کد خبر 1541996
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
آمادگی ترکیه برای ساخت ۲۰ بیمارستان صحرایی در مصر

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که با مقام‌های فلسطینی و مصری در حال رایزنی و منتظر دریافت مجوز برای ساخت ۲۰ بیمارستان صحرایی در فرودگاه «العریش» مصر به منظور مداوای فلسطینیان هستند.

به گزارش مشرق، «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه امروز چهارشنبه (اول نوامبر، ۱۰ آبان) اعلام کرد که ترکیه منتظر مجوز ساخت ۲۰ بیمارستان صحرایی در فرودگاه بین‌المللی «العریش» مصر است.

روزنامه «استار» به نقل از وزیر بهداشت ترکیه گزارش کرد که «ما تمامی اقدامات مقدماتی را برای ایجاد ۲۰ بیمارستان صحرایی در فرودگاه العریش انجام داده‌ایم. ما در حال گفت‌وگوهای نزدیک با وزارتخانه‌های بهداشت مصر و فلسطین هستیم. ما منتظر مجوز امنیتی هستیم».

در پی تجاوزهای ۲۶ روز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای نوار غزه از هشت هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته و بیش از ۲۱ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

پیش از این، شبکه «تی آر تی» گزارش کرده بود که کوجا به جدیدترین جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به بیمارستان محل درمان بیماری‌های سرطانی در غزه اشاره کرده و گفته است:‌ « برای ادامه خدمات مجدد به بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین اقدامات لازمه انجام خواهد گرفت».

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه یکشنبه (۲۹ اکتبر، هفتم آبان) خبر داد که بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی در غزه برای دومین بار طی چند روز گذشته هدف قرار گرفته است.

از طرف دیگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بعدازظهر سه‌شنبه اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند و دست به کشتار جدیدی زدند. رژیم صهیونیستی اواخر مهرماه هم با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، فاجعه بزرگی را رقم زد که بیش از ۱۰۰۰ شهید و زخمی برجا گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 1
    خخخخ. تو با اسرائیل دوستی نکن. ساخت بیمارستان پیشکش.
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 2
    رفیق دزد و شریک قافله..
  • م IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    ترکیه معمار ساخت و سازهای فوری دنیا؛ ترکیه اقدامگر برق آسای دنیا ؛ ترکیه عامل وحشت غرب واسراییل و رفتار احتیاط آمیز آمریکا و روسیه و چین ؛ درود بر مردم ترکیه ؛ اللهم صل علی محمد و آله الطاهرین و عجل فرجهم
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 1
    اگه توان ساخت ۲۰ تا برای فلسطین داری، پس چرا پارسال در زلزله ترکیه فقط دو تا بیمارستان صحرایی برپا کردی؟ بزرگترین بیمارستان هم مال ایران بود و در غازیان تپه و دیاربکر هم کادر درمان ایرانی مستقر شد...یادش به خیر امان از ریاکار
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 2
    احتمالا اربابش امریکا و اسراییل ازش خواستن
  • ‌پرهام IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 3
    اینم تو زلزله از ایران یاد گرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس