تخلف فدراسیون پرورش اندام در کاروان اعزامی تیم ملی دور از چشم مسئولان

فدراسیون پروررش اندام در کاروان اعزامی به مسابقات جهانی، افرادی را همراه کرده است که یا بی‌ربط و یا دارای عناوین نادرست هستند.

به گزارش مشرق، تیم ملی پرورش اندام ایران دوشنبه ۸ آبان، جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان IFBB راهی کشور اسپانیا می‌شود. این تیم که شامل تعداد زیادی افراد می‌شود شائبه‌های بسیاری را برای مخاطبین این ورزش پر طرفدار ایجاد کرده که به نظر می‌رسد از چشم برخی مسئولان نیز دور مانده است.

نکته قابل توجه این است که بدنسازی در جهان فدراسیونی به نام فدراسیون جهانی ندارد و جای سئوال دارد که چرا و چگونه فدراسیون ایران هر ٢ ماه یکبار افراد زیادی را با توجه به وضعیت دلار به مسابقاتی مثلا جهانی اعزام می کند.

نکته جالب تر این است که این مسابقات زیر نظر یک کمپانی خصوصی که به شکل عجیبی با فدراسیون ایران همکاری دارد به نام ifbb برگزار می شود که این کمپانی زیر نظر و مورد تایید وادا نیست.

طبق برخی گزارشات که از طرف خبرنگار این کاروان در فضای مجازی منتشر شده، تعداد کل نفرات کاروان حدودا ۸۰ نفر است و نصیرزاده نیز طی مصاحبه تلویزیونی تعداد ورزشکاران این کاروان را ۵۴ نفر اعلام کرده است. با این حال طبق نامه شورای برون مرزی کل تعداد نفرات این کاروان ۶۳ نفر و تعداد ورزشکاران نیز ۵۰ نفر است.

از طرف دیگر لیست نفرات این کاروان که برای صدور ویزا ارسال شده ، نفرات را با عناوینی معرفی می‌کند که غیر واقعی است. برخی از این ابهامات که از چشم‌ها دور مانده است را بررسی و اطلاع رسانی می‌کنیم.

فردی در این کاروان حضور دارد که به گفته برخی مسئولان فدراسیون هیچ سمتی در این فدراسیون ندارد و سوابق قضایی نیز در کارنامه خود دارد، به عنوان ورزشکار معرفی شده است و برای همراهی تیم اعزام می‌شود.

فرد دیگری که در جامعه پرورش اندام به عنوان یکی از پیج‌های خبری مطرح شناخته می‌شود، با عنوان ورزشکار معرفی شده است و تیم را همراهی می‌کند.

یکی دیگر از مسئولان فدراسیون پرورش اندام، همراه با برخی افراد اضافه و غیر مرتبط به عنوان ورزشکار و جایی دیگر به عنوان داور معرفی شده است. با این که در نامه شورای برون مرزی، مجوزی برای اعزام بانوان به همراه تیم ملی صادر نشده است.

احسان‌اله کنگرلو که یکی از مربیان بدنسازی ایران است، با عنوان داور معرفی شده است و به همراه کاروان اعزام می‌شود.

محسن ‌پیری که رئیس هیئت استان ایلام نیز همراه تیم ملی است که به عنوان ورزشکار معرفی شده است.

برخی نفرات که به عنوان خبرنگار کاروان معرفی شده‌اند، بین اصحاب رسانه ناشناس هستند و نامی از آن‌ها دیده نمی‌شود و می‌توان گفت که روشن نیست این افراد از طرف کدام رسانه رسمی این کاروان را همراهی می‌کنند.

این در حالی است که این فدراسیون سابقه درخشانی در اعزام های پیشین ندارد و تعدادی از افراد اعزامی پناهنده شدند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مساله با مسعود روشنی، سخنگوی فدراسیون صحبت کردیم و از عناوین برخی حاضران در کاروان پرسیدیم و او در جواب پاسخ داد: طی مراسم بدرقه کاروان تیم ملی، حضور افرادی که نام بردید به همراه تیم ملی درست است اما از عناوین و دلیل حضور آن‌ها بی اطلاع هستم.

با این تفاسیر این پرسش مطرح می‌شود که چرا کاروانی با ۳۷ ورزشکار، با حدود ۸۰ نفر به بازی‌های برون‌مرزی اعزام شده و هزینه این کاروان‌ از کجا تامین می‌شود!

مهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون پرورش اندام در تماس تلفنی با خبرنگار ما از مصاحبه با این خبرگزاری امتناع کرد و حاضر به هیچ توضیحی نشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سینا IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    همشون باید مجازات بشن نابودگران بیت المال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس