اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های این کشور به پایین‌ترین سطح رسید

براساس یک نظرسنجی جدید، تنها ۳۲درصد آمریکایی‌ها به رسانه‌های این کشور در پوشش عادلانه و دقیق اخبار اعتماد دارند.

به گزارش مشرق، یافته‌های نظرسنجی «گالوپ» حاکی از آن است که تنها ۳۲درصد مردم آمریکا به رسانه‌های این کشور اعتماد دارند و ۳۹ درصد نیز با ثبت رکوردی جدید، به هیچ وجه به پوشش خبری رسانه‌های آمریکایی اعتماد ندارند.

سهم آمریکایی‌هایی که به رسانه‌های این کشور اندکی اعتماد دارند، با پایین‌ترین درصدی که در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید، برابری می‌کند و این یعنی اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های این کشور بهبود نیافته است. علاوه بر این، بالاترین رکورد بی‌اعتمادی به رسانه‌ها که پیش از نظرسنجی اخیر به ثبت رسید نیز ۳۸درصد بود.

حتی دموکرات‌ها که تمایل بیشتری به اعتماد کردن به رسانه‌ها دارند نیز، در طول سال گذشته باور خود به اخبار را تا حد قابل توجهی از دست داده‌اند به طوری که تنها ۵۸درصد به رسانه‌ها و پوشش خبری آنها اندکی اعتماد دارند. این رقم، افت ۱۲ واحدی نسبت به ارقام پارسال را نشان می‌دهد و از کاهش سطح اعتماد بین دموکرات‌های جوان‌تر حکایت دارد.

براساس این نظرسنجی، تنها ۱۱درصد جمهوری‌خواهان به رسانه‌ها و تشکیلات خبری اندکی اعتماد دارند. نمونه آماری این نظرسنجی یک هزار و ۱۶ آمریکایی در دو هفته نخست ماه سپتامبر بوده‌اند. از سال ۱۹۷۲ که موسسه گالوپ اقدام به طرح این پرسش کرد، این دومین بار است که تعداد آمریکایی‌های بیشتری به رسانه‌های این کشور ابراز بی‌اعتمادی می‌کنند.

در نظرسنجی ماه ژانویه، ۴۲درصد پاسخ‌دهندگان، استانداردهای اخلاقی خبرنگاران را«پایین» یا «بسیار پایین» توصیف کردند؛ این رقم حتی برای فروشندگان خودرو و بازاریاب‌های تلفنی هم اینقدر نبود. البته استانداردهای اخلاقی وکلا و بنگاه‌های معاملات ملکی پایین‌تر گزارش شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس