بذرپاش

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون قطعه زمین شهری و روستایی تا پایان سال تقدیم مردم می‌شود.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگار از گفت: یکی از توافقاتی که با کشور ارمنستان انجام شد تعرفه ترانزیتی و عوارض جاده‌ای بود که همواره یکی از درخواست‌های بخش خصوصی و تجاری کشور کاهش تعرفه های ترانزیتی و عوارض جاده است.

وی افزود: آنها یک مقررات داخل دولتی دارند و باید مصوبه برخی مراکز را اخذ کنند، حداکثر ظرف سه چهار ماه آینده این کار را انجام خواهند داد توافق اصولی آن هم با نخست وزیر و هم با وزرای مربوطه و وزیر زیرساخت آنها انجام شد، حدودا سالانه ۲۶- ۲۷ هزار خودرو از طرف ایران وارد خاک ارمنستان شود و به همین میزان هم خودرو از خاک ارمنستان وارد خاک ایران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توافق دیگری که انجام شد حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه های ساخت مدرسه در ارمنستان بود، اظهار داشت: کشور ارمنستان پروژه بزرگی در حوزه ساخت مدرسه تعریف کرده و در خواست کردند شرکت‌های خوب ایرانی که در حوزه مدرسه‌سازی فعال هستند را معرفی کنیم. ساخت حدود ۴۰۰ مدرسه در دستور کار دولت ارمنستان قرار دارد.

وی ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورشدر خواست کردیم که سازمان نوسازی مدارس که ظرفیت خوب و تجربه خوبی در حوزه ساخت مدرسه دارند را برای اجرای این پروژه معرفی کند که شرکت‌هایی که طرف قرارداد با سازمان نوسازی هستند نسبت به عملیات ساخت اقدام کنند.

بذرپاش اظهار داشت: ساخت مسکن فرهنگیان با همراهی وزارت آموزش و پرورش و مسکن دانشگاهیان با همراهی وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی شده است. بخشی از اراضی این پروژه‌ها را خود همین دستگاه‌ها با اولویت اعضای هیأت علمی و کارمندان آنها و نیز ساخت خوابگاه متأهلی تهیه خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 0
    دوستان و همشهریان در جریان باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس