کد خبر 1542359
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰

به گزارش مشرق، مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل، مطلبی را با عنوان نقش حقوق بین الملل در جنگ ترکیبی در کانال خود در ایتا منتشر کرد:

اکنون پتانسیل معاهدات حقوقی در نظام بین‌الملل برای محدود کردن اقدامات برخی از دولت‌ها، به شکلی کارکرد دارد که برخی دیگر یا در وهله اول به آنها متعهد نیستند یا برای کسب مزیت آن را نقض می‌کنند.

در سال 2019، ایالات متحده اطلاعیه‌ای مبنی بر خروج از پیمان نامه آسمان‌های باز را ارائه کرد که در آن معاهده امکان نظارت غیرمسلحانه بر روی پروازهای یک کشور دیگر عضو این معاهده را در چارچوب برخی پارامترها فراهم می‌کرد.

این معاهده از سوی 34 کشور که عمدتاً اروپایی و آمریکای شمالی هستند با هدف اطمینان از حفظ توافقنامه های تسلیحاتی و امنیتی، به تصویب رسیده است. دولت آمریکا در خروج از این معاهده به عدم پایبندی روسیه از جمله؛ مسدود کردن پروازهای روسیه بر فراز منطقه مرزی خود با گرجستان و محدودیت پروازها بر فراز کالینینگراد اشاره ویژه ای کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه رسمی خود در مورد خروج ایالات متحده از این معاهده اعلام کرد که: "روسیه از نظر تاریخی تعهدات معاهده را اختیاری و تنها در زمان مناسب مورد احترام قرار داده‌است".

استفاده از این اصطلاح ازنگاه تاریخی نشان می دهد که دولت آمریکا چنین رویکردی را جدید ارزیابی نکرده و همچنین این دیدگاه را تقویت می کند که بسیاری از فعالیت های مرتبط با اصطلاح "جنگ هیبریدی" قبل از استفاده از این اصطلاح مهم و پرکاربرد در گذشته نیز به عینه بوده است.

بی شک ؛شرح تلقی و پیگیری تعهدات به عنوان اختیاری که در مواقعی صرفاً مناسب است، با مفهوم "جنگ حقوقی چین" نیز که در مثلث جنگ مطرح شده مطابقت بسیار نزدیک و تنگاتنگ دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    ماله کشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس