کد خبر 1542038
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
هاکان فیدان: نمی‌توان در قبال غزه سکوت کرد

وزیر خارجه ترکیه امروز در نشست خبری با همتای ایرانی، ضمن بیان اینکه نمی‌توان در قبال وضعیت غیرانسانی در نوار غزه سکوت کرد، گفت رژیم صهیونیستی باید خشونت در غزه را متوقف کند.

به گزارش مشرق، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به آنکارا سفر کرده، در نشست خبری مشترک حاضر شد.

فیدان در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه نمی‌توان در برابر شرایط غیرانسانی در نوار غزه سکوت کرد، گفت: «اسرائیل باید خشونت در غزه را متوقف کند و باید بداند که این کشتارها به راه حلی منجر نمی‌شود».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی با بیان اینکه استانداردهای دوگانه غرب درباره اوکراین و نوار غزه را نمی‌توان تحمل کرد، توضیح داد: «اسرائیل برادران و خواهران ما در نوار غزه را آواره می‌کند که این با موازین و قوانین بین‌المللی در تضاد است».

وزیر خارجه ترکیه در ادامه اظهار داشت: «بگذارید اسرائیل بداند که راهکار دو دولتی، بهترین راه حل برای فلسطین و اسرائیل برای زندگی در صلح است. ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به آتش‌بس و برقراری صلح انجام می‌دهیم».

فیدان در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن خیر مقدم به امیرعبداللهیان در سفر به آنکارا، گفت که آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» ریاست جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک به ترکیه سفر خواهد کرد.

طبق این گزارش، فیدان با بیان اینکه نمی‌توان پذیرفت که فاجعه بزرگ غزه ادامه یابد یا به کشورهای همسایه گسترش یابد، گفت: «ما نگران گسترش جنگ به کشورهای منطقه هستیم و در این زمینه با وزیر امور خارجه ایران تبادل نظر کردیم».

وی ضمن اشاره به آمادگی ترکیه برای مشارکت در هر راهکاری برای بحران فلسطین، تصریح کرد: «اسرائیل باید بداند که راهکار دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تنها راه حل پایان بحران است».

به نوشته الجزیره، وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید از توانایی‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و یافتن راهکارهایی برای پایان جنگ استفاده کند، افزود: «اما متاسفانه آنها به دلیل رویکرد خود، تمایلی به شنیدن عبارت آتش‌بس ندارند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    نه آمریکا و نه ایران حق ندارند دامنه جنگ غزه وفلسطین را به بیرون از غزه وفلسطین بکشانند.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    راهکار دو دولتی یعنی به رسمیت شناختن یک اشغالگر .چقدر ترکیه منافقه چقدر منافق.
  • محمد US ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    اگر ترکیه در دفاع از مردم مظلوم فلسطین صادقه پس چرا نفت باکو رو به اسرائیل انتقال میده؟ چرا میلیاردها دلار مراوده تجاری داره باش؟ از محصولات کشاورزی گرفته تا مصالح ساختمانی که برن شهرک بسازن. یعنی حتی حاضر نیست از سود بازرگانی بگذره!! این چه حمایتیه از فلسطین!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس