کد خبر 1543089
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا، یادداشتی از مهدی علیخانی با عنوان حسن نصرالله چه کسانی را غافلگیر کرد، را منتشر کرد:

سخنان سیدحسن نصرالله، رسانه ها، جریان‌ها و افرادی را غافلگیر کرد که از زمان اعلام خبر سخنرانی دبیرکل حزب الله، با ساعت شمار معکوس آغاز جبهه‌ای جدید در جنگ را وعده می دادند.

در نقطه مقابل، برای آنانی که تحولات منطقه و حوزه مدیترانه را از گذشته تا به امروز به صورت غیراحساسی و غیرهیجانی دنبال می‌کنند، سخنان نصرالله همانی بود که انتظار می‌رفت: فلسطینی خواندن عملیات الاقصی و عدم اطلاع جریان مقاومت از آن، و وابسته ساختن تصمیمات حزب‌الله و مقاومت به تحولات پیش رو.

رویکرد احساسی و ژورنالیستی ممکن است در زمان کوتاه هیجان بیافریند اما بلافاصله موجب سرخوردگی عاملان و مخاطبان آن می‌شود. متاسفانه آسیب این رویکرد این بار فراتر بود و آن اینکه به واسطه بالا بردن سطح توقعات از نتیجه قابل پیش‌بینی سخنرانی دبیرکل حزب الله، سخنان مهم و تعیین کننده او را در نظر مخاطبان طیف خود خنثی کردند.

سخنان نصرالله چون همیشه معنادار و منطبق با واقعیات، و نه براساس احساسات طرح شد. برای درک بیشتر موضوع خوب است تحولات جنگ و مواضع او در جریان و پس از جنگی که دستاوردهای مهمی برای حزب‌الله و مقاومت در منطقه داشت دوباره مرور شوند.

به رغم برخی نظرات و مواضع، شخصا از زمان عملیات اخیر، ضمن تاکید بر این که سمت و سوی جنگ غزه می‌تواند طیف گسترده‌ای از احتمالات حتی سناریوی کمتر محتملی چون گسترش منطقه درگیری و بازیگران درگیر را داشته باشد، بر عدم ورود حزب‌الله به جنگ مگر تحقق شرایطی که فعلا غیرمحتمل است، تاکید می‌کردم (فارغ از درگیری‌های پراکنده مرزی که مورد انتظار و قابل توجیه است).

در حال حاضر گسترش جنگ اگر چه موجب گشایش جبهه‌های جدید به زیان اسرائیل می‌شود اما ممکن است در نهایت فرصتی برای طیف نتانیاهو و جریان افراطی این رژیم برای رهایی از باتلاقی که در آن گرفتار شده‌اند، شود. و علی القاعده ایران و حزب‌الله به این موضوع آگاهی یافته‌اند و براساس این درک عمل می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس