خانه‌های عنکبوت؛ جایی که جاسوسان صهیونیست گردهم می‌آیند

بسیاری از رویدادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... در هتل‌ها و رستوران‌های مجلل برگزار می‌شود و همین اتفاق در دنیای جاسوس‌ها و مدیران‌شان رخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، در سراسر جهان مقام‌ها و افسران امنیتی_اطلاعاتی در اماکن خاصی برای گفت‌وگو دورهم جمع‌ می‌شوند. به عبارت دیگر این افراد برای تبادل نظر و اطلاعات، اماکن خاصی را انتخاب می‌کنند. این امر، هر چند بسیار شبیه به نسخه هالیوودی از سبک زندگی این قشر است اما واقعیت دارد.

طوفان الاقصی، بهانه‌ای شد تا به معرفی دو مورد از این مکان‌ها در سرزمین‌های اشغالی بپردازیم. دو مکانی که افسران اطلاعاتی، مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی و حتی مقام‌های ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی در آن‌ها گردهم می‌آیند؛ جلسه برقرار می‌کنند؛ به دیدار مقام‌های خارجی می‌روند؛، به تبادل اطلاعات می‌پردازند و برای توسعه منافع رژیم صهیونیستی و تضییع حقوق فلسطینیان و دیگر مردم جهان، نقشه می‌کشند.

هتل «کینگ دیوید» همواره مکان امنی برای جاسوسان صهیونیست و رابطان آن به شمار می‌رفته تا گفت‌وگوهای محرمانه خود را در آن انجام دهند هتل کینگ دیوید
هتل کینگ دیوید (ملک داوود) در قلب قدس شریف و مشرف به بیت‌المقدس، واقع شده است. این هتل از زمان تأسیس، تا کنون شاهد و میزبان توطئه‌های فراوان صهیونیست‌ها و متحدانشان علیه فلسطین و فلسطینیان بوده است؛ اما این هتل میهمانان خاص دیگری داشته و دارد که کمتر کسی متوجه رفت‌وآمد آنها می‌شود؛ هتل کینگ دیوید همواره مکان امنی برای جاسوسان صهیونیست و رابطان آن به شمار می‌رفته تا گفت‌وگوهای محرمانه خود را در آن انجام دهند.

این هتل ممتاز و بسیار لوکس، از زمان بنیانگذاری در سال ۱۹۳۲ توسط «الی موسری _ Elie Mosserie» بانکدار ثروتمند یهودی مصری‌الاصل، میزبان بیش از ۲۰۰ نخست وزیر، ۵۰ پادشاه و صدها رئیس‌جمهور بوده است. همه این چهره‌ها به نوعی در رابطه با تحولات منطقه ایفای نقش کرده‌اند یا حداقل شاهد این تحولات بوده‌اند. جدا از میزبانی این هتل از میهمانان به سبک و سیاق دیگر هتل‌های مجلل، در پشت پرده‌های ضخیم‌تر هتل، عوامل اطلاعاتی فراوانی آمدوشد کرده‌ و می‌کنند؛ حضور و فعالیت این افراد در داخل دیوارهای کینگ دیوید کمتر از آن میهمانان برجسته نبوده است.

این هتل یکی از اماکن بسیار محبوب نزد جاسوسان به ویژه جاسوسان خارجی است. این افراد ترجیح می‌دهند در این مکان مجلل با منابع و رابطان خود دیدار کنند. تالارهای بزرگ و ساکت کینگ دیوید و تراس‌های آن که مشرف بر کنسولگری فرانسه و میزبان افراد زیادی از سراسر جهان هستند. این هتل در حال حاضر، متعلق به تاجر بزرگ سلاح صهیونیست یعنی «میکائل فدرمان _ Michael Federmann» است که از طریق صندوق سرمایه‌گذاری‌اش - فدرمان اینترپرایز- آن را در اختیار دارد.

افشای دو مکان اصلی تجمع جاسوسان صهیونیست

«میکائیل فدرمن»، دلال بزرگ تسلیحات اسرائیلی و مالک هتل‌های زنجیره‌ای دان

در واقع کینگ دیوید از سال ۱۹۵۸ به عضویت هتل‌های زنجیره‌ای دان(Dan) درآمد که فدرمان مالک این هتل‌های زنجیره‌ای صهیونیستی است. وی از طریق همین صندوق، مالک ۴۸ درصد از کمپانی «البیت سیستمز _ Elbit Systems» است که در حال حاضر یکی از بزرگترین سازندگان تسلیحات در جهان به ویژه در بخش پهپادی محسوب می‌شود.

بخش اعظم تسلیحاتی که ارتش صهیونیستی در جنگ علیه مردم بی‌دفاع فلسطین استفاده می‌کند، توسط البیت سیستمز تأمین می‌شود. در فرصت دیگری به سابقه و فعالیت‌های این صهیونیست می‌پردازیم.

اما چه شد که این هتل به مکانی محبوب نزد جاسوس‌های صهیونیست و وابستگان‌شان تبدیل شد. در سال‌های منتهی به پیدایش رژیم غاصب صهیونیستی یعنی تقریباً از سال ۱۹۴۰ این هتل میزبان مقام‌ها و عوامل دولتی انگلیس بود. سپس در سال ۱۹۴۶ به صورت کامل تحت اختیار دولت قیم انگلیسی قرار گرفت که دفاتر و مقرهای نظامی خود را در آن مستقر ساخت. نیروهای انگلیسی در ۲۹ ژوئن ۱۹۴۶ (۸ تیر ۱۳۲۵) به آژانس یهودی (Jewish Agancy) یورش برده و حجم زیادی از اسنادی را ضبط کردند که به طور مستقیم به فعالیت‌های اطلاعاتی «هاگانا» علیه فلسطینیان و همچنین انگلیسی‌ها مرتبط می‌شد. این اسناد به هتل دیوید منتقل شد و در ضلع جنوبی این مکان بایگانی شد.

در ۲۲ جولای(۳۱ تیر) همان سال، «ایرگان» شبهه نظامیان یهودی «مناخیم بگین» با هماهنگی هسته اولیه قوای دفاعی اسرائیل (ارتش صهیونیستی) یعنی همان «هاگانا»، این بخش از هتل هدف بمب‌گذاری تروریستی قرار گرفت و همه اسناد یاشده نابود شد. در نتیجه این اقدام، ارتباطی پایدار میان این هتل و تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی برقرار شد. می‌توان گفت تروریست‌های صهیونیستی که این عملیات را اجرا کردند متعاقباً برای جلوگیری از رویدادهای مشابه، این هتل را به مکانی امن برای خود مبدل کردند.

افشای دو مکان اصلی تجمع جاسوسان صهیونیست

«جرمی شلدون» مدیر تشریفات هتل‌های زنجیره‌ای دان


«شلدون» مدیر تشریفات هتل‌های زنجیره‌ای دان، رابط تشکیلات جاسوسی صهیونیستی با مقام‌هایی است که از سراسر جهان وارد قدس شریف می‌شونداین روزها این هتل محل تجمع اعضای سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به ویژه موساد و شین بت است. شین بت با ایفای نقش «جرمی شلدون-Jeremy Sheldon» هماهنگ‌کننده هیات‌های خارجی، امنیت ورود مقام‌های خارجی به این هتل را تأمین می‌کند. شلدون یکی از چهره‌های برجسته تشریفات مرتبط با مقام‌های سیاسی است. تقریباً همه مقام‌هایی که برای دیدار با صهیونیست‌ها وارد قدس شریف می‌شوند، از طریق شلدون سفر خود را هماهنگ کرده و او مقدمات میزبانی از آنها را فراهم می‌کند. در واقع شلدون رابط تشکیلات جاسوسی صهیونیستی با همه مقام‌هایی است که از سراسر جهان وارد قدس شریف می‌شوند.

اما عملکرد او کامل و بی‌نقص نبوده و گاهی این عدم کفایت سبب شده مطبوعات از جاسوسی صهیونیست‌ها حتی از میهمانان خود، مطلع شوند و رسوایی‌های فراوانی را به بار آورند. در سال ۱۹۹۸ اعضای هیات اعزامی معاون اول وقت رئیس‌جمهور آمریکا یعنی «..ال گور» مدعی شدند توسط یک جاسوس صهیونیست تحت نظر قرار گرفته‌اند. این جاسوس به ظاهر در تونل هواکش اتاق مخفی شده بود.

رویداد دیگری نیز در جریان سفر بی‌سابقه «انور سادات» رئیس‌جمهور وقت مصر در سال ۱۹۷۷ به اورشلیم رخ داد. انور سادات در این سفر تلاش کرد یک توافق‌نامه صلح را ممکن سازد که در نهایت دو سال بعد به امضای طرفین رسید. در این سفر، جسد یکی از محافظان رئیس‌جمهور مصر در اتاق ۲۳۷ کینگ دیوید توسط کارمندان هتل پیدا شد. این ماجرا به شدت افسران شین‌بت را نگران کرد و لذا آنها را وادار کرد به صورت مخفیانه جنازه را از طریق پشت‌بام هتل به صندوق عقب یک خودرو منتقل و سپس از هتل خارج کنند.

رستوران کلارو
رستوران کلارو (Claro) در ساحل مدیترانه در محله سارونا در تل‌آویو قرار گرفته است. این رستوران در موقعیت استراتژیکی، میان مقر فرماندهی ارتش صهیونیسم و دفاتر بیشتر کمپانی‌های سایبری برجسته صهیونیستی قرار گرفته و هر روز میزبان شمار زیادی از افسران اطلاعاتی و چهره‌های برتر جاسوسی سایبری اسرائیل است. در قلب محله سارونا در تل‌آویو که به تازگی نوسازی شده، ساختمانی که در سال ۱۸۸۱ محل استقرار یک آلمانی بود، اکنون به یک رستوران مدیترانه‌ای به نام کلارو تبدیل شده است.

افشای دو مکان اصلی تجمع جاسوسان صهیونیست

رستوران کلارو


هنگام نهار، مشتریان از دفاتر پیرامونی به آن رجوع می‌کنند. از جمله افسران ارتش صهیونیستی و سرویس اطلاعات نظامی آن یعنی آمان (Aman). همچنین بیشتر کارمندان شرکت‌های فناوری اسرائیلی نیز از «منوی تجاری» این رستوران استفاده می‌کنند. محیط این رستوران به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بزرگ جاسوسان و کارشناسان سایبری صهیونیست به راحتی می‌توانند گفت‌وگوهای محرمانه داشته باشند و با منابع اطلاعاتی خود دیدار کنند.

کلارو در ساختمانی مستقرشده که پیشینه بسیار قابل توجهی دارد؛ این ساختمان زمانی محل استقرار فرماندهی نظامی انگلیس در جریان جنگ جهانی دوم بود؛ سپس یک شاخه از موساد در دهه ۱۹۶۰ در آن مستقر شد و سپس ارتش صهیونیستی آرشیوهای خود را در آن نگهداری می‌کرد. این ساختمان در دهه ۲۰۰۰ به رستوران تبدیل شد و کل این محله تغییر اساسی را پشت سر گذاشت.

این رستوران به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بزرگ جاسوسان و کارشناسان سایبری صهیونیست به راحتی می‌توانند گفت‌وگوهای محرمانه داشته باشند و با منابع اطلاعاتی خود دیدار کنندسارونا اکنون مملو از رستوران، کافه و فروشگاه است که هم مردم محلی و هم توریست‌ها را به خود جلب می‌کند و همچنین شمار قابل توجهی از برجسته‌ترین شرکت‌های فناور اسرائیل در آن قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها که زمانی در شهر ساحلی «هرتصلیا» قطب فناوری در شمال، مستقر بودند، اکنون تل‌آویو را ترجیح می‌دهد و دفاتر کوچکی را در منازلی که به سبک دوره استعماری ساخته شده، اجاره می‌کنند و در آن‌ها مستقر می‌شوند. مستقر بودن در تل‌آویو به معنای آن است که آنها به کانون تصمیم‌گیرندگان نزدیک هستند که به فعالیت‌شان برای مقابله با جبهه مقاومت و تقویت منافع رژیم غاصب صهیونیستی جهت می‌دهد.

از جمله کمپانی‌های مستقر در سارونا باید به «اپس‌فلایر _ AppsFlyer) و صندوق سرمایه‌گذاری «بسمر ونچر پارتنرز _ BVP» و «پیتانگو ونچر کپیتال_ PVC» اشاره کرد. پیتانگو بزرگ‌ترین صندوق اسرائیلی است که توسط «شمی پرز_ Chemi Peres» فرزند شیمون پرز هدایت می‌شود. هیچ جایی برای دیدارهای این مدیران ارشد بهتر از مکانی نیست که توسط «ران شموئل» ستاره تلویزیونی هدایت می‌شود. در این محل آنها می‌توانند با نگاهی کوتاه به نشانی که معمولاً روی کمربندهایشان نصب شده، هویت یکدیگر را تشخیص دهند.

این کمپانی‌های سایبری همچنین به این دلیل به سارونا کشیده شده‌اند که این محل به مرکز تجاری آزریئلی (Azrieli) نزدیک است. این مرکز با سه آسمان خراش، میزبان مهمترین کمپانی‌های اطلاعات سایبری اسرائیل است؛ از جمله توکا که مالک آن «یارون روزن _ Yaron Rosen» رئیس سابق فرماندهی سایبری اسرائیل و میهمان ویژه کلاروست.

این منطقه جدید و پر زرق و برق همچنین فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی را به خود جلب می‌کند؛ کسانی که باید از بلوار کاپلان عبور کرده تا به کوچه‌های مسقف سارونا و کلارو برسند و در آن‌جا از غذای «مزرعه تا سفره» رستوران بهره ببرند و در باب امور محرمانه با یکدیگر گفت‌وگو کنند. آژانس اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی به ریاست «هارون هالیوا _ Aharon Haliva» نیز در ساختمان فرماندهی ارتش صهیونیستی در همان نزدیکی مستقر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    5 2
    گواتمالا نبود؟ گواتمالا بیا بالا. گواتمالا سه نفر. بیا بالا راه افتادیم. گواتمالا اورشلیم بیا بالا.
    • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      0 0
      حماس بزنه بیاردش پائین
  • کیا IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    4 4
    ادرس های خوبی هست برای اصابت موشک های سنگین .بچه های مقاومت یالله
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 3
    راست میگید جاسوس هائی را که در میان خودی ها نفوذ کردند شناسائی کنید !
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    خوبه پس آقازاده ها اینجور جاها میرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس