برکات سفرهای آیت‌الله رئیسی مرز شیعه و سنی ندارد

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به سفر رئیسی به استان کردستان گفت: برکات این سفرها هم برای شیعیان است و هم برای اهل سنت.

به گزارش مشرق، ماموستا عبدالسلام کریمی در آستانه سفر سید ابراهیم رئیسی به استان کردستان اظهار داشت: هیچ مرزبندی در سفرهای استانی رئیس جمهور به ویژه در استان های تلفیقی مثل کردستان، کرمانشاه، آذربایجان و سیستان و بلوچستان میان شیعه و سنی وجود ندارد. به عبارت دیگر برکات این سفرها هم برای شیعیان است و هم برای اهل سنت. مثلا آب سدی که قرار است افتتاح شود، به همه مردم می رسد.

وی افزود: بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان برای مسائل عمرانی استان کردستان اختصاص داده شده و شامل همه مردم ایرانی در منطقه می شود و این برکات حتی میان پیروان ادیان تفاوتی ندارد.

کریمی اضافه کرد: آیت الله رئیسی را باید ترجمه عملی زبان مقام معظم رهبری دانست. یعنی رئیسی به چیزهایی عمل می کند که رهبر انقلاب سفارش کرده اند. نگاه امامین انقلاب یک نگاه برادری و برابری به مذاهب است و نگاه رئیس جمهوری نیز اینگونه است. چون ایشان همواره درباره انتخاب و انتصاب شایستگان و نخبگان اهل سنت تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه داشتم، نظرش این بود که در این وزارتخانه از خدمات نخبگان اهل سنت شایسته و تقریبی بهره مند شود. مثلا رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی زاهدان که از برادران بلوچ اهل سنت است به عنوان رایزن فرهنگی در مصر مشغول به کار شده است. بر همین اساس تاکید رئیس جمهوری این است که از نخبگان و شایستگان اهل سنت در سفارتخانه ها، وزارت خانه ها و استانداری ها استفاده شود و حتی شایستگی مقام های بالاتری همچون معاونت وزیران را دارند.

مشاور رئیس جمهوری افزود: آیت الله رئیسی بر استقرار عدالت اجتماعی واقعی تاکید دارد و حرف او به مردم کل کشور و همه ما، چه شیعه و غیر شیعه و چه مسلمان و غیرمسلمان این است که به دنبال عدالت اجتماعی باشیم که هدف انبیاء نیز این بوده است. بر همین اساس رئیسی اقوام را یک فرصت برای نظام می داند تا همه با هم در کنار یکدیگر کشوری مقتدر بسازند و مذاهب را به عنوان برادر دینی نگاه کند. البته آن چیزی که رئیس جمهوری درنظر دارد عدالت اجتماعی واقعی است که شروع شده ولی هنوز تحقق کامل پیدا نکرده است و باید به دنبال تحقق آن باشیم.

وی تاکید کرد: اهل سنت هیچ مطالبه ای خارج از قانون اساسی ندارد و خود را تابع قانون اساسی و پیرو رهبر انقلاب می دانند و همچنین اطاعت از رهبری را به عنوان اولو الامر واجب می دانند و به عنوان یک طلبه معتقدم اطاعت از رئیس جمهور در راستای اطاعت از رهبری است.

کریمی با استناد به آیه ۵۹ سوره نساء گفت: اولوالامر یک مفهوم بالاتری از ولی فقیه دارد. از ابتدای انقلاب علمای بزرگ اهل سنت فتوا داده اند که رهبر انقلاب اولو الامر و اطاعت از او واجب است. نظر قاطبه اهل سنت ایران و نظر اجماعی آنان این است.

وی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که ارتباط میان حاکمیت و مردم بیش از گذشته شود. چون این دولت، خود را برآمده از مردم و خدمتگزار همه آنان از ترک و بلوچ تا شیعه و سنی و همه اقوام اصیل ایران می داند.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ۲۰ سال اخیر این نخستین انتخاباتی بود که تمامی اهل سنت به این اجماع رسیدند که به آقای رئیسی رای دهند. در دوره های گذشته عده ای به نامزدهای اصولگرا و عده ای به نامزدهای اصلاح طلب رای می دادند ولی اهل سنت کشور در سال ۱۴۰۰ به این اجماع رسیدند که رئیسی را انتخاب کنند.

وی درباره سفر رئیسی به کردستان گفت: سفر دوم آیت الله رئیسی برداشتی از سفر اول است و قول داده اند برای افتتاح فرودگاه و آبرسانی به این استان سفر کنند که مساله آب از مسائل مهم این استان است.

کریمی با اشاره به برنامه های رئیس جمهوری در این سفر گفت: قرار است آیت الله رئیسی، پنجشنبه یک جلسه اختصاصی با علمای اهل سنت داشته باشد تا ائمه جمعه و جماعت کردستان سخنان خود را بیان کنند. همچنین عصر جمعه با فعالان اقتصادی شامل شورای برنامه ریزی و فعالان اقتصادی جلسه ای داشته باشد تا نظرات کارشناسان را درباره منطقه آزاد کردستان و اقتصاد سالم بشنوند و رهبر انقلاب این حرکت اقتصادی را به عنوان یک جهاد اقتصادی می دانند.

وی از افتتاحیه فرودگاه سقز به عنوان یکی از طرح هایی یاد کرد که از ابتدای انقلاب مطرح بوده و بیش از ۹۰درصد عملیات پیشرفت این فرودگاه در دولت سیزدهم انجام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس