هشدار مصر به تل آویو

وزارت امورخارجه مصر امروز با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت عدم پذیرش قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در فلسطین توسط تل‌آویو را به عهده رژیم صهیونیستی دانست درخصوص پیامدهای حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه مصر امروز شنبه، ۲۸ اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مصر کابینه اسرائیل را مسئول نقض قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌داند که در شامگاه جمعه صادر شد؛ قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری و اجرای آتش‌بس بشردوستانه برای حفظ جان غیرنظامیان است و اجازه می‌دهد تا کمک‌های انسانی بلافاصله و بدون وقفه وارد نوار شود».

طبق گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، در ادامه این بیانیه آمده است: مصر «نگرانی عمیق خود را در مورد پیامدهای بالقوه و جدی عملیات نظامی زمینی، افزایش مورد انتظار در تعداد قربانیان و مجروحان در میان کودکان، زنان و غیرنظامیان غیرمسلح و در شرایط نقض آشکار مفاد قانون بین‌المللی و حقوق بشردوستانه، در میانه ناتوانی کامل جامعه جهانی برای پایان دادن به این تخلفات و توقف خونریزی در نوار غزه ابراز می‌کند».

«الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی شب گذشته، کشورهای تصویب‌کننده قطعنامه برقراری آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه را به «نفرت‌پراکنی» متهم کرده و قاطعانه هرگونه درخواست در این باره را رد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته، جمعه قطعنامه‌ای را درباره غزه تصویب کرد و خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بشردوستانه شد. ۱۲۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند؛ ۱۴ کشور مخالف آن بودند و ۴۵ کشور از رای دادن امتناع کردند.

مصر در این بیانیه، مجدداً «از طرف اسرائیلی خواست تا روند دسترسی ایمن، کامل و پایدار برای کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه را تسهیل کند؛ قاهره هشدار داد که عدم رسیدگی فوری به درخواست‌ها برای آتش‌بس بشردوستانه و تسهیل دسترسی به کمک‌ها، منجر به یک فاجعه انسانی در نوار غزه شده و امنیت منطقه را به عنوان یک تهدید، بی‌ثبات می‌کند».

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر هم امروز در اظهاراتی خواستار برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه شد و تاکید کرد: «گسترش دامنه جنگ در منطقه به نفع هیچ کس نخواهد بود. ما بر ایفای نقشی مثبت از طریق آزادسازی اسرا و گروگان‌ها در غزه برای کاهش شدت بحران، مُصر هستیم».

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    5 0
    . شعار مرگ بر امریکا و اسراییل را باید واقعی کرد .امروز اگر در مقابل دخالت های امریکا و انگلیس و فرانسه و دیگر کشور های تحت فرمان صهیونیست ها در منطقه کوتاه بیاییم انها پای خود را بر گلوی ما بیشتر میفشارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس