آلمان: همبستگی ما با اسرائیل و اوکراین تزلزل‌ناپذیر است

صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در نشستی در «برلین» از ادامه حمایت مالی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی و اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، صدر اعظم آلمان روز سه شنبه در نشستی در شهر «برلین» از تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی و اوکراین خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در جریان همایش اقتصادی آلمان و اوکراین که در شهر «برلین» برگزار شد، گفت که حمایت کشورش از (رژیم) اسرائیل بر کمک‌رسانی به اوکراین تاثیری نخواهد داشت.

صدر اعظم آلمان اخیر نیز گفته بود که برلین تصمیم دارد هر زمان که لازم باشد از کی‌یف حمایت کند. وزیر دفاع آلمان پیش از این گفته بود که برلین بیش از ۱۰۰ تانک «لئوپارد» به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد.

ادامه حمایت آلمان از اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که اقتصاد این کشور به سبب عواملی نظیر تورم بالا، افزایش هزینه‌های انرژی به سبب تحریم های غرب علیه صادرات انرژی روسیه و افزایش قیمت مواد خام در آستانه رکود قرار دارد.

آلمان که عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا را یدک می‌کشد، از بعد از اجرای عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین از وضع دورهای متعدد تحریم‌ها علیه بخشهای مختلف روسیه از جمله بخش گاز و انرژی این کشور حمایت کرد.

شولتز گفت: «ما از اوکراین از لحاظ مالی، بشردوستانه و همچنین تسلیحات حمایت می‌کنیم. این حمایت به هیچ وجه تحت تاثیر توجه و نگرانی به اسرائیل قرار نخواهند گرفت.»

صدر اعظم آلمان در خصوص حمایت از تل آویو نیز گفته بود: «اسرائیل این حق را دارد که از خود و شهروندانش حمایت کند. در زمان‌های سخت در کنار اسرائیل می‌ایستیم و امنیت اسرائیل و امنیت شهروندانش، بخشی از عقیده سیاسی آلمان به شمار می‌آید.»

شولتز در خصوص حمایت همزمان از کی‌یف و تل آویو گفت:«اسرائیل و اوکراین از همبستگی تزلزل ناپذیر ما سود می‌برند. وعده ما به اوکراین پابرجاست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 2
    خب تو هم یه سگ صهیونیستی
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 2
    جون به جونت کنند نژادپرست و جنایتکاری!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 2
    از بس که احمقین
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    یه تشکر ویژه هم جا داره از جمهوری اسلامی انجام بدید
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    دوباره یه کنفرانس بعد جنگ برای تحقیر آلمان نیاز دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس