کد خبر 1541235
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
اسماعیل کوثری

جمهوری‌اسلامی با در دستورکار قرار دادن «دیپلماسی فعال» نقش بی‌بدیلی در به تحرک واداشتن دولتمردان بسیاری از کشورها در جبهه ضدصهیونیستی داشته ‌است.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: در شرایطی که جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به‌شکل کم‌سابقه و بی‌وقفه‌ای همچنان جریان دارد، شهرهای مختلف جهان شاهد برپایی تجمع‌ها و راهپیمایی‌های گسترده‌ای با محوریت ضرورت توقف جنگ در غزه هستند؛ موضوعی که بیش‌از هر چیز نشان‌دهنده همدلی جهانیان با مردم مظلوم غزه و بیزاری از اقدام‌های ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی است. این درحالی است که موج فراگیر همبستگی با مردم دربردارنده پیام‌های مهمی است که باید مورد واکاوی قرار گیرد؛ نکاتی که نویددهنده شکل‌گیری رویکردهای نوین در ساختار تحولات در جهان است و در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که از ورای تجمع‌های باشکوه ضدصهیونیستی این روزها در سراسر جهان باید مورد توجه قرار گیرد، ناکارآمدی ابزارهای تبلیغات رسانه‌ای غرب است. اگرچه رسانه‌های غربی - صهیونیستی در نخستین‌ روزهای آغاز تحولات در غزه کوشیدند تصویری «مظلوم» از رژیم‌صهیونیستی ارائه دهند، اما فراگیر شدن موج احساسات ضدصهیونیستی در روزهای اخیر در نقاط مختلف دنیا نشان می‌دهد چنین رویکردی با شکست سنگینی مواجه شده‌است و پروژه تغییر جای «ظالم» و «مظلوم» راه به جایی نبرده‌است. اکنون وجدان‌های آگاه بشری به‌خوبی به این نکته واقف شده‌اند که رژیم‌صهیونیستی درحال رقم زدن جنایتی ضدبشری در غزه است؛ موضوعی که کشتار زنان و کودکان غزه شاهدی براین مدعاست و امروز مردم سراسر جهان به‌خوبی درجریان واقعیت و ماهیت تحولات در سرزمین‌های اشغالی قرار گرفته‌اند و دیگر نمی‌توان با سیطره رسانه‌ای، به جعل واقعیت‌ها پرداخت.

نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، گسترده شدن روزافزون راهپیمایی‌های ضدصهیونیستی در سراسر جهان است. در شرایطی که در نخستین روزهای آغاز جنگ در غزه، رسانه‌های غربی تلاش می‌کردند اینگونه القا کنند که اعتراضات ضدصهیونیستی محدود به کشورهای اسلامی است، اما اکنون شاهدیم مردم حق‌طلب جهان، از قلب نیویورک گرفته تا اروپا و آمریکای‌لاتین و جنوب‌شرقی آسیا، با آمدن به خیابان‌ها، جنایات رژیم‌صهیونیستی را محکوم می‌کنند و خواستار توقف جنگ در سرزمین‌های اشغالی هستند.

برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی ازسوی غیرمسلمانان در نقاط مختلف جهان، نشان می‌دهد صهیونیست‌ها دیگر با بهره‌گیری از ابزار «اسلام‌هراسی» نمی‌توانند روی جنایت‌های ضدبشری خود سرپوش بگذارند. تحولات اخیر نمودی از این واقعیت بود که مردم جهان به این درک واضح رسیده‌اند که «اسلام‌هراسی» ابزاری در دست محور غربی - صهیونیستی برای فریب افکارعمومی است، اما خروش حق‌طلبان در شهرهای مختلف اروپایی و آمریکایی ثابت کرد این ابزار دیگر کارآمدی خود را از دست داده‌است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برگزاری راهپیمایی گسترده ضدصهیونیستی در نقاط مختلف جهان، بازدارندگی آنها در برابر جنایات رژیم‌صهیونیستی است. مقام‌های این رژیم براین گمان بودند که می‌توانند با مظلوم‌نمایی، افکارعمومی دنیا را برای استمرار جنایات‌شان در سرزمین‌های اشغالی، با خود همراه کنند، اما اخباری که از شهرهای مختلف جهان و راهپیمایی‌های باشکوه ضدصهیونیستی در رسانه‌های غربی درحال انتشار است، می‌تواند نقش بازدارنده‌ای درمقابل ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه داشته باشد. درواقع اکنون فشار افکارعمومی جهان برای کنترل رژیم صهیونیستی دوچندان شده و دولت‌های غربی را نیز در شرایط بغرنجی قرار داده‌است؛ وضعیتی که استمرار حمایت‌های بی‌دریغ آنان از رژیم صهیونیستی هزینه‌های بسیاری را برای آنان به‌دنبال خواهد داشت. این موضوع درنهایت می‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده‌ای در مقابل ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مطرح شود.

نقش برجسته ایران در گسترش همبستگی ضدصهیونیستی در نقاط مختلف دنیا، از دیگر نکاتی است که باید درجریان بررسی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد. درواقع جمهوری‌اسلامی با در دستورکار قرار دادن «دیپلماسی فعال» نقش بی‌بدیلی در به تحرک واداشتن دولتمردان بسیاری از کشورها در جبهه ضدصهیونیستی داشته ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    کاملا درست است. در فرانسه تغییر لحن و جهت تبلیغات صیهونیستی بطرز آشکاری روبه انفعال است و این در نتیجه افکار سنجی عمومی و نفرت مردم از صیهونیست هاست
  • 34403 IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    هلوکاست واقعی امروز در غزه و جلو چشم جهانیان دااره اتفاق میافته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس