کد خبر 1543339
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه به کرانه باختری سفر و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که در میانه درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در تور غرب آسیا به سر می‌برد، امروز یکشنبه به کرانه باختری سفر و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.

به نوشته رویترز، بلینکن در دومین سفر خود به منطقه از زمان آغاز درگیری‌ها، روز شنبه درخواست مقام‌های عرب برای آتش‌بس در غزه را که تاکنون حدود نه هزار ۵۰۰ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه شهید شده‌اند، رد کرد. پیش‌تر، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با همتایان اردنی و مصری خود گفت از «حق اسرائیل» برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

بلینکن آتش‌بس را با این ادعا که تنها به حماس کمک می‌کند رد کرده اما طبق این گزارش، در تلاش است رژیم صهیونیستی را متقاعد کند با وقفه بشردوستانه محدود برای رسیدن کمک‌ها به غزه موافقت کند.

به نوشته رویترز، این دومین دیدار بلینکن با عباس از آغاز درگیری‌ها بود اما اولین دیداری بود که در کرانه باختری انجام شد. این خبرگزاری افزود پذیرفته جزئیات این سفر که از قبل از سوی طرف آمریکایی اعلام نشده بود را تا پایان آن به دلیل نگرانی‌های امنیتی منتشر نکند.

بامداد امروز یک منبع در دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه به رام‌الله در کرانه باختری می‌رود و قرار است با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار و درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگو کند.

او همچنین در اظهاراتی گفت: «ما در حال حاضر عمدتاً بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز کرده‌ایم. کمک‌هایی که به غزه می‌رسد کافی نیست و در سفر اخیرم به اسرائیل به طور مفصل درباره موضوع ارسال کمک صحبت کردم».

یک منبع دولتی عراق بامداد امروز یکشنبه گفت که بلینکن با محوریت تحولات فلسطین و غزه به عراق می‌رود. وزیر خارجه آمریکا شنبه در امان پایتخت اردن با وزرای خارجه پنج کشور عربی اعم از مصر، عربستان، اردن، قطر و امارات به اضافه تشکیلات خودگردان فلسطین نشستی را برگزار و طی آن تحولات فلسطین به ویژه اوضاع غزه را بررسی کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    رهبران سازشکار فلسطینی باعث ریخته شدن خون زنان و کودکان بیگناه غزه اند ، بزودی با پیروزی رزمندگان مقاومت دنبال سوراخ موش بگردید
  • سیدمحمدمهدی ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام علیکم انتقام ضمنی برادران حاج قاسم از صهیونیست ها. حالا نوبت جمهوری اسلامی ایران است که از زن و کودک فلسطینی در سرزمین غزه همچون حاج قاسم دفاع کنند و امداد رسانی به آنان را تسریع ببخشند. سقوط سیستم درمانی و بیمارستان های غزه نشان از چیست؟! زمانی که با کشته شدن ۵۰۰۰ پنج هزار کودک فلسطینی در طول یک ماه هیچ عکس العمل مثبت و تاثیر گذاری از جانب کشورها مسلمان و اسلامی و سلیقه سرخ جهانی و هلال احمر در درون غزه انجام نگرفته است با وجود اعلام رسمی سیستم درمانی و پزشکی غزه بواسطه نبود سوخت و امکانات درمانی درون شهر غزه هنوز از سوی هیچ کس کمک های واقعی نرسیده است به این سیستم فروپاشیده. هنوز بعد از ۳۰ روز بمباران مناطق مسکونی بواسطه ازدحام زخمی ها فشار برای کوچاندن مردم غزه بواسطه کشته و زخمی نمودن فلسطینیان . هیچ گذرگاهی به روی مردم غزه از هیچ سمتی بازگشایی نشده است. هنوز جلو بمباران فلسطینیان غزه گرفته نشده و سیستم پروپاگاندا نظامی اسرائیل و آمریکایی این بمباران را بر ضد مواضع غیر نظامی توجیه می نمایند با اینکه افکار عمومی بلاشک به دروغ بودن آن واقف هستند.
  • ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    امام خمینی هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید # مرگ بر آمریکا و اسراییل
  • ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    تا وقتیکه خائنینی مثل سادات و ملک حسین و اردوغان - عرفات و عباس ... (لعنت الله علیهما) وجود دارند فلسطینی ها تکه و پاره میشوند و به حق خود نمیرسند.تا وقتی منافق و خائن جنایتکاران صهیونیست هستند
  • امید ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    محمود عباس نفر اسرائیله نه فلسطینی ها
  • ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    جرا کسی این مردک رسوای ذلیل و تشکیلات سعود و صهیون گردانش را حذف نمیکند. طرف شده موی دماغ فلسطین خجالت هم نمیکشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس