درآمد عجیب استقلال از بلیط فروشی دیدار با هوادار

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال شایسته‌ترین تیم در لیگ برتر برای قهرمانی است. البته تیم سپاهان هم خوب است ولی تیم نکونام با این وضعیت قهرمان است.

سرویس ورزش مشرق - مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره پیروزی این تیم مقابل هوادار، بازی بعدی مقابل آلومینیوم اراک و اسپانسر جدید این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع استقلال در صدر جدول را چطور می‌بینید؟

به نظرم استقلال جایگاه واقعی خودش را پیدا کرده و به این راحتی‌ها آن را به کسی نمی‌دهد. استقلال تیمی است که اگر همه چیز برایش مهیا باشد فقط در صدر جدول قرار می‌گیرد. البته اگر بگذارند.

کمی واضح‌تر صحبت می‌کنید تا منظورتان مشخص شود که چرا می‌گویید اگر بگذارند؟

برای اینکه در همه این سال‌ها با سنگ اندازی و چوب گذاشتن لای چرخ استقلال همیشه نخواسته‌اند این تیم نتیجه لازم را بگیرد. به محض اینکه استقلال می‌خواهد اوج بگیرد سنگ جلوی پایش می‌اندازند. تا می‌خواهد آرامش داشته باشد مدیر عوض می‌کنند. تا مدیر می‌آید سرمربی را عوض می‌کند و تا سرمربی می‌خواهد با بازیکنان آشنا شود دوباره مدیر عوض می‌شود. اگر اسم این‌ها سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن نیست پس چیست؟!

نمونه بارزی دارید که به آن اشاره کنید؟

بله... در فصل بیست و یکم لیگ برتر دیدیم که چطور استقلال بدون حاشیه رفت و با فاصله ۳ هفته زودتر از پایان لیگ قهرمان شد. اگر این اتفاق نیفتاده بود امروز من انقدر محکم صحبت نمی‌کردم. استقلال با فرهاد مجیدی و مدیرعاملی آجورلو نتایجی گرفت که هنوز همه انگشت به دهان هستند که چطور ممکن است یک تیم اینقدر خوب کار کند!؟ نبازد و با آن تعداد گل کم خورده ۳ هفته مانده به آخر لیگ! همه اهالی فوتبال با دهان باز هاج و واج نگاه می‌کردند که چطور استقلال قهرمان شد.

به نظر شما چرا آن سال استقلال به این خوبی عمل کرد؟

برای اینکه حواسشان به استقلال نبود. یک سال یادشان رفت چوب لای چرخ استقلال بگذارند تیم ما با قدرت قهرمان شد. مطمئن باشید همان فصل هم خیلی تلاش کردند که این کارها اتفاق بیفتد. اگر اشتباه نکنم در نیم فصل دوم بود که بودجه استقلال را قطع کردند و فرهاد مجیدی از جیب خودش به بازیکنان پاداش می‌داد. سعی کردند استقلال که در نیم فصل اول قهرمان شده بود را در نیم فصل دوم زمین بزنند اما نتوانستند. برای اینکه استقلال به آرامش رسیده بود و می‌خواست قهرمان شود. استقلال سرمربی داشت و می‌خواست قهرمان شود. استقلال بازیکنانی داشت که همه متحد بودند و می‌خواستند قهرمان شوند. اما در طول سال‌های قبل از آن و حتی پارسال همیشه یکی از این سه حلقه مفقود بود. یا مربی درست حسابی نبود یا مدیریت در تنش و بالا و پایین شدن بود یا بازیکنان کافی نداشتیم.

استقلال می تواند همه را انگشت به دهان بگذارد/تیم نکونام چک به موقعی از هوادار خورد/ نوع معرفی اسپانسر باشگاه برازنده این مجموعه نبود/ خیلی نگران مسابقات ۶ امتیازی هستم/ استقلال باید در آزادی بازی کند

حالا که استقلال تا اینجا نتایج خوبی گرفته دلیلش چیست؟

دلیلش این است که فعلاً، هنوز هم به حریفان گردن کلفت نخورده‌ایم و هم اینکه از موقعیت‌هایی که داشتیم خوب استفاده کردیم. ما باید روبروی پرسپولیس، تراکتور و گل گهر سیرجان امتیازات کامل را بگیریم تا سه امتیاز از دست رفته مقابل سپاهان جبران شود. در کنار آنها باید تیم‌هایی مثل آلومینیوم اراک، ملوان، صنعت نفت آبادان، پیکان و بقیه را شکست بدهیم. ما دیگر نباید دغدغه بازی با آنها را داشته باشیم.

اما قبول دارید که آنها هم تیم‌های خوبی هستند؟

بله همین هوادار را دیدید چطور آمد و دو گل به استقلال زد. برای اینکه ما فقط ۲۰ دقیقه از بازی غافل بودیم استقلال چک خوبی خورد، یک چک به موقع! اگر این چک را نمی‌خوردیم آن سه گل را نمی‌زدیم. بچه‌ها هوادار را دست کم گرفته بودند. فکر می‌کردند همان تیمی است که فصل قبل ۶ گل از استقلال خورد. البته الان هم کم گل نخورد. سه گل به آنها زدیم و اگر خوش شانس بودیم می‌شد دوباره ۶ گل هم بزنیم ولی دیر به خودمان آمدیم. چون حریف را دست کم گرفته بودیم. با این همه من فکر می‌کنم اگر استقلال بخواهد کاری را انجام بدهد قطعاً می‌تواند و اگر یک جای کار بلنگد آن وقتی به مشکل برمی‌خورد. من خیلی نگرانم که در بازی‌های ۶ امتیازی امتیاز از دست بدهیم. البته اگر مساوی کنیم باز خوب است چون دو امتیاز هم از حریفان می‌گیریم اما خدایی نکرده اگر به تراکتور یا پرسپولیس ببازیم آن وقت جبران آن امتیازها کار آسانی نیست. صد بار هم پیکان را ببریم یا آلومینیوم اراک را شکست بدهیم به اندازه یک برد مقابل تراکتور یا پرسپولیس امتیازش ارزش ندارد. نه اینکه آنها ارزش ندارند، نه! اتفاقا دارند ولی چون رقبای اصلی بالای جدولی‌ها هستند، نباید به آنها باج بدهیم.

بازی بعدی با آلومینیوم اراک را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

آلومینیوم اراک یک تیم سخت کوش، گردن کلفت و چغر است. البته استقلال نشان داده جلوی این تیم‌ها بهتر بازی می‌کند. خوب شد که دوباره این بازی در تهران است.

استقلال می تواند همه را انگشت به دهان بگذارد/تیم نکونام چک به موقعی از هوادار خورد/ نوع معرفی اسپانسر باشگاه برازنده این مجموعه نبود/ خیلی نگران مسابقات ۶ امتیازی هستم/ استقلال باید در آزادی بازی کند

از چه نظر این را می‌گویید؟

برای اینکه در تهران و با اتفاقات هفته گذشته حال هواداران می‌دانند که چقدر حضورشان برای استقلال مهم است. هم از نظر کمک مالی هم از نظر کمک تیمی. آنها می‌روند و با نفس شان حریف را له می‌کنند. استقلال باید بتواند از بازی‌های خانگی بیشترین استفاده را ببرد. بازی خانگی برای استقلال باید حکم سه امتیاز ۱۰۰ را داشته باشد و از بازی‌های بیرون خانه هم به همین شکل استفاده کند. البته ما تا اینجا به لطف زحمات بچه‌ها و بچه‌های کادر فنی بازی های درون و بیرون از خانه را برده‌ایم. امیدوارم این اتفاق در بازی‌های بعدی هم تکرار شود تا بتوانیم با وجود این همه سنگ اندازی قهرمان شویم.

چقدر به قهرمانی استقلال امیدوارید؟

در همین وضعیت و شرایط و با این تیم صددرصد امیدوارم. این تیم شایسته‌ترین تیم در لیگ برتر برای قهرمانی است. البته تیم سپاهان هم خوب است ولی استقلال با این وضعیت قهرمان است. مگر اینکه دوباره ببینند دارد خوب کار می‌کند و بخواهند سنگ جلوی پایش بیندازند. در غیر این صورت استقلال می‌رود و قهرمان می‌شود. شک ندارم. فعلاً کسی به کار استقلال کاری ندارد اما آنهایی که دوست دارند پرسپولیس قهرمان شود یا حامی برخی تیم‌های نظر کرده هستند اگر خطری درباره استقلال احساس کنند حتماً دست به کار می‌شوند و می‌خواهند این تیم را زمین بزنند.

علی خطیر در این میان چه وظیفه‌ای دارد؟

علی خطیر باید خودش را سپر بلای استقلال کند. اصلاً مدیر یعنی همین. مدیر مثل ناخدای کشتی می‌ماند. اولین نفر باید سوار شود آخرین نفر باید پیاده شود. او باید مشکلات را از سر راه نکونام و تیمش بردارد، آن وقت اگر بچه‌های تیم کم کاری کردند یقه‌شان را بگیرد. من هم خودم پشت علی خطیر می‌ایستم ولی اگر مدیرعامل کم کاری کند آن وقت قطعاً دیگران می‌آیند و استقلال را زمین می‌زنند.

استقلال می تواند همه را انگشت به دهان بگذارد/تیم نکونام چک به موقعی از هوادار خورد/ نوع معرفی اسپانسر باشگاه برازنده این مجموعه نبود/ خیلی نگران مسابقات ۶ امتیازی هستم/ استقلال باید در آزادی بازی کند

درباره اسپانسر جدید باشگاه که در فضای مجازی نسبت به آن واکنش‌هایی به وجود آمد چه صحبتی دارید؟

هیچ مشکلی نیست. باشگاه‌های بزرگ دنیا هم از این قبیل اسپانسرها دارند و گاهی ممکن است تعداد اسپانسرهای یک تیم خیلی هم زیاد باشد اما شاید نوع معرفی اسپانسر جدید باشگاه چندان برازنده این مجموعه با تاریخ و هواداران عظیم استقلال نبود. می‌شد اسپانسر جدید باشگاه را به شکلی دیگر هم معرفی کرد. یکی از اعضای هیئت مدیره یا معاونان باشگاه هم می‌توانستند این موضوع را اعلام کنند. گرچه در شرایط فعلی که باشگاه استقلال با مشکلات مالی عدیده‌ای دست به گریبان است هر اتفاق مثبتی در این جهت می‌تواند سنگی را از سر راه این تیم برای رسیدن به خواسته‌های هواداران بردارد. به نظر من اقدام علی خطیر خوب بود اما شاید نوع بیان شدنش در شأن باشگاه استقلال نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 6
    تو رو خدا کارشناس پیدا نمیکنین که باهاش صحبت کنین.....
    • فرشاد IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      فقط به این کارشناستان بگید وقتی میاد برای مصاحبه از جنس اعلا استفاده کند که یاوه سرایی نکند
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      لنگیا رو خیلی فشار داد با حرفاش
  • . IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    8 2
    مهم این هست که تبلیغات کنه و پول بگیره تا باشگاه درآمد داشته باشه نه این که فقط از جیب بیت المال برداره
  • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 6
    آخه بیچاره خیلی دلت میخواد استقلال قهرمان بشه؟ فغلا آرزو کن و همچنان امیدوار باش ، امید خوبه
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      هر چی آقا مرتضی بگه
    • لنگ پاره IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      0 0
      درپاسخ علی ، حالا که لنگ ر میکنن قهرمان خیلی خوبه ؟ تیم توی محله بازی کنه ولی زیر منت کسی قهرمان جام جهانی نشه !همه که لنگ نیستن که !
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    3 6
    پیشکسوت !!!! ایشان متوهم ، بی ادب و بی تربیت هستند و حیف از نام پیشکسوت برای آقای مهدی فنونی زاده
  • هانا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 1
    تشکر
  • رسول IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 6
    ایشان فرمایش کرده اند امسال استقلال صد در صد قهرمان می شود منم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • omidi IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      اینکه سنگ میندازن بر هیچکس پوشیده نیست جز پرس پولیسی ها که خواب خرگوشی هستن
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    3 6
    اگه بگذارند چیه!؟تمام کائنات جمع شد یه سال، با ضرب و زور کمیته داوران و فدراسیون و جک تری دی و جادوگر و پنالتی و ......قعرمانتون کردن
    • مهراد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      دمته بنه
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      شما رو هم هر سال داورها قهرمان می کنن فقط خیلی پررو تشریف دارید.
  • میهمان IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 4
    فاقد اهمیت.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 0
    همه رو انگشت به دهان میگذاره
  • سیدمحمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 5
    پرسپولیس تا ابد سرور استقلال خواهد بود. ضمنا برد با گاوبندی برابر هوادار استقلال نشان افتخار نداره داداش.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      پیروزی تا ابد نمیتونه خارج از دایره نفوذ نظام یه قهرمانی بیاره تو ایران شاید هر سال قهرمانش کنن ولی تو آسیا هیچی نمیشه.این ۴هزار میلیاردی که امسال به پیروزی دادن به استقلال داده بودن هر سال قهرمان آسیا میشد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 4
    ببند دهنت رو ! فعلا تمام هم و غم فدراسیون قهرمانی کیسه است. پس لطفا ...
  • افشین IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 1
    پول بیت المال و اختلاس
  • لیلا US ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 1
    عه این کی مرخص شد؟
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 1
    مثکه حال این بیگلی بیگلی خوب بوده موقع مصاحبه!
  • پرسپولیس IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 1
    اره عین هرسال🤣🤣🤣 مهدی...🤣🤣🤣
  • سلام ودرودخدابه شهدا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 2
    آقافنونی عزیزآن سال که تیم شماقهرمان شدباعث وبانیش آقای آجرلوبودکه برای تیم سه برابرهزینه کرد.آخرش نشستیدگفتید طرف دزدی کرده اموال باشگاه رابالاگشیده
  • Mamad IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 2
    روزی هزار تا مصاحبه داره این اقا خسته نمیشی خدا وکیل
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 2
    جناب آقای پیشکسوت از آخرت خودتون بترسید کدوم حمایت چرا نمیخواین قبول کنید از لحاظ فنی نمیشه یک تیم چندین سال جز تیم های خوب باشه قهرمان نشه از آسیا بگیر دانیم های داخلی تا کی قراره بااین اراجیف ادامه بدین واقعاشما فوتبالیست بودین؟
  • . IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 1
    مهم این هست که تبلیغات کنه و پول بگیره تا باشگاه درآمد داشته باشه نه این که فقط از جیب بیت المال برداره
  • امینی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    خیلی خندیدیم
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    استقلال طی سالیان با کمک پنهانی کلیه عوامل نتوانسته به جایی برسه این مارو انگشت به دهن می کنه
  • مسعود IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    طی ده سال اخیر هیچگاه استقلال صدر نرفته مگر امتیاز از صدر جدول کم کنند اون هم براساس حروف الفبا صدر بشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    انگشتت را از دهانت بیرون بیار
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    اونی که باعث شگفتی شده عزیزان نقص عضوی هستن که تو هانگژو خوش درخشیدن با تمام کمبودهای خود و امکانات دولتی مبارزه کردن و حالا بعد چین تو رتبه دو آسیا هستن ! واقعا هزار ماشاالله دارن و مثل خیلیا نیستن که برای یه شوت یه میلیارد بگیرن مث خود مردم هستن رنجدیده اما سرافراز !
  • ۶ اتیشه پرسپولیسی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    اخه مفنگی بدبخت اتفاقا اون سال بهتون اوانس های زیادی دادن تا بعد ده سال یک تشتک بگیرید و جلوی مجلس و وزارت ورزش گریه و ناله و چس ناله نکنید
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    استقلال تیمی است که اگر همه چیز برایش مهیا باشد فقط در صدر جدول قرار می‌گیرد. اگر برا منم همه چیز مهیا باشه کل جهانو از آن خودم میکنم... کمبود کارشناسه
  • بپ اتن US ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    توجه کردین داوریهای امسال کمیته داوران قوانین لیگ امسال به داوران ابلاغ کرده آفساید برای بعضی تیم ها حذف شده گل باید حتما توپ به تور دروازه بخوره و توی تور گیر کنه پنالتی نباید بگیره عجیب ولی واقعی هستش
  • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    دوباره این‌فنونی اظهار نظر کرد.
  • مهدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    آن فصل به استقلال کاری نداشتند چون فکر می‌کردند مجیدی در میانه راه تیم را رها می‌کند حتی استقلالی ها هم همین فکر را میکردند
  • آرمان IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    خیلی خوبن این استقلالی ها با این حرفها یعنی استقلال باید از سالی که لیگ فوتبال ایران شروع شد هر فصل قهرمان میشد،چون قوی ترین و شایسته ترین تیمه و سپاهان تیم خوبی ولی به استقلال نمیرسه و بقیه تیم ها که اصلا صحبتشون نیس و اگه اونا قهرمان شن با چوب لای چرخ استقلال گذاشتن و نظر کردن فدراسیون و دولت قهرمان شدن وگرنه فقط استقلال باید قهرمان بشه🤣🤣🤣
  • حسن IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    بشین بابا!یکی باطری اینودربیاره دیگه خیلی بیش ازکوپن داره سبک میشه،یه عمره داره خط ونشون میکشه لااقل یه بار چرندیاتش به واقعیت نزدیک هم نبود
  • رسول IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    وقتی با اون داوری ها و اون همه سهمیه پنالتی بعد از یک دهه قهرمان میشن که قهرمانی پاک و کسی هم چوب لای چرخ دوچرخه نزاشته ولی امان از روزی که دوباره دوچرخه پنچر بشه و اون موقع همه در حال چوب گذاشتن لای چرخ دوچرخست. اینه منطق یه پیشکسوت دوچرخه
  • مهدی همدانی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    متاسفم برای پیشکسوتی که میدونه بجز سپاهان استقلال یه تیم مثل پرسپولیس مقابلشه و در مصاحبه با فشار خبرنگار مجبور میشه از سرورش نام ببره! البته این پیشکسوت نیست!
  • لنگ ستیز IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    یهو همه خبرگذاری ها دلسوز استقلال شدن یه مشت خبرناهار لجن قلم فروشان گدا
  • زینب IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    به قول شاه فرهاد حاضرم فقط ۱ قهرمانی داشته باشم ولی پاک باشه...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس