کد خبر 1541695
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
رامین مهمانپرست

کسانی که در مناطق اشغالی سکونت یافته‌ بودند، اهل مبارزه و مقاومت نبودند، چراکه ملیتی برای خود قائل نیستند یا نسبت به آن سرزمین احساس تعلق خاطری ندارند.

به گزارش مشرق، رامین مهمانپرست کارشناس ارشد حوزه روابط بین‌الملل طی یادداشتی نوشت: یکی از شاخصه‌هایی که رژیم صهیونیستی سال‌ها بر آن تاکید داشت و با استفاده از آن از برای خود یک رژیم شکست‌ناپذیر ساخته و کشورهای عربی را تحت سایه جنایات خود قرار داده بود، سیستم اطلاعاتی فوق‌العاده پیشرفته‌ای بود که از آن به‌عنوان یکی از اهرم‌های قدرت خود در مباحث امنیتی یاد می‌کرد و حتی مدعی بود در این زمینه به کشورهای غربی نیز کمک می‌کند.

در کنار سیستم اطلاعاتی، سیستم امنیتی از دیگر شاخصه‌هایی بود که این رژیم بر آن تاکید داشت؛ سیستمی که با استفاده از آن بتواند همه‌چیز را به‌خوبی کنترل و امنیت سرزمین‌های اشغالی را تامین کند و همچنین تضمین امنیت افرادی که از کشورهای مختلف در سرزمین‌های اشغالی ساکن کرده بودند که اسرائیل بر این بخش بسیار تاکید داشت.

شاخصه سوم مورد ادعای این رژیم، امنیت دفاعی با سیستم گنبد آهنین بود. آنها مدعی بودند می‌توانند امنیت تمام ساکنان اراضی اشغالی را تامین کنند و هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند در فضای این سرزمین‌ها به حرکت درآید. این رژیم ساکنان فعلی سرزمین‌های اشغالی را به‌منظور شهرک‌سازی با وعده تامین امنیت و رفاه، تشویق به مهاجرت به این مناطق می‌کرد تا به جنایات خود ادامه دهد.

اسرائیل دیگر نمی‌تواند ادعای شکست‌ناپذیری کند

عملیات طوفان‌الاقصی هر سه شاخصه ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین برد و نشان داد چگونه این عملیات فوق‌العاده پیچیده که از سه محور زمین، دریا و هوا انجام شد و برای انجام آن حداقل نیاز به یک سال تمرین و مانور بود، سیستم اطلاعاتی ادعایی اسرائیل را با شکست مواجه کرد؛ این سیستم نتوانسته بود اطلاعات مناسب را در خصوص این حمله کسب کند و در نتیجه ادعای شکست ناپذیری آن کاملا با شکست مواجه شد.

اما نکته مهم این است که زمان ورود نیروهای حماس و مبارزان فلسطینی به مناطق اشغالی، رژیم صهیونیستی نتوانست امنیت این سرزمین‌ها و افرادی را که در آنجا ساکن بودند، حفظ کند و شاهد بودیم در جریان عملیات طوفان‌الاقصی چطور این ادعا را که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون نظر و اجازه آنها به آنجا ورود کند، زیر سؤال برده و نیروهای فلسطینی با این حمله کاملا آنها را غافلگیر کردند.

در این میان یکی از مهم‌ترین نکته‌ها مربوط به گنبد آهنین است؛ این سیستم هر اندازه هم پیشرفته باشد فقط قادر است تعداد مشخصی از موشک‌ها را منهدم کند. شاهد بودیم که چند هزار موشک جبهه مقاومت در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی فرود آمده و امنیت ساکنان از بین رفت و گنبد آهنین هم کارایی چندانی نداشت.

از طرف دیگر کسانی که در مناطق اشغالی سکونت یافته‌ بودند، اهل مبارزه و مقاومت نبودند، چراکه ملیتی برای خود قائل نیستند یا نسبت به آن سرزمین احساس تعلق خاطری ندارند.

ازاین رو هنگامی که امنیت خود را در خطر می‌بینند به فکر مهاجرت و فرار می‌افتند به این ترتیب موج مهاجرت و فرار ساکنان، تمام هیبت و هیمنه رژیم صهیونیستی را از بین برد.

حالا با وجود این شکاف ایجاد شده در سیستم امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی رژیم اشغالگر قدس، آنها دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که ما نفوذناپذیر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    مگه شکستش دادید؟غزه رو هم که دارن ضمیمه خاک اسرائیل میکنن
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    آر هاز این حرفا بزن، همیشه از این حرفا میزدی، وقتی اومد بالای سرت میفهمی
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    ظلم پایان خواهد یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس