کد خبر 1542121
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
مایکل مارتین

وزیر امور خارجه ایرلند در واکنش به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، برخلاف موضع رسمی اتحادیه اروپا درباره توقف موقت درگیری‌ها، خواستار آتش‌بس دائمی و فوری در این منطقه شد.

به گزارش مشرق، مایکل مارتین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «من عمیقاً از تعداد بالای تلفات در پی بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا در غزه، توسط اسرائیل شوکه شده ام. ایرلند بارها اعلام کرده است که حق اسرائیل برای دفاع از خود باید در چارچوب قوانین بین المللی بشردوستانه باشد.»

وی توضیح داد که حق ادعایی «اسرائیل» برای دفاع از خود، بدین معناست که اصول «ضرورت، تناسب و احتیاط باید در جریان درگیری‌ها رعایت و غیرنظامیان محافظت شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند با اشاره به اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ضرورت احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه در جنگ افزود: «آنروا (آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای کاریابی آوارگان فلسطینی) اعلام کرده است تعداد کودکانی که از ۷ اکتبر در غزه کشته شده اند، بیشتر از تعداد کشته شده‌ها در تمام درگیری‌های سراسر جهان از سال ۲۰۱۹ است.»

وی با بیان اینکه تامل بیشتر در این زمینه جایز نیست تاکید کرد: «ما اکنون به یک آتش‌بس بشردوستانه و افزایش قابل توجه دسترسی‌های بشردوستانه برای ارسال تدارکات حیاتی به غیرنظامیان، نیاز فوری داریم.»

ساعاتی پیش نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، درباره تشدید بحران انسانی در غزه و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه به سران تل‌آویو هشدار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در تداوم حملات وحشیانه خود علیه شهروندان و غیرنظامیان فلسطینی در نواحی مختلف نوار غزه، سه شنبه شب اردوگاه جبالیا در شمال این منطقه را بمباران کرد و در نتیجه این اقدام دهها نفر شهید و زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی با وجود فراخوان جهانی و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به اجرای آتش‌بس در غزه پایبند نیست و همچنان به کشتار فلسطینیان ادامه می‌دهد.

افکار عمومی جهان از یک سو، از دولت های خود می‌خواهند که برای پایان بخشیدن به نسل‌کشی و پاکسازی نژادی فلسطینیان اقدام کنند و از سوی دیگر کودکان و زنان غزه از کمک سازمان‌ها و نهادها جهانی ناامید هستند.

مردان و زنان غیر نظامی غزه می‌گویند که مسئولان و مقام‌های نهادهای رسمی جهان در لفظ خواستار پایان دادن به کشتار غزه هستند اما در عمل هیچ اقدامی نمی‌کنند و برخی نیز با حمایت از رژیم صهیونیستی تحت عنوان دفاع از خود، نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌دفاع را توجیه می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) هشت هزار و ۵۲۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۷۰ درصد آنها را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    یه دونه از اسیرای دست حماس شهروند ایرلندی هستش به خاطر یه نفر شهروندش یه هفتس خودشون و به آب و آتش میزنن و حتی برای آزادیش به ایران هم متوسل شدن بیچاره فلسطین که بیش از ۳۰هزار شهید و زخمی داده و هیچ کی کاری نمیکنه
  • سید فروزان CH ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    اتحادیه اروپا شریک جنایات اشغالگران است ، ایرلند و اسکاتلند باید از این اتحادیه صهیونیستها خارج شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس