کد خبر 1536963
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
پوتین وارد پکن شد + فیلم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح امروز سه‌شنبه (۱۷ اکتبر / ۲۵ مهر) برای شرکت در مجمع همکاری‌های بین‌المللی کمربند و جاده وارد پکن شد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌وی چین اعلام کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه صبح امروز (سه‌شنبه به وقت محلی) وارد فرودگاه بین‌المللی پایتخت چین شد.

لاوروف وزیر خارجه روسیه که روز گذشته (دوشنبه) وارد پکن شده بود، اعلام کرد که پوتین و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در دیدار خود به طور جامع درباره روابط بین دو کشور گفت وگو خواهند کرد.

پوتین در مصاحبه قبلی خود با رسانه‌های دولتی چین اظهار کرده بود که طرح کمربند و جاده کاملاً با دیدگاه روسیه برای توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا مطابقت دارد و در این طرح کشورهای شرکت کننده به منافع متقابل دست خواهند یافت و چیزی بر دیگران تحمیل نخواهند کرد.

سومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی «کمربند و جاده» با موضوع ساخت مشترک با کیفیت «کمربند و جاده» و تلاش مشترک برای دستیابی به توسعه و شکوفایی مشترک از ۱۷ تا ۱۸ اکتبر (۲۵ و ۲۶ مهر) در پکن برگزار می‌شود. این انجمن مهم‌ترین رویداد برای بزرگداشت دهمین سالگرد ابتکار «یک کمربند، یک جاده» است.

رئیس جمهور چین نیز با حضور در مراسم افتتاحیه این اجلاس، یک سخنرانی کلیدی ایراد و ضیافت خوش آمدگویی و فعالیت‌های دو جانبه را برای مهمانان شرکت کننده در مجمع در چین برگزار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    به به خیلی هم عالی!! به امید گسترش روابط بین دو کشور مستقل و دوست و سوزش هرچه بیشتر دشمنان از جمله یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس