کد خبر 1543234
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
اصولی: دخالت ما در صدور رای AFC برای سپاهان، خلاف قانون بود

عضو هیات رییسه فدراسیون می‌گوید فدراسیون نمی‌توانست هیچ نقشی در صدور رای علیه سپاهان ایفا کند چون دخالت مستقیم، خلاف قانون است.

به گزارش مشرق،

احسان اصولی در حاشیه سمینار مدیران مجوز حرفه‌ای در رابطه با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه سپاهان اظهار کرد: رای بدوی مربوط به بازی سپاهان و الاتحاد صادر شده است. ارکان قضایی کاملا مستقل کار می‌کنند. برخی‌ها صحبت کردند که رییس فدراسیون می‌توانست جلوی این حکم را بگیرد اما باید بگویم هیچ فردی از دو طرف در این پرونده‌های قضایی در این سطح نمی‌تواند شرکت کند و رییس کمیته انضباطی AFC که ایرانی است در این پرونده حضور نداشت.

او ادامه داد: حساسیت AFC و FIFA به این صورت است که استقلال ارکان قضایی‌اش حفظ شود. نقش فدراسیون فوتبال ایران نمی‌توانست تاثیرگذار باشد. در مسائل داخلی هم می‌بینید عضو هیات رییسه و رییس فدراسیون در رابطه با ارکان قضایی نمی‌توانند نقشی داشته باشند. برای مردم عزیز اصفهانی باید توضیح دهیم که این موضوع به این شکل است و دخالت مستقیم در صدور رای‌ها کاملا منتفی است و تعارض منافع یک بحث بسیار جدی است. دخالت مستقیم خط قرمز محکمی است و اعمال نظر خلاف است.

عضو هیات رییسه فدراسیون درباره برگزاری دو بازی در یک روز در ورزشگاه آزادی گفت: تصمیم گیری درباره لیگ قهرمانان توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت می‌گیرد. البته که باشگاه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و فدراسیون هم کمک می‌کند اما برنامه‌ریزی‌اش توسط فدراسیون فوتبال صورت نگرفت.

او در خصوص اینکه در جلسه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از اعضا از کشور عربستان بود، بیان کرد: پیگیری این حق متعلق به کشور عربستان است و حتی شکایت به دادگاه عالی ورزش انجام گرفته است. با توجه به ادله‌ای که باشگاه سپاهان دنبال خواهد کرد، ان‌شاءالله که این رای تغییر خواهد کرد. طرف مستقیم و ذی نفع اصلی باشگاه است و پیگیر حقوقش است. بحث تعارض منافع یک فرآیند حرفه‌ای است و اگر کسی این را نقض کرده قابل پیگیری است.

عضو هیات رییسه فدراسیون در رابطه با اشتباهات فاحش داوری در هفته گذشته و انتقادات نسبت به خداداد افشاریان گفت: اتفاقات هفته گذشته محسوس و غیر قابل انکار است و این مورد اعتراض و انتقاد فدراسیون هم بوده است. آقای افشاریان هم بسیار ناراضی است. بناست که یک جلسه اضطراری با حضور آقای تاج با کمیته داوران تشکیل شود و این موضوع یک آسیب شناسی جدی شود. این فراوانی اشتباهات باید برطرف شود.

او در پاسخ به این سوال که ممکن است خداداد افشاریان تغییر کند؟ بیان کرد: خیر! صحبتی در این خصوص نیست.

اصولی درباره استفاده از کمک داور ویدیویی در لیگ گفت: این بحث جدا از آقای افشاریان است و یک کارگروه خاص دارد. آوردن این تشکیلات کارگروه خودش را دارد. مهم ترین مشکلی که با آن مواجه هستیم، تحریم‌هاست. بعید می‌دانم کمک داور ویدیویی به لیگ امسال برسد.

او درباره نبود سیستم رادیویی در لیگ گفت:‌ قرار است آقای تاج جلسه‌ای داشته باشد و نتیجه آن را با هیات رییسه درمیان خواهد گذاشت تا به نتیجه مشخصی برسیم. ما در فوتسال این تجهیزات را آوردیم. این تجهیزات را سازمان لیگ فوتسال آورد و تجهیزات زمان برد تا از گمرک ترخیص شود. همین پروسه در فوتبال هم وجود دارد و آقای تاج و افشاریان پیگیر هستند.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره مشکلات چمن‌های ورزشگاه آزادی و دیگر ورزشگاه‌ها عنوان کرد: در فوتبال حرفه‌ای تامین زمین چمن با باشگاه است. سازمان لیگ در لیگ نظارت می‌کند و وضعیت‌های ورزشگاه‌ها و چمن‌ها را بررسی می‌کند. سازمان لیگ بارها جلوی خیلی از مسائل را گرفته و بارها به دلیل ایرادات اجازه بازی نداده است. در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به همین صورت است.

او ادامه داد: زمین شماره یک در حال مرمت است و بد نیست ببینید که در حال سبز شدن و جوانه زدن است. با وجود به مشکلات و کمبود آب فدراسیون در حال تلاش است تا کارها خوب پیش برود. بر اساس بضاعت موجود این مساله را در نظر بگیرید.

سخنگوی فدراسیون درباره کلاس‌های داوری برای آموزش کمک داور ویدویی عنوان کرد: در مرحله اول داوران سطح اول ما رفتند و در مرحله دوم هم دیگر داوران ما به کشور عربستان خواهند رفت. حضور کمک داوران در این کلاس‌ها هم در دستور کار است و همه چیز زمان‌بندی شده است.

اصولی درباره تنش‌های اخیر میان مربیان لیگ برتر گفت: انتظاری که می‌رود، رفتارهای حرفه‌ای و دور از تنش است. چارچوب آیین‌نامه اخلاق کاملا روشن است و وقتی از این چارچوب تخطی صورت می‌گیرد، کمیته اخلاق ورود می‌کند. به عنوان سخنگوی فدراسیون درخواست دارم چارچوب اخلاقی را حفظ کند و هرگونه تخطی می‌تواند عواقب خود را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 2
    خاک بر سر تاج بی لیاقت وبی عرضه، فقط برا مردم ایران زبان داره وپررو است. ننگ مردم ایران است این تاج فشل وبی تربیت.
  • لنگی ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    چطور برا لنگ میتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس