انسانی و تحقق یک نظم جهانی عادلانه و مطلوب را بیش از پیش فراهم سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • . ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    1 2
    بابا وزیر اینها جواب نمیده ،فقط سپاه چندتا موشک بفرسته تو اسقاطیل رسماً رعشه میفته به جونشون و تامام.
  • ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    لعنت بر امثال مصی فحاشی نژاد ها و حامیان مزدور و پولی نژادش که با اجرای استراتژی 20 سال پیش ناتانیاهو جهت گسست ارزشی در ایران ، تمام داشته ها و زحمت های داخل مملکت بعد ویرانی جنگ 8 ساله رو ، در چشم نداشته نسل جدید ول شده در اینترنت طوری هیچ کردند و با ترویج بازی تمدن و آزادی صهیونیست های مسیحی آمریکایی جامعه رو طوری فشل و بی غیرت کردند تا فضا این بشه و کلید آخر توسعه ارضی صیونیزم اسرائیل از نیل تا فرات بعد تا هرات و ..به همین راحتی زده بشه . این نسل جدید و ناشکر باید وحشت جنگ و خلع نداشتن ارزش و غیرت جهت حفظ وطن و مقاومت کردن رو دوباره تجربه کنه تا قدر داشته های از دست رفته رو بعدا بفهمه . بهترین فکرها ، زمانها و بهترین سرمایه ها عوض تقویت بیش از پیش بنیه نظامی ، درگیر حماقت ها و رفع فتنه های غرب ، و وحوش مزدور آنها شد. خاک توی سر افرادی که به خاطر دنیای خودشون، وطن دین و خون فروختند . پس دنیا ی متمدن غرب اهل گفتگو و حقوق بوده و نیازی به سلاح موشک نبوده و ادامه تحریم ها هم به سبب کاسبی بوده ، تف به ذات نداشته هر که خائن و وطن فروشه ..... لعنت بر حماقت ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس