تیراندازی در ایالت «مین» آمریکا 22 کشته برجای گذاشت

یک فرد مسلح ساعاتی پیش به سمت جمعیت زیادی از مردم در ایالت «مین» آمریکا تیراندازی می‌کند و دست‌کم ۲۲ نفر کشته و تعداد زیادی دیگر نیز زخمی می‌شوند.

به گزارش مشرق، در یک حادثه تیراندازی مرگبار در ایالت «مین» آمریکا دست‌کم ۲۲ نفر کشته شدند و تعداد زیادی دیگر نیز زخمی شدند و فرد مهاجم متواری است و هنوز بازداشت نشده است.

«رابرت مک کارتی» عضو شورای شهر «لویستون» در یک مصاحبه تلفنی به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت که حداقل ۲۲ نفر در تیراندازی‌های کور در لویستون ایالت مین کشته شدند.

پلیس ایالت مین، با انتشار تصویری از فرد مهاجم که از طریق دوربین‌های مداربسته ضبط شده منتشر کردند و اعلام کردند که «رابرت کارد» ۴۰ ساله عامل این حادثه مرگبار است که در یک باشگاه شبانه و یک سالن بولینگ به سمت افراد زیادی تیراندازی کرده است و حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر را زخمی کرده است و همچنان متواری است.

مقام‌های امنیتی از شهروندان لویستون و اوبرن درخواست کرده که در محل‌های امن پناه گرفته و به هیچ عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند.

روزنامه «گلوب اند میل» در این خصوص گزارش کرد، طبق بولتن پلیس ایالت مین، فردی که بعنوان مظنون حادثه تیراندازی‌های کور در این ایالت شناسایی شده است، مربی آموزش استفاده از سلاح گرم بوده است که توسط ارتش آموزش دیده است و اخیراً به یک مرکز سلامت روان مراجعه کرده بود.

طبق اطلاعات پلیس ایالت مین، رابرت کارد، در یک مرکز آموزش نیروهای ذخیره ارتش ایالات متحده آمریکا بعنوان یک مربی تیراندازی آموزش دیده است.

در این سند آمده است که در تابستان ۲۰۲۳ به مدت دو هفته در یک مرکز سلامت روان بستری بوده است ولی هیچ جزئیاتی درباره روند درمان روان یا وضعیت روان وی در اسناد پلیس ایالت مین موجود نبوده است.

در اسناد پلیس همچنین آمده است که کارد ظاهراً پیش از این تهدید کرده بوده که در پایگاه آموزش نظامی در «ساکو» ایالت مین تیراندازی به راه می‌اندازد.

پلیس لویستون در یک پیام که در صفحه فیس‌بوک منتشر کرده بود، تأیید کرد که کارد فرد مظنون حادثه تیراندازی بوده است و احتمالاً مسلح و خطرناک است.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، در پی وقوع این حادثه مرگبار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به صورت تلفنی با شماری از قانونگذاران ایالت مین گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «رئیس‌جمهور شخصاً به صورت تلفنی با «جانت میلز» فرماندار مین، آگوس کینگ و سوزان کالینز سناتورهای ایالت مین و جرد گلدن نماینده کنگره درباره حادثه تیراندازی لویستون گفت‌وگو کرد و پیشنهاد حمایت کامل فدرال را در پی این حمله هولناک مطرح کرد».

طبق گزارش وب‌سایت آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح، تیراندازی کور بعنوان رخدادی تعریف می‌شود که در آن چهار یا تعداد بیشتری از افراد مورد اصابت گلوله قرار گیرند و در آن زخمی شوند یا جان خود را از دست بدهند که البته عامل مسلح در بین زخمی‌ها و کشته شدگان محاسبه نمی‌شود.

مطالعاتی که در سالنامه پزشکی داخلی آمریکا در فوریه منتشر شد، نشان می‌دهد که مالکیت سلاح در سالهای اخیر در آمریکا افزایش یافته است به طوریکه ۷.۵ میلیون بزرگسال آمریکایی بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱، مالکان جدید سلاح شدند.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده حق حمل سلاح را تضمین می کند و حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که شخصاً مالک سلاح هستند.

با این‌حال، نظرسنجی ماه اکتبر ۲۰۲۲ گالوپ نیز نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها طرفدار کنترل حمل سلاح هستند و ۵۷ درصد از سخت‌تر شدن قوانین حمل سلاح استقبال می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    6 2
    جووون! مرگ بر آمریکا!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    6 0
    آمریکاشده دیوونه خونه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس